Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MaReK
Czw Maj 12, 2011 01:23
[Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

W przypadku HGF zakładać nowy typ uszczelki
Autor Wiadomość
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Wto Wrz 12, 2017 17:03   

Czyli nie nadają się do K serii?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 12, 2017 17:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 




Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 12, 2017 17:05   

No tego nie wiem. Jeśli by tak było to Steve Childs kłamał w wywiadzie, że N-seria została przeprojektowana i HGF został wyeliminowany w serii N
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Wto Wrz 12, 2017 17:11   

Wizualnie to chyba pasuje. Ciekawi mnie to od dawna. Czy założenie tej uszczelki do starej k-serii przyniosłoby coś w kwestii hgf czy wręcz odwrotnie.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 12, 2017 18:46   

wsłuchaliście się w film ?? w/g mnie przy końcu filmu jest mowa o mg6, ale pada tez sformułowanie "final fixing k series "
mógłby ktoś bardziej kumaty to przetłumaczyć :-|
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 12, 2017 19:08   

Póki co nie ma objawów hgf po zastosowaniu uszczelki z N serii w silnikach w których dotychczas ją zamontowal więc hopefully to jest final solution.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 12, 2017 21:23   

Moje tłumaczenie od 2:39
"To jest nowa, wielowarstwowa, stalowa uszczelka, która jest finalną konstrukcją.
Jako pojedyncza nie posiada tych osobnych pasków uszczelniających, różnych krawędzi (przyp.: chodzi o uskok).
Te są wszystkie połączone razem, wszystkie zakryte na całej powierzchni. Ma niewielki grzbiet wokół obszaru spalania zamiast pierścienia, który przycina głowica, co miałem w starym typie.
Prawdopodobnie jest bardziej sprężysta więc przejmuje różnice w rozszerzaniu między stalowymi tulejami cylindrów, a aluminiowym blokiem i głowicą.
I z wszystkich aut w których była zamontowana - czytałem, że zostało wyprodukowane około pół miliona MG6, sądzę, że głównie w Chinach ale przez ostatnie kilka lat niektóre również i tutaj - nie miały żadnych oznak HGFu więc zdaje się to być lekiem na całe zło* dla serii K i zamontowane ostatnio w dwóch autach, oba widziane w dobrej kondycji bez żadnych problemów. Żadnej utraty płynu, żadnych wycieków i żadnego przegrzewania czy przepuszczania płynu (przyp.: do oleju).
Całkiem przemyślana konstrukcja, jak mówię, więc miejmy nadzieję, że to jest ostateczne rozwiązanie dla serii K, oczywiście wraz z zewnętrznym termostatem PRT. I te wszystkie solidne magistrale prawdopodobnie również są dobrym pomysłem. Nie jestem pewny jak istotne one są ale powodzenia z waszymi i właśnie pokazałem wam, ze seria K jest 'naprawialną' konstrukcją.
Dzięki za oglądanie"

*final solution - ostatecznym rozwiązaniem nie można tego dosłownie tutaj użyć.

Pozwolę sobie powielić link z opisu filmu. Artykuł o tym kiedy zastosować dany rodzaj uszczelki.
https://www.dmgrs.co.uk/p...head-gasket-kit

Na e-bayu te uszczelki nazywają się K-Series MLS SAIC head gasket.

AndrewS, brawa za taki wykop. :brawo:

Uszczelka pasuje do wszystkich pojemności serii K ale trzeba ją stosować z nową magistralą olejową i śrubami głowicy o twardości 10.9 :-)
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Wrz 13, 2017 07:33   

na filmiku wygląda że zakłada ta uszczelkę do MG ZS
A te śruby co normalnie idzie dostać firmy Kamax to jaką mają twardość?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Sro Wrz 13, 2017 14:32   

To kto na ochotnika zakłada tą uszczelkę przy najbliższej konieczności? :-)
 
 
NoPE 




Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Wrz 14, 2017 18:30   

Ja, jeśli tylko będzie trzeba i pozwoli na to głowica (tuleje cylindra)
Z faktem w głowie, że czytając zagraniczne fora wcale tak różowo z tą N uszczelką nie ma.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Pią Wrz 15, 2017 15:16   

NoPE, Ja też będe wymieniał uszczelkę i czytając temat zastanawiam się nad tą co napisałeś
K Series MLS SAIC Head Gasket. Bo w Pl raczej jej nie dostaniemy a do VVC będzie pasować napewno
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 15, 2017 16:24   

to chyba ta

https://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ZUA000530

i jeszcze wrzutka z instrukcji dokrecania
"The cylinder head should
be tightened in the
sequence as shown to 20
nm torque first, and then
tightened a further 315
degrees in two parts.
Tighten
180 degrees
and
then another
135 degrees
using the same sequence
each time."
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Maciek_S. 




Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 25



Wysłany: Sob Lis 25, 2017 17:12   

Uszczelki do typu N obecnie są już na Allegro, magistrale zresztą też. Wymiana magistrali, to jednak dużo pracy. Moje wieloletnie doświadczenie podpowiada, aby spróbować zastosować uszczelkę kompozytową:
http://allegro.pl/land-ro...7059969513.html

Uszczelki tego typu bardzo dobrze się sprawdzają w układach pracujących w bardzo trudnych warunkach (wysokie ciśnienie i bardzo duże zmiany temperatury). Może ktoś już stosował taką uszczelkę?
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 25, 2017 18:35   

Nie było chyba jeszcze nikogo kto by użył kompozytowej uszczelki i pochwalił się na forum, przynajmniej ja nie kojarzę.
Wydaje mi się że uszczelka do N serii jest niczym innym jak ewolucją mls'a https://awj99.files.wordpress.com/2014/01/xpartgasket.jpg
https://awj99.files.wordpress.com/2014/01/gasket.jpg
dla porównania mls https://www.eliseparts.com/img/up/46/44-58c16.jpg
Są jeszcze inne uszczelki np https://www.eliseparts.com/img/up/e4/13-a68cd.jpg która wygląda jak starego typu ze wzmocnionymi ścieżkami. Niebieskie ścieżki podobno są bardziej wytrzymałe.
I bądź tu mądry przy wyborze ;)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
NoPE 




Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 25, 2017 22:02   

Mnie dopadł HGF i będę wymieniał w przyszłym lub następnym tygodniu.
Starego typu wzmacnianą biorę, bo nie mam czasu na zabawy. Wymieniam i śmigam dalej. Jako, że czas już na paski to i je wymienię.

Zapytam przy okazji - co ma magistrala olejowa u dołu głowicy do uszczelki głowicy?
Po kiego wraz z MLS'em i N-serią zalecają wymieniać? Mnie się to nie dodaje ale liczę na rzeczowe argumenty.

Ah, dodam jeszcze, że płyn przedostaje mi się do silnika i wzrasta poziom oleju. Układ chłodniczy czyściutki jak łza. Litr wpłynął i tak jeździłem przez kwartał dolewając i szukając wycieku płynu. Dziś, żeby jeszcze trochę pośmigać, wymieniłem olej co by mi panewki nie złapało. Pod korkiem oleju oczywiście znana maź ale bez przesady.
Reasumując nie ignorujcie znikającego płynu kiedy wycieków z zewnątrz nie widać licząc, że to może drobny wyciek z chłodnicy.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Sob Lis 25, 2017 23:11   

O tej kompozytowej pisałem też ponad rok temu: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961&start=420 i chyba nie ma chętnego na eksperyment :-) . Z tego co sobie przypominam i niech mnie ktoś poprawi, magistralę zalecają wymienić z uwagi na jej wytrzymałość, tj inny jest zakres dociągnięcia długich śrub (mocniejszy czy coś takiego). NoPe, z ciekawości, ul zrobiłeś kilometrów przebiegu do hgf? Co do objawów, u mnie to był hgf bardzo " nieklasyczny". Żadnych objawów, zero wycieku płynu, zero dymu z rury, żadnego majonezu, żadnych ubytków. Wszystko bezobjawowo, gdy nagle przestał działać climatronik. Silnik zaczął przerywać. Gdy sie zatrzymałem i po wystudzeniu zajrzałem do zbiorniczka, nie było płynu, który znalazł się w misce olejowej (majonez na bagnecie i poziom grubo ponad miarkę). Stało się to nagle w ciągu kilku kilometrów trasy :-)
 
 
NoPE 




Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 25, 2017 23:28   

kupiłem przy 120 000. wg Pata uszczelka była robiona przy 90 000. Obecnie jest 153 000
więc prosta matematyka. Albo 30k albo 63k. Teoria żeby nie przekraczać 3tyś obrotów na zimnym nie sprawdziła się.
Uszczelkę wydmucha prędzej czy później.
Swoją drogą jest wiele aut np Fabia w których sypią się uszczelki, a to właśnie Rover ma niechlubny zaszczyt nosić miano króla HGFu :)
Skąd się to bierze?

Mocniejsze dokręcenie szpilek ma sens. Na to nie wpadłem. Kojarzyłem ciągle przepływ oleju w inny sposób co w ogóle mi się nie dodawało z HGF.

Na eksperymenty jestem otwarty ale mam 3 przeszkody - zima, brak garażu i konieczność poruszania się autem.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Nie Lis 26, 2017 12:41   

Nic nie stoi na przeszkodzie do eksperymentu. Wspomniałeś że w najbliższym czasie i tak wymieniasz uszczelkę. Zamontuj kompozytową, taka sama robota :-) . Tylko żeby nie było, nie namawiam :-) . Później jeszcze musiałbyś w szybkim tempie zrobić tak ze 150 tysięcy kilosów (jakby się dało), żebyśmy szybko dowiedzieli się czy to był słuszny wybór :-) :-)
Ja przy najbliższym chyba zdecyduję się na "N" z wymianą magistrali, z tego co widzę to taki zestaw to około 500 zł. Mój znajomy na wyspach śmiga MG6 1,8T i na razie chwali sobie (brak na razie problemów z układem chłodzenia) a robi większe trasy.
 
 
NoPE 




Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Lis 26, 2017 20:14   

feldbahn75 napisał/a:
Nic nie stoi na przeszkodzie do eksperymentu. Wspomniałeś że w najbliższym czasie i tak wymieniasz uszczelkę. Zamontuj kompozytową, taka sama robota

Co tam wsadzę, to kicham byle działało. Pytanie zasadnicze z czego ona jest zrobiona, bo nie będę planował głowicy.
Jej grubość to 1,5mm - lekko półśmieszne z dokręceniem po 1000km. Ściągać znów górę i rozpinać paski żeby dokręcić?
Stara wzmacniana wpadnie, bo koszt materiałów już ok tysiąca oscyluje.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Markzo 




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 26, 2017 20:20   

NoPE napisał/a:
bo nie będę planował głowicy.

błąd i to powazny, zaraz znowu bedzie hgf.

NoPE napisał/a:
bo koszt materiałów już ok tysiąca oscyluje.

zrobiłem tacie HGF dopiero co, koszt wszystkiego zdaje sie 560zł.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
NoPE 




Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Lis 26, 2017 20:30   

dodaj to tego rozrząd, pompę wody, napinacz, olej, filtry, uszczelniacze zaworów i kilka zaworów.
Markzo napisał/a:
błąd i to powazny, zaraz znowu bedzie hgf.

niby czemu miałby być? po rozebraniu ocenię czy konieczne będzie planowanie. przyłożę liniał i wszystko będzie jasne. Odchyłki chyba są podane w RAVE. Bez przesady - po to jest uszczelka.
Ponadto planuje się głowice, a blok i tak stary zostaje więc gdzie tu sens?
Piszę to wszystko bez doświadczenia - silnik tak głęboko dopiero będę rozbierał.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zbiorce zamowienie rozporki KV6/K-seria/L-seria
Remigiusz Offtopic 21 Sro Sty 22, 2014 21:15
AndrewS
Brak nowych postów K-seria na Złomniku
brkzzz Offtopic 19 Czw Wrz 27, 2012 11:49
sobrus
Brak nowych postów [R75] BMW seria 3? 5? 7? i inny offtopic
Mombrey Offtopic 68 Czw Sty 22, 2009 15:44
Gość
Brak nowych postów seria 800 coupe w polsce
EnekaOne Offtopic 4 Nie Paź 28, 2007 18:53
EnekaOne
Brak nowych postów Seria-L jaki to silnik?
Mombrey Offtopic 5 Wto Lut 15, 2011 10:36
Mombrey



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink