Wysłany: Pią Sty 06, 2017 01:05 [R45 1.8 lift 2004r] układ wydechowy + poduszki silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam,
Od zakupu ,,bzyczka" jest problem z głośnym wydechem, wymieniono już końcowy tłumik na walkera i bo był przepalony oraz łączkę elastyczna ale nie wiele pomogło. W układzie brak przedmuchów itp. , dziur, rdzy., katalizator jest i jest z wkładem. kolektor wydechowy sprawny uszczelka również, wszystkie gumy wymienione. Gdy zatkam rurę wydechową (tłumika końcowego) cisza, i brak śladów aby układ był nieszczelny. Najgorzej jest powyżej 120 km/h oraz jak schodzę z 130 km/h do 100 km/h (obroty 2800-3400). Nie jest jakość bardzo głośny, ale buczenie podczas dłuższej jazdy drażni
Pozostaje chyba wymienić środkowy a jak nie pomorze wziąć się za kat. Proszę o wszelkie sugestie.
Drugi problem to iż po wymianie poduszek z łap silnika (1x od skrzyni 1x od silnika ta przy zbiorniku wyrównawczym) auto na biegu jałowym strasznie drży jak tylko obroty wejdą powyżej 1000 jest ok. Gumy zakupiłem w IC producenta nie pamiętam.
Dzięki.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pią Sty 06, 2017 10:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 06, 2017 01:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
reeadon, mamy ten sam model, tylko mój jest ciut młodszy
Z głośnością mam to samo, wymienione:
- końcowy walker
- środkowy bossal
- łącznik elastyczny
- wszystkie uszczelki układu wydechowego
- katalizator w kolektorze wydechowym jak i po środku sprawne i całe
Auto chodzi jak piszesz, powyżej 100km/h do 140km/h ryk, powyżej tej wartości nagle ciśnie...
Ogólnie układ wchodzi w rezonans i robi się głośno, ale czy da się coś z tym zrobić? Trochę wątpię... może końcowy bossal był by lepszy/cichszy.
Dzięki za info, że nie jestem sam z problemem może kiedyś znajdzie się rozwiązania ale dla mnie i tak ,,bzyczek" jest super
[ Dodano: Sro Sty 11, 2017 21:57 ]
ADI-mistrzu napisał/a:
reeadon, mamy ten sam model, tylko mój jest ciut młodszy
Z głośnością mam to samo, wymienione:
- końcowy walker
- środkowy bossal
- łącznik elastyczny
- wszystkie uszczelki układu wydechowego
- katalizator w kolektorze wydechowym jak i po środku sprawne i całe
Auto chodzi jak piszesz, powyżej 100km/h do 140km/h ryk, powyżej tej wartości nagle ciśnie...
Ogólnie układ wchodzi w rezonans i robi się głośno, ale czy da się coś z tym zrobić? Trochę wątpię... może końcowy bossal był by lepszy/cichszy.
Dziś wymieniłem środkowy tłumik na Walkera ponieważ jak się okazało była dziura w fabrycznym jednakże jestem już zdegustowany ponieważ Rover stał się jeszcze głośniejszy (buczenie) ,zaczyna się jak tylko wejdzie na 2000 obrotów do 4000 potem cisza i to samo przy schodzeniu. Jedynie przy prędkości od 80 do 110 oraz od 140 + jest miodzio w innych przypadkach dramat ,,bass" jest odczuwalny na kierownicy siedzeniu itp. może przesadzam ale zaczynam myśleć aby wymienić środkowy i końcowy na Bossal koszt około 300 pln za oba więc nie ma tragedii tylko to trochę szukanie po omacku. Jak komuś jakiś pomysł się nawinie co może być przyczyną tego stanu rzeczy proszę o newsa
Czyli masz tak samo
Wydaje mi się że to właśnie przez Walker, swojego czasu zmieniłem środkowy na BOSSAL (stary był oryginalny, bez dziurek itp ale myślałem że się wypalił bo głośno chodził), ale żadnego efektu, tak samo pracuje jak na oryginalnym środkowym.
Tak więc mogę przypuszczać, że po zmianie całości na BOSSAL chodził by jak oryginał (a kupiłem swój z oryginalnym wydechem i było cicho).
Ale gwarancji nie dam...
Tlumiki srodkowe sa przelotowe, jak chcecie wyrazny efekt to musicie wrzucic wiekszy tlumik srodkowy. Co do koncowego to olal bym tanie zamienniki, poszukalbym pozadnego tlumika uniwersalnego lub od civica. Moze magnaflow?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo, widzisz, problem w słowie porządny Myślałem że wallker jest takowy (w sumie nie narzekam na niego po za tym że słabo tłumi niskie częstotliwości)
[ Dodano: Czw Sty 12, 2017 08:13 ] Markzo, zobaczyłem te magnaflow i mam dwie uwagi:
1. raczej nie chciał bym mieć z tyłu otworu z wydechu średnicy rury rynnowej
2. zderzak w HB niema wycięcia pod tłumik, przy tak dużym otworze stopi mi go (oryginał na autostradzie mi go już nadtopił bo spaliny lekko krawędź omiatają)
Adi koncowke zawsze mozna przespawac, wiele.dobrych firm robi uniwersalne puszki walker w 75 tez sie podobno nie sprawdza i buczy, mozna isc w kierunku firmy proex, w poprzedniej 75 zalozylismy taki i bylo przyjemnie bez buczenia.jednak glosniej niz na serii.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
reeadon, mamy ten sam model, tylko mój jest ciut młodszy
Z głośnością mam to samo, wymienione:
- końcowy walker
- środkowy bossal
- łącznik elastyczny
- wszystkie uszczelki układu wydechowego
- katalizator w kolektorze wydechowym jak i po środku sprawne i całe
Auto chodzi jak piszesz, powyżej 100km/h do 140km/h ryk, powyżej tej wartości nagle ciśnie...
Ogólnie układ wchodzi w rezonans i robi się głośno, ale czy da się coś z tym zrobić? Trochę wątpię... może końcowy bossal był by lepszy/cichszy.
Po wizycie u wielu speców, jeden może mieć rację złącze elestyczne 55/120 które obecnie jest zamontowane jest za krótkie, i za sztywne oraz zmniejsza swą średnicę gdy się na grzeje. Patrzyliśmy na układ na kanale jak pracuje i są strasze wibracje na całym układzie wydechowym i stąd możliwy jest ten rezonans, jestem umówiony na wymianę łączą ale na dłuższe 55/200 aby zminimalizować drgania i zobaczymy jak będzie po.
reeadon, w takim razie czekam na informacje o rezultacie, chodź i tak sądzę że to bardziej pływ ma tłumik końcowy.
Gdyby to był łącznik elastyczny dźwięk przypuszczam że był by bardziej metaliczny ot poruszającego się układu.
reeadon, w takim razie czekam na informacje o rezultacie, chodź i tak sądzę że to bardziej pływ ma tłumik końcowy.
Gdyby to był łącznik elastyczny dźwięk przypuszczam że był by bardziej metaliczny ot poruszającego się układu.
A więc jestem po wymianie złącza, niestety nie wiele to dało są mniejsze wibracje odczuwalne w aucie a dźwięk zmienił się tylko w nie wielkim stopniu. Natomiast u Ciebie również zderzak się topil od spalin, spec postawił teorie że jeżeli wylot spalin idą w przestrzeń tłumika to także powoduje nasilenie się hałasu bo zderzak działa jak skrzynia dla głośnika. Nie czekając obcielismy końcówkę tłumika i przyspawalimy tej samej średnicy ale skierowana bardziej w dół aby spaliny nie wchodziły w zderzak efekt jest dość dobry hałas zmniejszył się o 20% według mnie. Teraz po testuje i w ostateczności będziemy jeszcze kombinować z końcowym.
[ Dodano: Pon Paź 16, 2017 21:02 ]
ADI-mistrzu napisał/a:
reeadon, w takim razie czekam na informacje o rezultacie, chodź i tak sądzę że to bardziej pływ ma tłumik końcowy.
Gdyby to był łącznik elastyczny dźwięk przypuszczam że był by bardziej metaliczny ot poruszającego się układu.
Dziś zamontowałem tłumik Bosal i co .................. Cisza hurraaaa
Ani Walker ani Pamku nie poradził sobie z buczeniem tylko Bosal jest fenomenalnie.
Tylko przy 120 km/h jest tam trochę buczenia ale nie tak jak było na Walker reszta zakresów obrotów cichutko.
Więc Adi szukaj Bosal ja kupiłem od jednego z użytkowników ego forum używkę 2 miesięczną i nie żałuje jest w końcu tak jak być powinno !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum