wsłuchaliście się w film w/g mnie przy końcu filmu jest mowa o mg6, ale pada tez sformułowanie "final fixing k series "
mógłby ktoś bardziej kumaty to przetłumaczyć
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Moje tłumaczenie od 2:39
"To jest nowa, wielowarstwowa, stalowa uszczelka, która jest finalną konstrukcją.
Jako pojedyncza nie posiada tych osobnych pasków uszczelniających, różnych krawędzi (przyp.: chodzi o uskok).
Te są wszystkie połączone razem, wszystkie zakryte na całej powierzchni. Ma niewielki grzbiet wokół obszaru spalania zamiast pierścienia, który przycina głowica, co miałem w starym typie.
Prawdopodobnie jest bardziej sprężysta więc przejmuje różnice w rozszerzaniu między stalowymi tulejami cylindrów, a aluminiowym blokiem i głowicą.
I z wszystkich aut w których była zamontowana - czytałem, że zostało wyprodukowane około pół miliona MG6, sądzę, że głównie w Chinach ale przez ostatnie kilka lat niektóre również i tutaj - nie miały żadnych oznak HGFu więc zdaje się to być lekiem na całe zło* dla serii K i zamontowane ostatnio w dwóch autach, oba widziane w dobrej kondycji bez żadnych problemów. Żadnej utraty płynu, żadnych wycieków i żadnego przegrzewania czy przepuszczania płynu (przyp.: do oleju).
Całkiem przemyślana konstrukcja, jak mówię, więc miejmy nadzieję, że to jest ostateczne rozwiązanie dla serii K, oczywiście wraz z zewnętrznym termostatem PRT. I te wszystkie solidne magistrale prawdopodobnie również są dobrym pomysłem. Nie jestem pewny jak istotne one są ale powodzenia z waszymi i właśnie pokazałem wam, ze seria K jest 'naprawialną' konstrukcją.
Dzięki za oglądanie"
*final solution - ostatecznym rozwiązaniem nie można tego dosłownie tutaj użyć.
na filmiku wygląda że zakłada ta uszczelkę do MG ZS
A te śruby co normalnie idzie dostać firmy Kamax to jaką mają twardość?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja, jeśli tylko będzie trzeba i pozwoli na to głowica (tuleje cylindra)
Z faktem w głowie, że czytając zagraniczne fora wcale tak różowo z tą N uszczelką nie ma.
NoPE, Ja też będe wymieniał uszczelkę i czytając temat zastanawiam się nad tą co napisałeś
K Series MLS SAIC Head Gasket. Bo w Pl raczej jej nie dostaniemy a do VVC będzie pasować napewno
_________________ Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
i jeszcze wrzutka z instrukcji dokrecania
"The cylinder head should
be tightened in the
sequence as shown to 20
nm torque first, and then
tightened a further 315
degrees in two parts.
Tighten
180 degrees
and
then another
135 degrees
using the same sequence
each time."
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Uszczelki do typu N obecnie są już na Allegro, magistrale zresztą też. Wymiana magistrali, to jednak dużo pracy. Moje wieloletnie doświadczenie podpowiada, aby spróbować zastosować uszczelkę kompozytową:
http://allegro.pl/land-ro...7059969513.html
Uszczelki tego typu bardzo dobrze się sprawdzają w układach pracujących w bardzo trudnych warunkach (wysokie ciśnienie i bardzo duże zmiany temperatury). Może ktoś już stosował taką uszczelkę?
Mnie dopadł HGF i będę wymieniał w przyszłym lub następnym tygodniu.
Starego typu wzmacnianą biorę, bo nie mam czasu na zabawy. Wymieniam i śmigam dalej. Jako, że czas już na paski to i je wymienię.
Zapytam przy okazji - co ma magistrala olejowa u dołu głowicy do uszczelki głowicy?
Po kiego wraz z MLS'em i N-serią zalecają wymieniać? Mnie się to nie dodaje ale liczę na rzeczowe argumenty.
Ah, dodam jeszcze, że płyn przedostaje mi się do silnika i wzrasta poziom oleju. Układ chłodniczy czyściutki jak łza. Litr wpłynął i tak jeździłem przez kwartał dolewając i szukając wycieku płynu. Dziś, żeby jeszcze trochę pośmigać, wymieniłem olej co by mi panewki nie złapało. Pod korkiem oleju oczywiście znana maź ale bez przesady.
Reasumując nie ignorujcie znikającego płynu kiedy wycieków z zewnątrz nie widać licząc, że to może drobny wyciek z chłodnicy.
O tej kompozytowej pisałem też ponad rok temu: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961&start=420 i chyba nie ma chętnego na eksperyment . Z tego co sobie przypominam i niech mnie ktoś poprawi, magistralę zalecają wymienić z uwagi na jej wytrzymałość, tj inny jest zakres dociągnięcia długich śrub (mocniejszy czy coś takiego). NoPe, z ciekawości, ul zrobiłeś kilometrów przebiegu do hgf? Co do objawów, u mnie to był hgf bardzo " nieklasyczny". Żadnych objawów, zero wycieku płynu, zero dymu z rury, żadnego majonezu, żadnych ubytków. Wszystko bezobjawowo, gdy nagle przestał działać climatronik. Silnik zaczął przerywać. Gdy sie zatrzymałem i po wystudzeniu zajrzałem do zbiorniczka, nie było płynu, który znalazł się w misce olejowej (majonez na bagnecie i poziom grubo ponad miarkę). Stało się to nagle w ciągu kilku kilometrów trasy
kupiłem przy 120 000. wg Pata uszczelka była robiona przy 90 000. Obecnie jest 153 000
więc prosta matematyka. Albo 30k albo 63k. Teoria żeby nie przekraczać 3tyś obrotów na zimnym nie sprawdziła się.
Uszczelkę wydmucha prędzej czy później.
Swoją drogą jest wiele aut np Fabia w których sypią się uszczelki, a to właśnie Rover ma niechlubny zaszczyt nosić miano króla HGFu
Skąd się to bierze?
Mocniejsze dokręcenie szpilek ma sens. Na to nie wpadłem. Kojarzyłem ciągle przepływ oleju w inny sposób co w ogóle mi się nie dodawało z HGF.
Na eksperymenty jestem otwarty ale mam 3 przeszkody - zima, brak garażu i konieczność poruszania się autem.
Nic nie stoi na przeszkodzie do eksperymentu. Wspomniałeś że w najbliższym czasie i tak wymieniasz uszczelkę. Zamontuj kompozytową, taka sama robota . Tylko żeby nie było, nie namawiam . Później jeszcze musiałbyś w szybkim tempie zrobić tak ze 150 tysięcy kilosów (jakby się dało), żebyśmy szybko dowiedzieli się czy to był słuszny wybór
Ja przy najbliższym chyba zdecyduję się na "N" z wymianą magistrali, z tego co widzę to taki zestaw to około 500 zł. Mój znajomy na wyspach śmiga MG6 1,8T i na razie chwali sobie (brak na razie problemów z układem chłodzenia) a robi większe trasy.
Nic nie stoi na przeszkodzie do eksperymentu. Wspomniałeś że w najbliższym czasie i tak wymieniasz uszczelkę. Zamontuj kompozytową, taka sama robota
Co tam wsadzę, to kicham byle działało. Pytanie zasadnicze z czego ona jest zrobiona, bo nie będę planował głowicy.
Jej grubość to 1,5mm - lekko półśmieszne z dokręceniem po 1000km. Ściągać znów górę i rozpinać paski żeby dokręcić?
Stara wzmacniana wpadnie, bo koszt materiałów już ok tysiąca oscyluje.
dodaj to tego rozrząd, pompę wody, napinacz, olej, filtry, uszczelniacze zaworów i kilka zaworów.
Markzo napisał/a:
błąd i to powazny, zaraz znowu bedzie hgf.
niby czemu miałby być? po rozebraniu ocenię czy konieczne będzie planowanie. przyłożę liniał i wszystko będzie jasne. Odchyłki chyba są podane w RAVE. Bez przesady - po to jest uszczelka.
Ponadto planuje się głowice, a blok i tak stary zostaje więc gdzie tu sens?
Piszę to wszystko bez doświadczenia - silnik tak głęboko dopiero będę rozbierał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum