Siemanko, odświeżę bo ma mam problem.
Mam stuk w zawieszeniu. Stuk głuchy nie czuć go na kierownicy, ale czuć go np. na pedałach i podłodze. Stuk pojawia się przy wjechaniu na garb, przy ruszeniu bądź hamowaniu, oraz jak kręcę kołami w miejscu.
"Mechanik" powiedział, że zawieszenie ok i to raczej kolumna bądź przekładnia, ale na kierownicy nie czuć nic.
Jest jakiś sposób sprawdzić sworzeń wahacza na ulicy?
Pozdrawiam
Jest jakiś sposób sprawdzić sworzeń wahacza na ulicy?
Podnieść samochód -> poruszać kołem. Jeśli to sworznie to powinieneś wyczuć luz. Jeśli mechanik sprawdzał zawieszenie to pewnie sprawdził też wahacze i tuleje.
MatiNitro napisał/a:
jak kręcę kołami w miejscu.
Jak stoisz na równym i kręcisz kierownicą? Sprawdzał też jakieś elementy układu kierowniczego?
Sposób na sworzeń jest taki, że łapiesz koło oburącz (godzina 18:00) i ruszasz jakbyś chciał je w pozycji pionowej obrócić. Wtedy druga osoba kładzie rękę na sworzniu i sprawdza. Można potem ręcę przełożyć na 15:50 oraz 20:10 i w ten sposób poruszać kołem. W celu ostatecznego ocenienia stanu sworznia należałoby go wyjąć ze zwrotnicy i zobaczyć jak i czy się rusza. Mnie właśnie na szarpakach i kontroli zawieszenia nie wyszło nic. Nic też nie stukało, ale on się dziwnie zachowywał. W końcu się urwał i było co było. Ale gdybym wyjął przed zdarzeniem sworzeń ze zwrotnicy widziałbym, że on nie pracuje prawidłowo. On nie kręcił się w gnieździe tylko ukręcał.
Sprawdź dokręcenie dwóch śrub tulei wahacza po obu stronach. Może te śruby są nie dokręcone i stąd walą. Oceń stan sprężyn na mc phersonie, poduszki i łożyska. Połóż rękę na kielichu pod maską i niech druga osoba kręci kołami. A skoro to się dzieje podjeżdżając pod nierówność to może jest to łącznik stabilizatora lub stabilizator ma wyrobione gumy.
Dźwięk jest metaliczny czy raczej takich zduszony?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Oceń stan sprężyn na mc phersonie, poduszki i łożyska. Połóż rękę na kielichu pod maską i niech druga osoba kręci kołami. A skoro to się dzieje podjeżdżając pod nierówność to może jest to łącznik stabilizatora lub stabilizator ma wyrobione gumy.
To wszystko przejrzał przy mnie mechanik, sam też się przyglądałem, łożyska oglądał od nadkola i również próbował wyczuć czy coś strzela przy kielichu.
Co do dźwięku to jest to raczej taki zduszony nie metaliczny, ale wyczuwalny na karoserii.
pawelo12 napisał/a:
Jak stoisz na równym i kręcisz kierownicą? Sprawdzał też jakieś elementy układu kierowniczego?
Nie sprawdzał, ale wydaje mi się że byłoby cokolwiek czuć na kierownicy, a tu tego nie idzie w ogóle wyczuć.
Zmówię znajomego i zdejmiemy oba koła i sprawdzimy, razem z dokręceniem śrub, ale nadal będę szukał jakiegoś mechanika i szarpaków najlepiej.
Stuk pojawia się przy wjechaniu na garb, przy ruszeniu bądź hamowaniu, oraz jak kręcę kołami w miejscu.
"Mechanik" powiedział, że zawieszenie ok i to raczej kolumna bądź przekładnia, ale na kierownicy nie czuć nic.
Jest jakiś sposób sprawdzić sworzeń wahacza na ulicy?
Pozdrawiam
Porządna Brecha Według mnie to może by objaw łącznika stabilizatora.
Żeby sprawdzić sworzeń wahacza podnieś lewarkiem auto, złap koło za 2 ręce z lewej i prawej i potem góra duł i poszarp rękami , zobacz czy jest jakiś wyczuwalny luz jak jest luz pionowo to sworzeń wahacza jak poziomo to końcówka drążka. Przy sprawdzaniu 2 osoba może patrzeć na sworzeń. No albo inaczej to szarpaki
Porządna Brecha Według mnie to może by objaw łącznika stabilizatora.
Żeby sprawdzić sworzeń wahacza podnieś lewarkiem auto, złap koło za 2 ręce z lewej i prawej i potem góra duł i poszarp rękami , zobacz czy jest jakiś wyczuwalny luz jak jest luz pionowo to sworzeń wahacza jak poziomo to końcówka drążka. Przy sprawdzaniu 2 osoba może patrzeć na sworzeń. No albo inaczej to szarpaki
Łącznik raczej nie stukałby w czasie kręcenia kierownicą na postoju. A jak przejeżdżasz przez jakieś nierówności ze stałą prędkością to też to słychać? Może te stukanie przy przejeżdżaniu przez garby ma związek z tym , że zwalniasz i ruszasz z wciśniętym gazem. A może tak jak pisze MaReK, trzeba bardziej przyjrzeć się tulei wahacza.
Przyjrzałem się jeszcze raz, stuk jest wyczuwalny na prawym kole, na lewym dużo mniej.
Wystarczy w miejscu pokręcić delikatnie od lewej do prawej i z powrotem.
Stuk przy kręceniu w prawo jest dwu stopniowy, czuć go dwa razy, kręcąc w lewo jest jedno stuknięcie. Łapałem za wahacz i stuku nie czuć jako pochodzącego z niego.
Co do przejeżdżania przez garby, zwolniłem wcześniej do wymaganej prędkości, aby nie hamować albo przyspieszać na garbie. Stuk pojawia się na początku i przy zjechaniu z garba, po prawej stronie, nawet najeżdżając lewym kołem. Nic nie czuć na kierownicy w dalszym ciągu. Pytanie ile gum stabilizatora jest w 75. Przy mnie mechanik sprawdził tylko 2, nie wiem ile jest. Zna ktoś jakiś sposób aby sprawdzić maglownicę? Chociaż to dziwne, bo uszkodzenie końcówek drążka na kierownicy czuć, a maglownicy i kolumny i ich luzów nie byłoby czuć? Nie wiem co o tym myśleć. Czy nie wymienić w ciemno łączników, gum stabilizatorów i gum wahaczy. A jak nie pomoże to i wahaczy na finał i zobaczyć co dalej się będzie działo.
Nie mam ochoty znowu stracić koła w aucie.
wymień łączniki stabilizatora, gumy nie dają takich odgłosów, z ziecia 75 dziś byliśmy z takim jak twój problemem u diagnosty i jednoznacznie stwierdził łącznik stabilizatora a byłem razem z nim pod autem i widziałem że nic więcej tam nie ma prawa puknąć. Pozatym łączniki sa tanie i na dobra sprawę sam wymienisz
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, na ten tydzień planuję serwis, wszystkie płyny, filtry plus właśnie ponowna kontrola zawieszenia, w sumie łączniki można zamówić i do bagażnika wrzucić, w razie wypadku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum