Wysłany: Sro Paź 04, 2017 15:49 [Rover 75 2.0 CDT] Stuki silnika na wolnych obr. ,hałas
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam forumowiczów.
Mam problem ze swoim Roverkiem 75. Otóż od pewnego czasu nasilają się hałasy dobiegające z okolic prawego przedniego koła. Początkowo stawiałem na sworzeń wachacza. Dla pewności został wymieniony cały wachacz wraz z kompletem gum i łapą wachacza.
Stuki nie ustały. Coraz bardziej się nasilają. Jak jadę po dziurach to normalnie jak grzechotka się zachowuje. Na wolnych obrotach także słychać hałas jakby silnik albo jakiś osprzęt silnika był luźny i o coś na dole stukał.
Czytałem na forum o poduszkach silnika. Wszedłem do kanału i sprawdziłem tzw. ósemkę. I jest cała ,nic nie zniszczona.
Za to ta poduszka w okolicach rozrządu wydaje się jakby pęknięta tzn. rozerwana częściowo w połowie.
Czy takie objawy może powodować właśnie ta poduszka "gruszka"?
Dodam że niedawno wymieniałem sprzęgło w serwisie.
Ale takie dziwne hałasy były już przed wymiana.
Proszę o informacje czy ktoś miał podobne objawy i co było przyczyną.
Nie chcę kupować poduszki kiedy może to co innego jest przyczyną.
Dodam jeszcze jeden ważny objaw. Podczas jazdy powiedzmy na 4 biegu , gazuję i nagle puszczam gaz to słychać po prawej stronie taki stuk który czuć nawet w lewarku zmiany biegów. Na innych biegach to samo. Kiedy się rozpędzam i nagle puszczam gaz to występuje stuk. Jeśli poprawnie operuję gazem i sprzęgłem i płynnie zmieniam biegi to objawów nie ma. Samo sprzęgło jak i zmiana biegów działa idealnie.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sro Paź 04, 2017 21:35, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 04, 2017 15:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeżeli dochodzi z okolic koła pasowego to raczej bym się pospieszył ze zlokalizowaniem źródła dźwięku i ewentualną naprawą
Szczególnie zainteresowałbym się w pierwszym rzędzie kołem pasowym jeśli na postoju przy wolnych obrotach słychać ten dźwięk a przy dodaniu gazu zanika. Poduszka jak już widać że rozerwana to do wymiany.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
To raczej nie wygląda na koła pasowe. Gdyż słychać jakby silnik o coś stukał. Jeśli obroty się podniosą to drgania silnika się zmniejszają i znika ten odgłos. Ale najbardziej mnie zastanawia ten stuk kiedy nagle podczas jazdy puszczę gaz i silnik dostanie większe obciążenie. Wtedy czuję to nawet w lewarku biegów. Oraz podczas gaszenia auta jest hałas jakby ktoś gasił kombajn..
A co do tego koła pasowego. Sprawdzić czy jest dokręcone itp. ? W jaki sposób zweryfikuję czy jest do wymiany? Napinacz to da się zdiagnozować ale koła pasowe?
Ewentualnie łożyska mogą piszczeć lub mieć luzy. Na co zwrócić uwagę jak już będę w kanale?
Weles1977, jak masz poduszkę już rozerwaną to na pewno będziesz miał drgania/stukanie. Przy uszkodzonej albo nie dokręconej poduszce silnika jest taki objaw przy dodawaniu/popuszczaniu gazu. Co do koła pasowego wału korbowego warto zawsze sprawdzić jak wygląda czy ma luzy. Niektórzy polecają rysowanie kreski od środka na zewnątrz i sprawdzenie czy kreska po przejażdżce nadal jest w jednej linii. Jak nie to raczej do szybkiej wymiany
Generalnie warto obejrzeć paski, koła pasowe jak coś zaczyna terkotać na postoju w okolicach koła pasowego. Niedawno widziałem wóz w którym właściciel w porę nie zareagował i niestety koło pasowe wału samo się wymieniło
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Dziękuję za informacje. Wszelkie uwagi i sugestie są bardzo cenne. Jutro wjeżdżam na kanał i sprawdzę co i jak. Poduszkę "gruszkę" i tak wymienię . Resztę poduszek obejrzę i przy jakimkolwiek objawie zużycia wymienię. Koła pasowe i paski też gruntownie sprawdzę.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Wto Paź 10, 2017 12:30
Kolo pasowe przypomina dwumasę. To są dwa koła połączone gumą, ze spręźyną w srodku. Jak masz dźwiek jak ze starego traktora, to prawdopodobnie ono padło. Nie kupuj taniego chinczyka. Ja tak zrobiłem i po 12km było już do wymiany, tego samego dnia!
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
z polecenia kupiłem dayco i sprawuje się ok, a jest tańsze niż corteco.
z ciekawości muszę w końcu sprawdzic oryginalne koło pasowe które miałem w aucie jest na nim napis BMW i numer części więc może to bedzie jakiś dodatkowy trop
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum