Wysłany: Nie Lis 26, 2017 00:27 [Honda civic] problem ze sterownikiem silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam od niedawna jestem posiadaczem hondy civic aerodeck 2.0 Sdi 105 km z silnikiem rovera. Od paru dni mam z autem duzy problem mianowicie odpalam rano auto odpalilo i po ok 2 sekundach zgaslo i nie chce odpalic. Dzis sprawdzalem rozrzad jest ok . Odpalilem auto za pomoca plaka w kolektor ssacy i na plaku auto normalnie chodzi jak przestaje pryskac auto gasnie.pompa wtryskowa dostaje prad slychac charatkerystyczne bzyczenie.i moje pytanie jest takie jak sprawdzic czy padla pompa czy sterownik pompy?dodam ze jak auto postoij caly dzien to na okolo 1-2 sekundy odpali normalnie i zgasnie i kolejny raz juz nie odpala tak jakby dostalo na chwile paliwa i potem cos rozlaczylo. Czy to sterownik czy moze jakis przekaznik lub cos innego???kolejnym problemem jest to ze auto padlo w norwegii a nie w polsce.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Gru 06, 2017 11:53, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 26, 2017 00:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 58 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Lis 29, 2017 13:21
Ja miałem kiedyś problem i samochód mi nie odpalał. Zaczęło się od szarpania, falowania obrotów. Później przestał odpalać. Winna okazała się słynna w Roverach wiązka silnika. Należy porozpinać kostki, popsikać kontaktem, podoginać piny jak są za luźne, poszukać przetarć. Prawdopodobnie u mnie był niekontakt na drodze do czujnika położenia wału.
Co kilka miesięcy mam nawroty szarpania/falowania silnikiem, wtedy nie odpalonym silniku ruszam przewodami, wyginam je, naciągam, słychać wtedy, że silnik chodzi lepiej lub gorzej, obroty mu spadną/podskoczą, nawet potrafi zgasnąć. Takie manewry dają spokój na kilka miesięcy.
Myślę, że w Hondzie możesz zacząć od tego.
Może być też winny czujnik położenia wału, brak paliwa (nieszczelność w układzie paliwowym, cofające się paliwo, nieszczelna pompa wtryskowa, może zapowietrzony układ).
Zrobilem samodiagnostyke wywalilo czujnik polozenia walu czujnik kupilem wymienilem nadal to samo okazuje soe ze nie idzie prad ze sterownika na czujnik polozenia walu wie ktos co to moze byc ?
[ Dodano: Sro Gru 06, 2017 11:57 ]
Kable od czuinika do sterownika maja przejscia.kazdy oddzielnie sprawdzany miernikiem.
A nie ma napiecia i nie idzie prad od sterownika do czujnika polozenia walu.bezpiecZniki sprawdzone
Jest jakis przekaznik jeszcze czy poprostu spalil sie sterownik?
To ze jest przejście jeszcze nic nie znaczy. Takie coś się sprawdza żarówka czy świeci najlepiej
[ Dodano: Sro Gru 06, 2017 14:41 ]
Dobra moj błąd, CKP nie ma wejscia 5V wspólnego bo to jest przecież hall sensor i ma tylko wejście do ecu jako sygnał. Masz tam tylko mase / mase jako ekran / i wyjście z czujnika
Wspólna jest masa
Takie coś najlepiej się scopem bada w tedy widać czy to działa czy nie. Jeszcze mozan sprawdzic testerem albo na kompie jakie oborty na CKP i jakie od wtrysku ecu widzi i w tedy mozna cos dokladniej sie dowiedziec gdzie lezy problem.
[ Dodano: Sro Gru 06, 2017 14:43 ]
Tak ze napiecia na CKP nie znajdziesz Panie bo go nie ma jak silnik nie pracuje
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Auto naprawione mechanik nr jeden sie poddal a mechanik nimer 2 naprawil auto po 20 min ale nie chcial sie przyznac co bylo... wiem ze jakas duperelka cos mechanicznego zwiazane z pedalem gazu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum