Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Rezystor wentylatora chłodnicy Kraków
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Rezystor wentylatora chłodnicy Kraków
Autor Wiadomość
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 19, 2017 14:23   

U mnie z kolei od 2 lat jeździ 0,47 150w ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 19, 2017 14:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 19, 2017 14:45   

U mnie 3 lata jeździ bezawaryjnie 0,47 100W kupowany w TME :mrgreen:
grota10 może masz coś nie tak z instalacją albo silnikiem.
_________________
:pisze:
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sro Lip 19, 2017 15:11   

No to jaki powinien byc 0.75ohm czy 0.45 ohm? 100W 150,czy 200W? Moze instalacja dobra tylko nie odpowiedni rezystor.Jaki powinien byc prawidlowy???
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Lip 19, 2017 19:52   

Ok 0,5 ohm czyli 0,47 jest ok , według wszelkich informacji fabryczny jest 50W więc 100W powinien być wieczny choć ten ludziom też podobno strzela ale z doświadczenia wiem że jak się pali ten 100W to zazwyczaj jest już coś niedobrego w silniku, zaczynają zwierać się uzwojenia na wirniku i przy wymianie rezystora warto obejrzeć uzwojenie przez otwory z przodu silniczka
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sro Lip 19, 2017 21:57   

Dzieki shash997.Zakladalem 075 ohm i moze dlatego strzelal.Zaloze 047ohm i zobaczymy
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Lip 20, 2017 11:28   

Niedługo sprawdzę różnicę obrotów na rezystorze 0,47 i 0,22 bo 0,22 teoretycznie powinien być jeszcze trwalszy a jeśli różnica w obrotach byłaby nie znaczna to spokojnie możnaby go zastosować
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Czw Lip 20, 2017 12:56   

Jak sprawdzisz koniecznie daj znać nawet na priv. Nie chce co chwilą zwalać zderzaka
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lip 20, 2017 14:16   

Miesiąc temu przerabiałem awarię pierwszego biegu i po tym mam trochę inne doświadczenie niż Koledzy w postach wyżej a więc żeby nie zanudzać :)
1. Mam przed lifta z 99 roku, a po wyjęciu wentylatora okazało się , że jest z
rezystorem. (brak jakichkolwiek śladów ingerencji czy przeróbek, więc może auto
zostało przerobione za granicą przed przyjazdem do kraju) Więc rocznik nie zawsze
jest wyznacznikiem zastosowanego wiatraka.
2. Rezystor nie był widoczny między łopatami śmigła (foto poniżej), ponieważ był
ukryty w czarnym peszlu idącym za ożebrowaniem obudowy wiatraka. (Teraz
zamontowałem go tak, że mogę go wymienić po zdemontowaniu samego grilla)
3. Zamontowałem rezystor Rezystor mocy 0.33 Ohm Osiowy THD 100 W
obecnie jakaś firma na allegro ma je w wyprzedaży po 14,99zł + 3,94zł wysyłka
4. Poniżej foto płytki dla znawców tematu, do rozszyfrowania wersji :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Czw Lip 20, 2017 16:36   

sash997 napisał/a:
Niedługo sprawdzę różnicę obrotów na rezystorze 0,47 i 0,22 bo 0,22 teoretycznie powinien być jeszcze trwalszy a jeśli różnica w obrotach byłaby nie znaczna to spokojnie możnaby go zastosować


Lepiej, żeby częściej padał rezystor niż silnik wiatraka. Podejrzewam, że im niższe obroty na 1 biegu, tym silnikowi lepiej.

Ta "trwałość" mniejszego rezystora wynika z tego, że odkłada się na nim niższe napięcie, co bezpośrednio przekłada się na wytracaną na nim moc. Jak 100W pada, to nie widzę problemu, żeby dać 200W. Albo nawet dwa rezystory 1Ω równolegle - będą pracowały przy niższej temperaturze. No i 2x większa powierzchnia do chłodzenia ;)

Jak już pisałem - u mnie 0.47Ω/100W chodzi od 3 lat i jest ok.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Lip 20, 2017 20:36   

Kolego Marcin84 to jest najzwyklejszy 2 biegowy z rezystorem, oryginalny padł więc zamontowali nowszy, za granicą to był standard że montowali nowszy typ, u nas jest jakaś taka mentalność że jak był na 4 kable to ma być taki a nie inny choć jeden jak i drugi ma swoje plusy i minusy, w 3 biegowym szybciej padają szczotki i komutator a te z rezystorem częściej się palą. Dodam tylko że jak ktoś wymienia sobie rezystor to niech obejrzy uzwojenie w silniku, jeśli jest ładne to rozebrać silnik przedmuchać i zalakierować uzwojenie, wtedy teoretycznie silnik staje się wieczny
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lip 21, 2017 08:36   

Sash997 dzięki za wyjaśnienie. Po tym co napisałeś to żałuje, że nie zajrzałem do silnika jak winowajcom awarii okazał się rezystor. Teraz pewnie nie będzie mi się chciało tego drugi raz rozbierać, żeby polakierować :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
marek501 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 305
Skąd: Kutno



Wysłany: Pią Lip 21, 2017 11:09   

grota10 napisał/a:
Potrzebuje konkretnego namiaru gdzie moge kupic rezystor 150W 0.75Ohm.Zalozylem 100W i po dwóch tygodniach padl.Nigdzie nie moge znalezc 150W

Ja również kupiłem 100w na allegro -jak sie okazało chiński szajs, po pomiarach okazało sie ze mogł wytrzymac max ok 30w . Kupiony od TME .0,47 100w cena ok 39 zł inna bajka ze 2x większy i ze 3 x cięższy - śmiga do dziś. Symbol tegoż rezystora to : AX100WR-0R47
_________________
marek501
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pią Lip 21, 2017 15:26   

marek501 a kiedy kupiles,jak dlugo juz ci dziala? Wczesniej zamontowalem tez setke polatalo moze rok albo poltora i padlo.Teraz dwa tygodnie,dlatego wolal bym cos mocniejszego
 
 
marek501 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 305
Skąd: Kutno



Wysłany: Pią Lip 21, 2017 23:16   

Kupiłem w grudniu ubiegłego roku. Jak koniecznie chcesz 150w to w TME też powinny być, tyle że gabarytowo to jest już chyba ciut duży.
_________________
marek501
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 21, 2017 23:30   

Jest tylko trochę dłuższy.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 21, 2017 23:30   

Przebijam was, mam rezystor 200W. Wstawiłem go rok temu i nic się z nim nie dzieje. Nawet nie jest w świetle wentylatora, przykręciłem go do belki, w którą oddaje część ciepła. Ogólnie mocy ma spory zapas i na razie się sprawdza.

_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 22, 2017 00:52   

Marcin84, jeszcze wrócę do tematu... Masz auto z 99 a plytka wentylatora z 2004... Sądząc po dacie na płytce. ;) co do rezystorów, musialbym odgrzebac co to bylo, ale zdaje sie ze byly to 2x 0,25. Polaczone w szereg, mocy nie pamiętam, ale latają juz 3 rok
_________________
75 Red Edition
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Sie 30, 2017 19:28   

Ok dzisiaj sprawdziłem jak to wygląda obrotowo, na rezystorze 0,47ohm wiatrak ma 1000obr/min a na rezystorze 0,22ohm ma 1180obr/min, badanie przeprowadzone na tym samym silniku i przy 12V, aha na 2 biegu ma 1450obr/min przy tych 12V, rezystor 0,22 delikatnie mniej się grzeje ale rurznica jest minimalna
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
jpawel Rover serii 75, MG ZT 57 Nie Sie 23, 2015 17:30
sash997
Brak nowych postów [R 75] Rezystor opornicy wentylatora???
taz87 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 14, 2013 18:10
robo
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora, przegrzewanie układu
criskrzysiu Rover serii 75, MG ZT 131 Sob Cze 09, 2018 22:30
Michu2160
Brak nowych postów [R75] Przekaźniki wentylatora chłodnicy
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Lut 26, 2019 22:36
Ozi546
Brak nowych postów [R75] Śmigło wentylatora chłodnicy
kamil652 Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lis 21, 2010 13:51
Dziadek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink