Wysłany: Czw Lis 16, 2017 18:22 [R75] przeróbka reflektorów przednich z anglika na europe
Typ: SE Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Witam. Mam zarejestrowanego Roverka 75 anglika, na pierwszym przegladzie nic nie mówili mi o zmianie lamp, podbili i wszystko było ok. Po roku pojechałem na przegląd a tu zonk, mówią mi, że musze zmieniać i tyle , nie podbili ! Nie dyskutuje z tym, trzeba to trzeba, ale kupienie tych lamp graniczy z cudem, Pomyslałem że moze da sie to jakoś samemu przerobić ? może ktoś coś mi podpowie
Rover 75 2005 rok soczewka bez xenonu
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 16, 2017 18:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kosaaro, prawda, ale to nie zmiana z UK na EU a tylko i wyłącznie spłaszczenie strumienia światła z soczewki. Nie wiem czy to Ci pomoże przejść przegląd, bo reflektory nie będą doświetlać prawej strony/ pobocza w dalszym ciągu.
Nawet gdybyś przerobił żeby faktycznie świeciły poprawnie to dalej masz na kloszu wypisane że angol, a tylko na to zwracają uwagę na przeglądzie albo kontroli.
Nawet gdybyś przerobił żeby faktycznie świeciły poprawnie to dalej masz na kloszu wypisane że angol, a tylko na to zwracają uwagę na przeglądzie albo kontroli.
Bzdura wierutna sprawdzają przyrządem strumień światła i na tej podstawie masz przegląd. Lampy można przerobić samemu na forum jest poradnik można wysłać do firmy które już ci podali (moim zdaniem najlepsze rozwiązanie bo przy okazji w cenie jest polerka i odnowienie luster.) Można tez samemu wymienić soczewki zdaje się o ile dobrze pamiętam ze pasują plug&play soczewki z audi A6 C6.
Sam mam przerobione lampy przedliftowe w w/w firmie (wymienili soczewki na europejskie) a oznaczenia mam z angola ani policjant ani diagnosta nigdy nie mieli z tym kłopotu a mam je już ponad 5 lat
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Sprawdzają i ustawiają wysokość, ale polska to papierkowe państwo i jak nie masz gejologacji EU na lampie to nieważne jak świecą, dowód może polecieć. Tak samo jak masz przeróbki, hid bez spryskiwaczy itd, ogarnięty policjant i wracasz na lawecie z mandatem. Wiem że to idiotyczne, ale niestety tak jest, mamy pełno absurdów.
Jak masz angielskie lampy to jest na nich homologacja na całą Europę bo inaczej anglik by nie wjechał na kontynent dlatego jak świecą poprawnie to nikt ci dowodu nie zatrzyma a ogarnięty policjant nie ma uprawnień żeby sprawdzać lampy jak świecą może tylko w ramach wątpliwości zatrzymać dowód i wysłać cie na badanie techniczne jednocześnie wystawiając ci papier że możesz autem jechać. Jak lampy będą OK to możesz wtedy ścigać policjantów o zwrot kosztów dlatego zabierają dowód tylko jak są absolutnie pewni że jest bubel lampa. Sam to przerobiłem na sobie na poprzednim aucie. Co do HID to zawsze może ci zabrać dowód bo HID to jest żarówka a lampy są homologowane z konkretną żarówką i nawet jak byś w zwykłą żarówkową lampę wmontował sobie oryginalne palniki ksenonowe z przetwornicami to ci dowód zabierze bo na lampie masz grawer z jakimi żarówkami była lampa homologowana i masz dla xenonu oznaczenie chyba DC a dla żarówy HC Oznaczenia homologacji E i cyfra oznaczają kraj który homologował i dopuścił lampy do użytku wg normy ECE w Europie. ew. mogą się czepiać strzałek które oznaczają dla jakiego ruchu jest lampa prawo czy lewostronnego.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Miałem na myśli fabryczne HID w fabrycznym przystosowanym do nich reflektorze, ale bez przełożonych spryskiwaczy. Ludzie czasem po dzwonie kupują ze szrotu same lampy, a komputera, spryskiwaczy i czujników nie kupują.
sknerko napisał/a:
a ogarnięty policjant nie ma uprawnień żeby sprawdzać lampy jak świecą może tylko w ramach wątpliwości zatrzymać dowód i wysłać cie na badanie techniczne jednocześnie wystawiając ci papier że możesz autem jechać.
To miałem na myśli
sknerko napisał/a:
to możesz wtedy ścigać policjantów o zwrot kosztów
Tyko weź wtedy zakładaj sprawy, daj się ciągać po sądach, rzeczoznawcach itd
sknerko napisał/a:
Jak masz angielskie lampy to jest na nich homologacja na całą Europę bo inaczej anglik by nie wjechał na kontynent
No dobra, ale jak jest z samochodami które są zarejestrowane w polsce a nie tylko wjeżdżają do polski?
No dobra, ale jak jest z samochodami które są zarejestrowane w polsce a nie tylko wjeżdżają do polski?
Muszą świecić prawidłowo a homologacja jest na całą Europę i cyfra nie ma znaczenia określa tylko kraj który homologował lampy. Jak kontynentalnym autem jedziesz do Wielkiej Brytanii musisz też coś zrobić żeby ich nie oślepiać i albo przesłona w soczewce i wypłaszczyć strumień lub naklejki na zwykłą lampę
[ Dodano: Pon Lis 20, 2017 09:50 ]
nanab napisał/a:
Miałem na myśli fabryczne HID w fabrycznym przystosowanym do nich reflektorze,
Nie ma czegoś takiego jak fabryczne HID, fabryczne lampy mogą być z ksenonem. HID to zestaw palników i przetwornic do przeróbki na ksenon lamp które fabrycznie miały żarówkę. Z czujnikami poziomu bym nie przesadzał, sprawdź sobie jak one działają i jak bez nich ustawisz wysokość świecenia też nie będziesz oślepiał ale spryski już tak, powinny być bo te lampy jak są brudne to też mocno oślepiają i za brak sprysków zabierają dowód bez pytania.
[ Dodano: Pon Lis 20, 2017 09:53 ]
nanab napisał/a:
Tyko weź wtedy zakładaj sprawy, daj się ciągać po sądach, rzeczoznawcach itd
Jest cos takiego jak sąd internetowy i tam jak założysz sprawę a zabrali ci dowód niesłusznie to masz sprawę wygraną od razu i muszą ci wypłacić hajs ew. możesz tez dochodzić odszkodowania za stracony czas na załatwianie spraw. Kiedyś jedno z towarzystw ubezpieczeniowych założyło mi sprawę w takim sadzie stąd wiem.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
To jest czy nie ma? Ksenon=HID, montują fabrycznie w wielu samochodach.
O sądach internetowych pierwszy raz słyszę, muszę zapoznać się z tematem.
sknerko napisał/a:
Muszą świecić prawidłowo a homologacja jest na całą Europę i cyfra nie ma znaczenia określa tylko kraj który homologował lampy. Jak kontynentalnym autem jedziesz do Wielkiej Brytanii musisz też coś zrobić żeby ich nie oślepiać i albo przesłona w soczewce i wypłaszczyć strumień lub naklejki na zwykłą lampę
To żeby wjechać tam i nie oślepiać wystarczy ustawić na płasko, ale co z rejestracją i przeglądami?
Od jakiegoś czasu np. u nas można zarejestrować angola, ale z tego co słyszałem trzeba zrobić kilka przeróbek m.in. wymiana reflektorów na eu.
Ksenon to ksenon, HID to HID dziaąłja na tej samej technologii ale to nie to samo. HID ma palniki w obudowach pasujących do gniazda żarówki H7 czy H9 zależy w jaki reflektor włożysz. Ksenon ma palniki w obudowach dedykowanych najczęściej (rover audi itp.) są to D2S i to jest zasadnicza i podstawowa różnica, Zestawu HID nie włożysz w lampę ksenonową bo palnik nie pasuje.
nanab napisał/a:
To żeby wjechać tam i nie oślepiać wystarczy ustawić na płasko, ale co z rejestracją i przeglądami?
Tak wystarczy wypłaszczyć a o co ci chodzi z rejestracją? przecież jak jedziesz do ciotki w GB to nie rejestrujesz tam auta.
nanab napisał/a:
Od jakiegoś czasu np. u nas można zarejestrować angola, ale z tego co słyszałem trzeba zrobić kilka przeróbek m.in. wymiana reflektorów na eu.
Można rejestrować, szwagier ma audi z kierą po prawej, zmieniał lampy przednie tylko i nic więcej, dostał przegląd zarejestrował i jeździ. Jak jest jedna lampa tylna przeciwmgielna to trzeba też zmienić bo w angliku jest po prawej a u nas powinna być po lewej ale to tylko w autach które mają jedno takie światło.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tak wystarczy wypłaszczyć a o co ci chodzi z rejestracją? przecież jak jedziesz do ciotki w GB to nie rejestrujesz tam auta.
Chodzi o przejście przeglądu i rejestrację u nas w kraju. Wiadomo że wjechać można mając reflektory/refraktory RHD, ale żeby zarejestrować samochód i żeby przeszedł przegląd muszą być już zmienione na LHD.
napisałem ci że technologia ta sama ale HID w sprzedaży to nie ksenon i nic tego nie zmieni nawet jak ci w wiki napiszą że to zwykła żarówka. To jest określenie handlowe zestawów do przeróbki lamp na palniki. Ksenony są na palnikach dedykowanych i tyle.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
napisałem ci że technologia ta sama ale HID w sprzedaży to nie ksenon
Technologia jest ta sama, bo HID to własnie technologia a nie nazwa jakiegoś kitu do zastąpienia halogenów ksenonami. Właściwie te zestawy często mają w tytule aukcji "ksenon", czy to oznacza że fabrycznie montowane lampy nie mogą być ksenonowe?
Więc jaki gaz jest w takich lampach jeśli nie ksenon? W jakiej technologii są wykonane? To lampy sodowe? HID to HID nieważne czy chiński zestaw do wsadzenia zamiast halogenu czy zamontowany fabrycznie.
Przykładowo hidy w sprzedaży np. d1s, d2s o którym wspomniałeś to też ksenony.
Jak masz palnik d1s czy d2s to są to zestawy do naprawy do lamp typu xenon a pozostałe to są zestawy HID i to jest nazwa handlowa a technologia jak najbardziej jest wspólna i też nazywa się HID co nie znaczy że jest to to samo. Czasem ludzie chcą coś naprawić tanio i wtedy kupują zestaw z palnikami d1s czy tam innymi i przetwornice zakładają obok bo wychodzi taniej jak kupić oryginalne podzespoły jest to zwyczajny zamiennik. Widziałeś kiedyś żeby sprzedawali auto z lampami HID? wszyscy producenci aut nazywają je lampami ksenon i to jest tez nazwa handlowa pochodząca od nazwy gazu w bańce. Medrkujesz tutaj i tylko niepotrzebny offtop z tego jest.
[ Dodano: Pon Lis 20, 2017 23:54 ]
Tak samo neon uliczny i zwykła jarzeniówka w domu jest w tej samej technologi i co będziesz mi tłumaczył że mam w domu neony czy lampy jarzeniowe? Nazwa technologii to jedno a nazwa handlowa to drugie.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tak jak Sknerko mówi jedno i drugie to palnik wyładowczy ksenonowy a jednak różnicą jest, że za ksenon uważane są oryginalne palniki -d1s, d2s [..] d4s a za HID są uważane palniki w zwykłe H4, H7 itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum