Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] przeróbka reflektorów przednich z anglika na europe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] przeróbka reflektorów przednich z anglika na europe
Autor Wiadomość
kosaaro 




Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 92
Skąd: Dębica



Wysłany: Czw Lis 16, 2017 18:22   [R75] przeróbka reflektorów przednich z anglika na europe
Typ: SE Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Witam. Mam zarejestrowanego Roverka 75 anglika, na pierwszym przegladzie nic nie mówili mi o zmianie lamp, podbili i wszystko było ok. Po roku pojechałem na przegląd a tu zonk, mówią mi, że musze zmieniać i tyle , nie podbili ! Nie dyskutuje z tym, trzeba to trzeba, ale kupienie tych lamp graniczy z cudem, Pomyslałem że moze da sie to jakoś samemu przerobić ? może ktoś coś mi podpowie
Rover 75 2005 rok soczewka bez xenonu
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 16, 2017 18:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 16, 2017 18:32   

Szukaj na forum bo było wiele razy o tym co zrobić z przesłoną. Chłopaki polecali tą firmę http://www.tmcmc.pl/ jeżeli nie chcesz robić sam.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
kosaaro 




Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 92
Skąd: Dębica



Wysłany: Czw Lis 16, 2017 18:50   

czy to prawda z tą rregulacja , bo wydaje sie za łatwe
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 16, 2017 19:01   

kosaaro, prawda, ale to nie zmiana z UK na EU a tylko i wyłącznie spłaszczenie strumienia światła z soczewki. Nie wiem czy to Ci pomoże przejść przegląd, bo reflektory nie będą doświetlać prawej strony/ pobocza w dalszym ciągu.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Czw Lis 16, 2017 20:24   

Nawet gdybyś przerobił żeby faktycznie świeciły poprawnie to dalej masz na kloszu wypisane że angol, a tylko na to zwracają uwagę na przeglądzie albo kontroli.
 
 
kosaaro 




Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 92
Skąd: Dębica



Wysłany: Pią Lis 17, 2017 16:26   

nie porawda !! ! na badaniu podjeżdza przyżądem i sprawdza, co kogo ogchodzi co pisze , ma byc sprawne
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 17, 2017 20:12   

nanab napisał/a:
Nawet gdybyś przerobił żeby faktycznie świeciły poprawnie to dalej masz na kloszu wypisane że angol, a tylko na to zwracają uwagę na przeglądzie albo kontroli.
Bzdura wierutna sprawdzają przyrządem strumień światła i na tej podstawie masz przegląd. Lampy można przerobić samemu na forum jest poradnik można wysłać do firmy które już ci podali (moim zdaniem najlepsze rozwiązanie bo przy okazji w cenie jest polerka i odnowienie luster.) Można tez samemu wymienić soczewki zdaje się o ile dobrze pamiętam ze pasują plug&play soczewki z audi A6 C6.
Sam mam przerobione lampy przedliftowe w w/w firmie (wymienili soczewki na europejskie) a oznaczenia mam z angola ani policjant ani diagnosta nigdy nie mieli z tym kłopotu a mam je już ponad 5 lat
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Sob Lis 18, 2017 16:31   

Sprawdzają i ustawiają wysokość, ale polska to papierkowe państwo i jak nie masz gejologacji EU na lampie to nieważne jak świecą, dowód może polecieć. Tak samo jak masz przeróbki, hid bez spryskiwaczy itd, ogarnięty policjant i wracasz na lawecie z mandatem. Wiem że to idiotyczne, ale niestety tak jest, mamy pełno absurdów.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lis 18, 2017 17:59   

Jak masz angielskie lampy to jest na nich homologacja na całą Europę bo inaczej anglik by nie wjechał na kontynent dlatego jak świecą poprawnie to nikt ci dowodu nie zatrzyma a ogarnięty policjant nie ma uprawnień żeby sprawdzać lampy jak świecą może tylko w ramach wątpliwości zatrzymać dowód i wysłać cie na badanie techniczne jednocześnie wystawiając ci papier że możesz autem jechać. Jak lampy będą OK to możesz wtedy ścigać policjantów o zwrot kosztów dlatego zabierają dowód tylko jak są absolutnie pewni że jest bubel lampa. Sam to przerobiłem na sobie na poprzednim aucie. Co do HID to zawsze może ci zabrać dowód bo HID to jest żarówka a lampy są homologowane z konkretną żarówką i nawet jak byś w zwykłą żarówkową lampę wmontował sobie oryginalne palniki ksenonowe z przetwornicami to ci dowód zabierze bo na lampie masz grawer z jakimi żarówkami była lampa homologowana i masz dla xenonu oznaczenie chyba DC a dla żarówy HC Oznaczenia homologacji E i cyfra oznaczają kraj który homologował i dopuścił lampy do użytku wg normy ECE w Europie. ew. mogą się czepiać strzałek które oznaczają dla jakiego ruchu jest lampa prawo czy lewostronnego.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Sob Lis 18, 2017 19:20   

sknerko napisał/a:
Co do HID to zawsze może ci zabrać dowód

Miałem na myśli fabryczne HID w fabrycznym przystosowanym do nich reflektorze, ale bez przełożonych spryskiwaczy. Ludzie czasem po dzwonie kupują ze szrotu same lampy, a komputera, spryskiwaczy i czujników nie kupują.

sknerko napisał/a:
a ogarnięty policjant nie ma uprawnień żeby sprawdzać lampy jak świecą może tylko w ramach wątpliwości zatrzymać dowód i wysłać cie na badanie techniczne jednocześnie wystawiając ci papier że możesz autem jechać.

To miałem na myśli
sknerko napisał/a:
to możesz wtedy ścigać policjantów o zwrot kosztów

Tyko weź wtedy zakładaj sprawy, daj się ciągać po sądach, rzeczoznawcach itd :/

sknerko napisał/a:
Jak masz angielskie lampy to jest na nich homologacja na całą Europę bo inaczej anglik by nie wjechał na kontynent

No dobra, ale jak jest z samochodami które są zarejestrowane w polsce a nie tylko wjeżdżają do polski?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lis 20, 2017 09:53   

nanab napisał/a:
No dobra, ale jak jest z samochodami które są zarejestrowane w polsce a nie tylko wjeżdżają do polski?
Muszą świecić prawidłowo a homologacja jest na całą Europę i cyfra nie ma znaczenia określa tylko kraj który homologował lampy. Jak kontynentalnym autem jedziesz do Wielkiej Brytanii musisz też coś zrobić żeby ich nie oślepiać i albo przesłona w soczewce i wypłaszczyć strumień lub naklejki na zwykłą lampę

[ Dodano: Pon Lis 20, 2017 09:50 ]
nanab napisał/a:
Miałem na myśli fabryczne HID w fabrycznym przystosowanym do nich reflektorze,
Nie ma czegoś takiego jak fabryczne HID, fabryczne lampy mogą być z ksenonem. HID to zestaw palników i przetwornic do przeróbki na ksenon lamp które fabrycznie miały żarówkę. Z czujnikami poziomu bym nie przesadzał, sprawdź sobie jak one działają i jak bez nich ustawisz wysokość świecenia też nie będziesz oślepiał ale spryski już tak, powinny być bo te lampy jak są brudne to też mocno oślepiają i za brak sprysków zabierają dowód bez pytania.

[ Dodano: Pon Lis 20, 2017 09:53 ]
nanab napisał/a:
Tyko weź wtedy zakładaj sprawy, daj się ciągać po sądach, rzeczoznawcach itd
Jest cos takiego jak sąd internetowy i tam jak założysz sprawę a zabrali ci dowód niesłusznie to masz sprawę wygraną od razu i muszą ci wypłacić hajs ew. możesz tez dochodzić odszkodowania za stracony czas na załatwianie spraw. Kiedyś jedno z towarzystw ubezpieczeniowych założyło mi sprawę w takim sadzie stąd wiem.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Pon Lis 20, 2017 19:35   

sknerko napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak fabryczne HID,

sknerko napisał/a:
fabryczne lampy mogą być z ksenonem

To jest czy nie ma? :D Ksenon=HID, montują fabrycznie w wielu samochodach.

O sądach internetowych pierwszy raz słyszę, muszę zapoznać się z tematem.
sknerko napisał/a:
Muszą świecić prawidłowo a homologacja jest na całą Europę i cyfra nie ma znaczenia określa tylko kraj który homologował lampy. Jak kontynentalnym autem jedziesz do Wielkiej Brytanii musisz też coś zrobić żeby ich nie oślepiać i albo przesłona w soczewce i wypłaszczyć strumień lub naklejki na zwykłą lampę

To żeby wjechać tam i nie oślepiać wystarczy ustawić na płasko, ale co z rejestracją i przeglądami?
Od jakiegoś czasu np. u nas można zarejestrować angola, ale z tego co słyszałem trzeba zrobić kilka przeróbek m.in. wymiana reflektorów na eu.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lis 20, 2017 20:51   

nanab napisał/a:
Ksenon=HID,
Ksenon to ksenon, HID to HID dziaąłja na tej samej technologii ale to nie to samo. HID ma palniki w obudowach pasujących do gniazda żarówki H7 czy H9 zależy w jaki reflektor włożysz. Ksenon ma palniki w obudowach dedykowanych najczęściej (rover audi itp.) są to D2S i to jest zasadnicza i podstawowa różnica, Zestawu HID nie włożysz w lampę ksenonową bo palnik nie pasuje.
nanab napisał/a:
To żeby wjechać tam i nie oślepiać wystarczy ustawić na płasko, ale co z rejestracją i przeglądami?
Tak wystarczy wypłaszczyć a o co ci chodzi z rejestracją? przecież jak jedziesz do ciotki w GB to nie rejestrujesz tam auta.
nanab napisał/a:
Od jakiegoś czasu np. u nas można zarejestrować angola, ale z tego co słyszałem trzeba zrobić kilka przeróbek m.in. wymiana reflektorów na eu.
Można rejestrować, szwagier ma audi z kierą po prawej, zmieniał lampy przednie tylko i nic więcej, dostał przegląd zarejestrował i jeździ. Jak jest jedna lampa tylna przeciwmgielna to trzeba też zmienić bo w angliku jest po prawej a u nas powinna być po lewej ale to tylko w autach które mają jedno takie światło.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Pon Lis 20, 2017 21:24   

sknerko napisał/a:
Ksenon to ksenon, HID to HID dziaąłja na tej samej technologii ale to nie to samo.

https://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_discharge_lamp
Ksenon zalicza się do HID. Tak jak byś mówił ze kwadrat nie jest prostokątem.
sknerko napisał/a:
Tak wystarczy wypłaszczyć a o co ci chodzi z rejestracją? przecież jak jedziesz do ciotki w GB to nie rejestrujesz tam auta.

Chodzi o przejście przeglądu i rejestrację u nas w kraju. Wiadomo że wjechać można mając reflektory/refraktory RHD, ale żeby zarejestrować samochód i żeby przeszedł przegląd muszą być już zmienione na LHD.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lis 20, 2017 21:43   

napisałem ci że technologia ta sama ale HID w sprzedaży to nie ksenon i nic tego nie zmieni nawet jak ci w wiki napiszą że to zwykła żarówka. To jest określenie handlowe zestawów do przeróbki lamp na palniki. Ksenony są na palnikach dedykowanych i tyle.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Pon Lis 20, 2017 22:07   

sknerko napisał/a:
napisałem ci że technologia ta sama ale HID w sprzedaży to nie ksenon

Technologia jest ta sama, bo HID to własnie technologia a nie nazwa jakiegoś kitu do zastąpienia halogenów ksenonami. Właściwie te zestawy często mają w tytule aukcji "ksenon", czy to oznacza że fabrycznie montowane lampy nie mogą być ksenonowe? :D
Więc jaki gaz jest w takich lampach jeśli nie ksenon? W jakiej technologii są wykonane? To lampy sodowe? HID to HID nieważne czy chiński zestaw do wsadzenia zamiast halogenu czy zamontowany fabrycznie.
Przykładowo hidy w sprzedaży np. d1s, d2s o którym wspomniałeś to też ksenony.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lis 20, 2017 23:54   

Jak masz palnik d1s czy d2s to są to zestawy do naprawy do lamp typu xenon a pozostałe to są zestawy HID i to jest nazwa handlowa a technologia jak najbardziej jest wspólna i też nazywa się HID co nie znaczy że jest to to samo. Czasem ludzie chcą coś naprawić tanio i wtedy kupują zestaw z palnikami d1s czy tam innymi i przetwornice zakładają obok bo wychodzi taniej jak kupić oryginalne podzespoły jest to zwyczajny zamiennik. Widziałeś kiedyś żeby sprzedawali auto z lampami HID? wszyscy producenci aut nazywają je lampami ksenon i to jest tez nazwa handlowa pochodząca od nazwy gazu w bańce. Medrkujesz tutaj i tylko niepotrzebny offtop z tego jest.

[ Dodano: Pon Lis 20, 2017 23:54 ]
Tak samo neon uliczny i zwykła jarzeniówka w domu jest w tej samej technologi i co będziesz mi tłumaczył że mam w domu neony czy lampy jarzeniowe? Nazwa technologii to jedno a nazwa handlowa to drugie.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Wto Lis 21, 2017 01:14   

nanab ma rację, a sknerko blefuje ;)
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 21, 2017 06:34   

A jest wręcz przeciwnie.

Tak jak Sknerko mówi jedno i drugie to palnik wyładowczy ksenonowy a jednak różnicą jest, że za ksenon uważane są oryginalne palniki -d1s, d2s [..] d4s a za HID są uważane palniki w zwykłe H4, H7 itp.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Wto Lis 21, 2017 10:38   

prebenny napisał/a:
uważane są


Słowo klucz :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Oznaczenie reflektorów przednich - rocznik
arkads Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Cze 01, 2010 14:20
colin1983
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r75]Przerobienie soczewek poliftowych na europe
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Wrz 25, 2012 12:28
apples
Brak nowych postów [r 75]przeróbka
kalafior Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Sty 16, 2017 13:00
JaCu
Brak nowych postów [R75] Spryskiwacze reflektorów
sknerko Rover serii 75, MG ZT 56 Sro Wrz 11, 2013 08:01
sknerko
Brak nowych postów [R75] Czy to spryskiwacze reflektorów?
Arthurro Rover serii 75, MG ZT 20 Pią Mar 14, 2008 15:24
Dam-Kam



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink