Wysłany: Pon Lis 06, 2017 18:39 [R75] Padł pilot i zamek
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Cześć,
Po raz kolejny Rover odmówił posłuszeństwa..
Wychodząc z auta chciałem zamknąć auto z pilota jak zawsze, nie reagował - pomyślałem bateria a akurat byłem pod sklepem zamknąłem auto z klucza i udałem się po baterie do pilotu.
Wymiana baterii nic nie dała, próbuje otworzyć auto z klucza zero reakcji, półtora godziny prób i udało się dostać poprzez bagażnik do auta.
Pojeździłem po mechanikach nikt nie chciał się za to zabrać bo to ROVER, tak mówili.
Trafiłem do naprawy zamków samochodowych i pilotów, sprawdzili pilot - padł procesor prawdopodobnie i mówią, że będzie złom.
Sprawdzili drzwi, zdjęli boczki ale mówią, że nie wiedzą o co dokładnie chodzi, nie mają części i nie są w stanie naprawić.
Auto można zamknąć ale otworzyć się nie da.
Nie wiem co w obecnej sytuacji robić, na co dzień wchodzić przez bagażnik to nie przejdzie.
Proszę Was o rady bądź namiary kogoś kto mógłby mi pomóc.
Jak zachowuje się zamek w drzwiach po przekręceniu kluczem? Wkładka się obraca/blokuje? Kierunki reagują?
Wcześniej gdy używałem ( bardzo rzadko używałem głównie pilot ) wystarczyło delikatnie przekręcić a teraz robię tak jak by pół kółka - nie umiem się wysłowić zrozumiale.
Wcześniej wystarczyło delikatnie obrócić kluczyk i otwarte było.
Czyli nie jesteś w stanie wykonać pełnego obrotu kluczem? Jeśli chodzi o pilot to cóż... pozostaje zakup nowego i dopisanie go do bcu lub zakup pilota i bcu do kompletu.
Czyli nie jesteś w stanie wykonać pełnego obrotu kluczem? Jeśli chodzi o pilot to cóż... pozostaje zakup nowego i dopisanie go do bcu lub zakup pilota i bcu do kompletu.
Wcześniej nie byłem w stanie gdy się otwierały drzwi a teraz się nie otwierają i robię powiedzmy pół kółka.
Najprawdopodobniej masz problem z wkładką. Dobrze byłoby upewnić się kręcąc x bezpośrednio w zamku. Jeśli to wkładka to może wd40 + jakiś smar do zamków pomoże. Sprawdź jeszcze przy okazji czy blaszka chroniąca wkładkę zamka odbija prawidłowo po wyciągnięciu klucza. U mnie kilka tygodni temu pękła sprężynka, mam nadzieję, że znajdę gdzieś identyczną zanim mój zamek odmówi posłuszeństwa. Może wie ktoś gdzie takiej szukać?
Najprawdopodobniej masz problem z wkładką. Dobrze byłoby upewnić się kręcąc x bezpośrednio w zamku. Jeśli to wkładka to może wd40 + jakiś smar do zamków pomoże. Sprawdź jeszcze przy okazji czy blaszka chroniąca wkładkę zamka odbija prawidłowo po wyciągnięciu klucza. U mnie kilka tygodni temu pękła sprężynka, mam nadzieję, że znajdę gdzieś identyczną zanim mój zamek odmówi posłuszeństwa. Może wie ktoś gdzie takiej szukać?
Mechanik wspominał, że wydaje mu się, że zamek jest ok tylko mechanizmem jest coś nie tak bo przy zamknięciu auta jest " siła " a przy zamykaniu nie ma.
A czy przy otwieraniu/ zamykaniu drzwi kluczem pracują silniczki? Najlepiej będzie jak zdejmiesz boczek, wykręcisz zamek, wyciągniesz łącznik miedzy wkładką a zamkiem i sprawdzisz kręcąc x bezpośrednio w zamku. Jeśli chodzi płynnie to masz problem z wkładką jeśli nie to coś zamkiem jest nie tak.
A czy przy otwieraniu/ zamykaniu drzwi kluczem pracują silniczki? Najlepiej będzie jak zdejmiesz boczek, wykręcisz zamek, wyciągniesz łącznik miedzy wkładką a zamkiem i sprawdzisz kręcąc x bezpośrednio w zamku. Jeśli chodzi płynnie to masz problem z wkładką jeśli nie to coś zamkiem jest nie tak.
Silniczki pracują chyba tylko gdy korzystamy z pilota. Inaczej gdyby padł Ci akumulator to nie mógłbyś wejść do samochodu. Próbowałeś już czymś smarować wkładkę zamka? Jeśli po użyciu czegoś penetrującego i smarującego klucz nie obracałby się płynnie, rozebrałbym boczek i sprawdziłbym czy wejście w zamku dobrze się kręci. Gdy jest ok to wyciągasz wkładkę i niesiesz do kogoś od zamków. Biorąc pod uwagę statystyki to obstawiałbym wkładkę
Silniczki pracują chyba tylko gdy korzystamy z pilota. Inaczej gdyby padł Ci akumulator to nie mógłbyś wejść do samochodu. Próbowałeś już czymś smarować wkładkę zamka? Jeśli po użyciu czegoś penetrującego i smarującego klucz nie obracałby się płynnie, rozebrałbym boczek i sprawdziłbym czy wejście w zamku dobrze się kręci. Gdy jest ok to wyciągasz wkładkę i niesiesz do kogoś od zamków. Biorąc pod uwagę statystyki to obstawiałbym wkładkę
Sęk w tym, że obraca się płynnie kluczyk a boczek już zdjęty, nie montowałem.
Umów się na sesję z marcin.misek sprawdzi Ci dopisując pilota swojego, czy to kwestia pilota, czy może odbiornika w aucie (receivera). Zanim jednak tego dokonasz, dostań się do auta i sprawdź bezpieczniki. Chociaż test prądu możesz wykonać otwierając wszystkie drzwi (rygle do góry) następnie zamknąć z kluczyka i zobaczysz czy wszystkie inne zamki się zamykają.
A co do przekręcania kluczyka i oporów, to może być problem wkładki.
W najgorszym wypadku awarii zamka, możesz podmienić na czas naprawy na taki od anglika.
Do tego czasu nie zamkaj auta po prostu (drzwi kierowcy).
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zanim jednak tego dokonasz, dostań się do auta i sprawdź bezpieczniki. Chociaż test prądu możesz wykonać otwierając wszystkie drzwi (rygle do góry) następnie zamknąć z kluczyka i zobaczysz czy wszystkie inne zamki się zamykają.
Czyli gdyby była taka sytuacja że zamknęły by sie tylko drzwi kierowcy to może być problem z masą? Zakładam, że wszystkie silniczki są ok.
Chodziło mi o sprawdzenie tego czy zamki dostają zasilanie (czy. sprawny jest bezpieczenik). Ale dla świętego spokoju sprawdź za pomocą "kontrolki" bezpieczniki wszystkie nad nogami pasażera.
Brak mas lub jej słabe styki może powodować wiele kuriozalnych usterek.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
z tą wkładka to pewnie rozleciał ci sie koszyczek od wkładki w zamku mój zięć miał identyko jak ty i trzeba było kupić zamek z wkładka z anglika i przełożyć koszyczek wkładki do jego auta. masa roboty z rozebraniem tej klamki i naprawa tego pół dnia mi zeszło.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
AdaskoC, szczególnie jak będzie zapieczona wkładka jak u mnie i ni cholery wyjąć jej nie dało. samo rozbieranie też nie jest tak fifi rifi szczególnie jak pierwszy raz to robisz i musisz szukać gdzie jest zatrzask na chrom na klamce itd
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum