Wysłany: Pią Paź 27, 2017 10:16 [R25] wymiana podgrzewanych mat w lusterkach
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000
Witam, nie mogłem nigdzie znaleść wątku, który by dokładnie to opisał, czy kos juz wymieniał same maty w lusterkach ? jeżeli tak to jakie kupić ? jak oddzielić od lusterka ? i czym najlepiej je przyklejić ?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 27, 2017 10:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Lis 02, 2017 20:32
Witam. Ja wymieniałem w 200setce wkład lewego lusterka. Podgrzewanie działało... ale. W schemacie zasilanie lusterek jest zaraz po stacyjce. Nie jest podłączone do tylnej szyby ogrzewanej. Po zamontowaniu kupionego wkładu lusterka i podłączeniu lusterka nawet latem robi się gorące. Wygląda na to, że oryginalne grzałki na lusterkach maja termostat . Poradziłem sobie przełączając zasilanie pod tylną szybę. Polecam kupić lusterko oryginalne.
Lusterka zawsze grzeją gdy auto jest na zapłonie. Nie można tego wyłączyć bez dorobienia sobie przełącznika. Nie ma także termostatu w żadnej wersji lusterek.
mata jest sama w sobie termostatem jak się robi ciepła to zwiększa swój opór i pobór prądu, jak przestygnie znowu się rozgrzewa i tak w kółko. te z allegro tez tak mają, wymieniałem w R200 i w Freelanderze nic nie przerabiałem. Czasem jak deszcz pada to by trzeba grzać szybę z tyłu specjalnie żeby lustra wysuszyć (a wystarczy wytrzeć wycieraczką) to już zużycie prądu spore a same lusterka biorą bardzo mało.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Lis 03, 2017 21:31
Piszę o tym konkretnym wkładzie , który kupiłem. Jak zamontowałem kupiony na aledrogo wkład z ramką, latem, przy 25 stopniach lusterko miało z 50 stopni. Zasilanie grzałki lusterka podłączyłem do bezpiecznika ogrzewania tylnej szyby. Nie wszystkie maty do podgrzewanych lusterek mają taką budowę , że zwiększają swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. W większości aut podgrzewane lusterka włączają się właśnie z tylną ogrzewana szybą , lub jest osobny włącznik do grzania lusterek np: Rover 600 ?
Jak szukałem mat to w kilku firmach otrzymałem taką samą informację o tym zwiekszaniu rezystancji. Rozwiazania techniczne w innych autach są jakie są, land też ma gorące lustra latem ale po jakimś czasie stygną i potem się rozgrzewają ponownie. W 75 też są ciepłe cały czas w okolicy 40-50stC. Zmierz ich opór i sobie wylicz ile prądu biorą, nie pamiętam dokładnie ale bylo to bardzo mało.
[ Dodano: Sob Lis 04, 2017 10:42 ]
Poszedlem zmierzyć lustra w 75 i 45 mają 242 ohm czyli biorą na zimno 50mA kurna bez przesady to żaden pobór a są bardzo ciepłe cały czas
[ Dodano: Sob Lis 04, 2017 10:51 ]
Cytat:
Nie wszystkie maty do podgrzewanych lusterek mają taką budowę , że zwiększają swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury.
a skad to wiesz? Jak wiesz że masz maty nietypowej konstrukcji to zostaw podłączone pod szybę tyłu i czesć. Zamienniki do rovera są takie jak napisalem a nawet same maty jak kupujesz są o zmiennej rezystancji
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Rezystancja wkładów rośnie i to jest cecha każdego przewodnika, ale dzieje się to proporcjonalnie do temperatury, a nie że nagle przestają grzać i chyba nie aż tak żeby przestały grzać po wzroście temperatury o 10 czy 20 stopni. Nie przyglądałem się w rowerze, ale w innych samochodach gdzie grzebałem w tym po prostu lusterka były sterowne czasowo, po włączeniu sterownik je wyłączał po określonym czasie.
Wysłany: Dzisiaj 16:42
Rezystancja wkładów rośnie i to jest cecha każdego przewodnika, ale dzieje się to proporcjonalnie do temperatury, a nie że nagle przestają grzać i chyba nie aż tak żeby przestały grzać po wzroście temperatury o 10 czy 20 stopni.
Tak jak mówisz, w roverach nie ma ani termostatu ani czasówki, grzeją cały czas i jak się nagrzeją to opór rośnie - temperatura spada, opór maleje i znowu się rozgrzewają i tak w kółko, proces jest niewyczuwalny ręką. Jak pobór pradu zimnych jest w okolicy 50mA to po rozgrzaniu pewnie spada do 20ma może nawet 10. Nawet diodowe podświetlenie bierze więcej prądu i nikt go nie podłącza pod tylna szybę, nie wiem o czym tu dywagować. A że się przepalają to chyba normalne w kilkunastoletnich autach dlatego można kupić nowe, zamienniki czy same maty.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
boli88, najprościej zaopatrzyć się w przyssawkę do szkła (z klamrą) i wtedy demontować.
Po przyssaniu się pchasz lusterko w stronę jego szerszej części (w stronę kierownicy przy zamkniętych drzwiach).
Wtedy zaczepy puszczają i możesz wyjąć lusterko.
boli88, jak wrócę do domu to postaram się zrobić Ci zdjęcie zdjętych wkładów oryginalnych.
Najlepiej zdjąć najpierw plastik z lusterek (zaokrąglone denko) i odpiąć przewody od zasilania lusterek. Potem Przyssawką łapiesz wkład i ciągnąc mocno w stronę kierownicy odchylasz jego (wkładu) węższą część. Wtedy wkład się wypina.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum