Jeśli tak, to niewątpliwie mogą być przyczyną problemów z przegrzewaniem silnika.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
nitek44 [Usunięty]
Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 00:29
Niestety czujnik temperatury na deskę też okazał się nietrafioną diagnozą. Wymieniłem i jest to samo. Zamienię jeszcze czujnik do komputera na inny i sprawdzę jak wtedy.
W ogóle tankowałem do pełna gaz i liczyłem spalanie, no i wyszło - 12,2 litra. Cykl nawet nie mieszany, bo jeździłem głównie w trasie. A jeżdżę dość ekonomicznie - hamowanie silnikiem, zmiana biegów między 2,5k-3k obrotów, zawsze tak aby pedał gazu był aby lekko muśnięty...
Nie jestem w stanie zatankować do pełna benzyny, ale z moich obserwacji wynika (bo jeździłem na niej ostatnio trochę), że spala jej też zbyt dużo - ciut mniej od gazu (tak jak być powinno), ale myślę że 10l spokojnie.
Wiem, że przyczyn może być wiele, ale jakie są najpopularniejsze?
Wymieniałem przewody, świece, uszczelkę pod głowicą 2 razy, sondę lambda, regulowałem gaz, no i te elementy układu chłodzenia też. Już nie mam pomysłów co to.
Wymiana czujnika na komp. na sprawny może rozwiązać oba problemy.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
nitek44 [Usunięty]
Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 12:24
Wymieniłem znowu czujnik na komputer, a także przeczyściłem układ chłodzenia (kupiłem środek do czyszczenia układu z resztek oleju). Trochę syfu wyleciało, do tego jeszcze przepłukałem wodą itp..
To samo, nadal grzeje się jak dłużej postoję w korku. Macie jeszcze jakieś pomysły?
Zostaje jeszcze wentylator lub pompa wody albo ten patent co go opisywałeś na początku postu.
Wentylator jest sprawny albo nie. Załącza go czujnik który wymieniłeś więc jeśli jest sprawny to powinien działać.
Patent ma pewnie znikomy wpływ na temperaturę.
Obstawiam słabą wydajność pompy choć łatwo tak strzelać i eliminować do wymiany kolejne części jak to nie moje auto ale sorry, taki....... klimat.
Jak stoisz w korku i wskazówka idzie w górę to wciśnij lekko gaz aby zwiększyć obroty silnika i pompy wody, potrzymaj tak przez chwilę. Wskazówka nie opada szybciej ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
nitek44 [Usunięty]
Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 13:58
Ten patent już dawno usunąłem, tzn. zakleiłem tę wywierconą dziurę i odsłoniłem oryginalną. Po tej operacji mam wrażenie, że auto trochę odmuliło. Tylko, że od pewnego czasu dławi się przy wrzuceniu na luz przy dużej prędkości - ale to już inna sprawa.
Wentylator działa, po prostu załącza się zbyt późno. Wskazówka temperatury powinna być ciągle w miejscu, a u mnie ona pójdzie zdecydowanie w górę i dopiero zaczyna opadać.
Z tym lekkim przygazowaniem sprawdzę, bo nie wpadłem na to.
Wymiana pompy wody jest skomplikowana? Czy da radę to zrobić na podwórku bez kanału?
Da się zrobić na podwórku. Trzeba tylko mieć czym podeprzeć silnik, bo poduszkę silnika trzeba zdjąć.
nitek44 [Usunięty]
Wysłany: Nie Wrz 17, 2017 16:47
Odświeżam temat bo wpadło mi do głowy jeszcze takie coś, może walnięty jest przekaźnik od wentylatora? Ten taki żółty o oznaczeniu YWB10027. On może za coś takiego odpowiadać?
I druga rzecz, co robi u mnie przekaźnik o oznaczeniu YWB100710 nazywany w internecie jako moduł klimatyzacji, skoro nie mam klimy? Ma on jakieś zastosowanie?
-Fuse--Rating--Function
--------------------------------------
--1----15 amp--Central Door Locking
--2----15 amp--Hazards
--3----15 amp--MFU/horn
--4----20 amp--Radiator fan
--5----15 amp--Engine management
--6----20 amp--Air con
--7----20 amp--Heater motor
-Fuse--Rating--Function
------------------------------------------------
--1----10 amp--Indicators, dim-dip, instruments
--2----10 amp--Antilock brakes
--3----10 amp--Clock, radio, interior light
--4----15 amp--Headlight - right main
--5----15 amp--Headlight - left main
--6----30 amp--Sunroof
--7-----5 amp--SRS
--8----10 amp--Tail light - left
--9----10 amp--Rear fog guard/MFU
-10----10 amp--Headlight - left dipped
-11----10 amp--Headlight - right dipped
-12----15 amp--Tail light - right
-13----15 amp--Wash/wipe - front
-14----10 amp--Engine management
-15----15 amp--Cooling fan, wash/wipe - rear
-16----10 amp--Reverse, stop lights
-17----10 amp--Radio, clock, MFU
-18----10 amp--Door mirrors, heater motor
-19----10 amp--Cooling fan
-20----10 amp--Engine crank
-21----20 amp--Window - driver
-22----20 amp--Window - passenger
-23----25 amp--Heated Rear Window
-24----10 amp--Dim-dip
-25----10 amp--Illumination - daylight running
-26----20 amp--Power wash
-27----10 amp--Heated seat - passenger
-28----10 amp--Heated seat - driver
-29----10 amp--daylight running
-30---- - - ---Not used
-31----20 amp--Fog lamp - front
INSTALACJA R200 V2
Engine Bay Fusebox
Relays (R)
1. Fuel pump relay.
2. Starter motor relay.
3. Cooling fan relay.
4. Main relay.
5. Blower motor relay.
6. Front fog lamp relay.
7. A/C compressor clutch relay.
-Link--Rating--Vehicle---Function
-----------------------------------------------------------------------------------------------
--FL1--150 A----All------Alternator, engine management relay.
--FL2---40 A----All------Ignition switch.
--FL3---40 A----All------Ignition switch.
--FL4---40 A----All------Fuse 3, fuse 6, and fuse 9 of the passenger compartment fuse box.
-------------------------Fuse 23, 24 and 31 of the passenger compartment satellite fuse box.
-------------------------Window lift relay.
-------------------------
--FL5---40 A-------------Not used.
--FL6---80 A---L Series--Glow plug relay.
--FL7---40 A----All------Starter relay, fuse 20 of the passenger compartment satellite fuse box.
--FL8---20 A----All------Condenser fan, cooling fan relay, fuel pump relay, cooling fan motor.
--FL9---40 A----All------Lighting switch, daylight running unit, daylight running relay.
-FL10---30 A----All------Blower relay, cigar lighter relay.
-FL11---40 A----All------Cooling fan relay.
-FL12---40 A----All------ABS ECU.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
nitek44 [Usunięty]
Wysłany: Sro Paź 11, 2017 23:26
Oo dzięki za te materiały
Z tego co widzę mam wersję V1 czyli osobno skrzynka z bezpiecznikami i ta od chłodzenia, tylko nie mogę na schematach zlokalizować tego żółtego YWB10027, który mam tam jeszcze pod tymi skrzynkami (załączam zdjęcie) - mam wrażenie że kabelek idzie normalnie do ECU, chyba że to jakiś przekaźnik związany z instalacją gazową.
Zamiast YWB100970 mam YWB100710 - może to robić jakąś różnicę? Ogólnie planuję tą właśnie część wymienić, i ten żółty przekaźnik też, bo kosztuje to chyba kilka złotych.
[ Dodano: Czw Paź 12, 2017 00:26 ]
Wymieniłem przekaźniki, nadal to samo jestem już bezradny, pozostaje chyba tylko chłodnica i pompa wody, ale jaki to ma związek z tym, że wentylator włącza się zbyt późno to sam nie wiem.
W R214 jest opcja by podłączyć jakieś OBD i zobaczyć podstawowe parametry, czy nie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum