Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Zacznę od tego że jestem tu nowy więc witam wszystkich serdecznie. A więc tak jestem szczęśliwym posiadaczem mg zr kupiłem go z dwa miesiące temu moja radość nie ptrwała zbyt długo bo jak się okazało uszczelka pod głowicą do wymiany. Jestem młody i lubię pogrzebać w silniku więc zabrałem się za to sam. Wymieniłem uszczelke wraz z nowymi uszczelkami pod kolektory, dałem nowy rozrząd, nowe płyny, nowy olej, nowe świece z kablami. Wszystko zrobione książkowo ale niestety autko ma problemy z odpalaniem, na zimnym trzeba delikatnie wcisnąć pedał gazu żeby zaskoczyło. I niby wszystko było by ok do czasu aż złapie temperaturę wtedy zaczyna kuleć i gaśnie. Gdy jest już ciepły nie ma mowy żeby pracował bez ciągłego trzymania pedału. Wpadł do mnie kolega z kompem i okazało się że ma dwa błędy P0301 i P0313. Co może być nie tak? Czekam z niecierpliwością na jakiekolwiek sugestię i gdzie mógłbym szukać przyczyny?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 05, 2017 20:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Od słabej lub braku iskry przez kłopoty z wtryskiwaczami aż po brak kompresji, który może być wywołany przez nieszczelność na uszczelce.
Wymieniałeś śruby głowicy na nowe?
Śruby wymienione, kompresja prawidłowa iskra jest. Czy jest możliwość że machnolem się o ząb na dolnym kole rozrządu? I byłyby takie tego skutki, czy po prostu padł mi czujnik wałka?
Zacznij od poprawnego ustawienia rozrządu, na 99% coś skopałeś. Rozrząd musisz ustawić idealnie, inaczej będzie chodził jak stary traktor.
Pierwsza sprawa, czy po zdjęciu głowicy kręciłeś wałem korbowym? nie wolno tego robić..
Zdejmij z wału koło pasowe od paska osprzętu, koło zębate ustaw idealnie na znak (na pompie oleju masz pionową kreskę na godzinie 12, na kole 2 kropki, kreska ma byc idealnie miedzy kropkami). Wał masz ustawiony w tym momencie.
Teraz ustawiasz kółko ssące i wydechowe od strony dużego rozrządu. Najlepiej wytnij sobie z tekturki przyrząd do tego - prosty kawałek z podcięciami na śruby. Przykładasz go do wałków i ustawiasz żeby pokrywały się wewnętrzne i zewnętrzne nacięcia na kółkach. Możesz je teraz zablokować (ja używałem bitu z wkrętarki płaskiego z szeroką końcówką. Naciągasz pasek, napinasz napinacz.
Krótki pasek warto zrobić sposobem Luke27 czyli przekręcić wałem o 180 stopni i ustawić kółka "odwrotnie", ponieważ w pozycji "dedykowanej" do ustawienia rozrządu jedno kółko od razu ucieka.
Musisz się do tego przyłożyć, inaczej będzie lipa. A mechanizmy VVC rozpinałeś?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum