Wysłany: Pią Paź 27, 2017 11:47 [R75] rozbiegany silnik - zdarza się w r75 ?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Wczoraj znajomemu w ronowce rozbiegał się silnik, wiadomo czym to sie najczęściej kończy jak się go biegami nie wyhamuje. Tak sie zastanawiam czy ktoś z użytkowników r75 tez miał taki problem, czy może silnika n47 jest robieganioodporny
Każdy klekot ma wbudowaną funkcję samodestrukcji, niezależnie od tego jaki ma znaczek na klapie
no właśnie nie każdy. Nowsze z klapką gaszaca już tej funkcji samodestrukcji nie posiadają. Kiedyś był na forum temat o dołożeniu tej klapki do r75 ale chyba temat upadł.
Też nie zawsze, ta klapka to kawałek cieniutkiej blaszki, były przypadki że sama z siebie się rozpadała. Bardzo prawdopodobne że w trakcie samodestrukcji po prostu by ją wessało do środka.
Też myślałem o zrobieniu takiej do mojego busa, ale bus sprzedany, więc zostały mi same samochody z normalnym silnikiem na lpg Ale jakby temat odżył mógłbym pomóc w budowie.
Kilka dni temu na grupę facebookową wrzucałem fotkę końcówek wtryskiwaczy po takim wydarzeniu. Ten przypadek to był automat i właściciel nie wiedział jak ma się zachować. Nie mógł go zdusić, nie próbował też zatkać dolotu. Po całej akacji w układzie wydechowym znalazła się ropa zmieszana z olejem. W samym silniku olej był i to ponad stan, tak jakby przedostawała się ropa. Oczywiście silnik do wymiany. Kręcił ale nie odpalał. Nic dziwnego, bo końcówki wtryskiwaczy wyglądały jakby spłynęły.
Właściciel po akcji wymiany stwierdził, że rozbierze silnik aby poznać przyczyny i skutki tego wydarzenia.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kiedyś był na forum temat o dołożeniu tej klapki do r75 ale chyba temat upadł.
Raczej nie upadł, ja go dokończyłem
Klapkę mam, jeździ, działa. Miałem się jeszcze przepiąć do drugiego obwodu stacyjki, żeby zamykało klapkę szybciej, ale póki co mi się nie chciało... chociaż roboty na 15 minut
nanab napisał/a:
ta klapka to kawałek cieniutkiej blaszki, były przypadki że sama z siebie się rozpadała.
No ta, którą mam (od BMW E60) to kawał solidnej blachy zawieszonej na grubym wale. Moim zdaniem nie ma szans, żeby ją wessało, powinna być skuteczna w razie czego.
A jeśli chodzi o rozbieganie silnika - dopóki turbina nie jest zajechana i nie puszcza oleju, to nie ma się o co martwić moim zdaniem. Trzeba tylko kontrolować stan turbo
Patrząc na stan techniczny tego auta, to mam wrażenie, że był po prostu zaniedbany.
Sam silnik oczywiście, bo blacharsko całkiem nieźle się trzymał. Praktycznie nie posiadał rdzy. To 2005 rok, ale mimo wszystko stan blacharki i lakieru zachwycał. Natomiast elementy ekspolatacyjne silnika pozostawiały wiele do życzenia. Filtr powietrza wyglądał jak ze składu węgla wyciągnięty, filtr odmy najprawdopodobniej też od początku istnienia auta nie był wymienany.
Do nowego serca weszło kilka "nowych" (używanych) części takich jak: pompa CR z zaworem, turbina, wtryskiwacze, kol. wydechowy.
Mam tylko nadzieje, że ten stary silnik nie trafi na olx'a lub allegro
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Tak jak już wspominałem - dalej nie przełączyłem się na obwód z położenia II stacyjki. Pewnie byłoby szybciej i auto gasiłoby się łagodniej... Ale jakoś brakuje czasu i mi się po prostu nie chce...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum