Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] stuki w przednim zawieszeniu tylko na zimnym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] stuki w przednim zawieszeniu tylko na zimnym silniku
Autor Wiadomość
reeadon 



Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 68



  Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 20:02   [R45] stuki w przednim zawieszeniu tylko na zimnym silniku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Witam,

od jakiegos czasu, wazne tylko na zimnym silniku na wybojach slychac dziwne chrupanie, stukanie w prawym kole, czasem jak szybko skrece kierownica w lewo w prawo w malym zakresie tez je slyszec. Chrupotanie, stukanie zanika tak po 15-20 min jazdy. Mechanicy rozkladaja rece, stacja diagnostyczna rowniez, nie ma zadnych luzow itp. Myslalem ze powodem moze byc cieknaca maglownica lecz ja zregenowalwm i dalej to samo. Dodam jeszcze, ze przeguby ok, test krecenia sie w kolko, zaliczone.

jakies pomysly ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 20:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 21:34   

Dolny sworzeń !
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
reeadon 



Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 68



Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 21:58   

Remigiusz napisał/a:
Dolny sworzeń !


Wymieniać z obu stron czy tylko tam gdzie puka ? Geometria potrzebna po wymianie ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 23:07   

Obie strony wymień od razu. Geometrii ustawiać nie trzeba od nowa.

Możliwość ze że to u ciebie tez Przegub jest :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
reeadon 



Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 68



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 21:49   

Remigiusz napisał/a:
Obie strony wymień od razu. Geometrii ustawiać nie trzeba od nowa.

Możliwość ze że to u ciebie tez Przegub jest :-)


Przegub raczej nie osłony całe, a przy próbie jazdy w kółko 0 stuków.

Jeszcze mam pytanie co do rozmiaru sworznia są podobno 30 i 40 mm jak dobrze zrozumiałem i teraz nie wiem, które zamówić.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 10:22   

Ty masz zapewne stożek 16 mm, w mniejszych silnikach jest stożek 14,5 mm. Pasują sworznie od Hondy Civic VII, tu masz nr fabryczny firmy 555 J14008. Łatwiej znaleźć niż do Rovera :) .
 
 
reeadon 



Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 68



Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 21:48   

iktorn73 napisał/a:
Ty masz zapewne stożek 16 mm, w mniejszych silnikach jest stożek 14,5 mm. Pasują sworznie od Hondy Civic VII, tu masz nr fabryczny firmy 555 J14008. Łatwiej znaleźć niż do Rovera :) .


Ostatnie pytanie wymienić przy okazji tuleje ? oraz górne sworznie ?
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 23:49   

Jak wyjmiesz wahacz to zobaczysz w jakim stanie są tuleje. Jeśli górne sworznie są sztywne to po co wymieniać?
 
 
reeadon 



Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 68



Wysłany: Nie Paź 15, 2017 09:54   

Juz mi rece opadaja, mechanik twierdzi, ze wszystkie sworznie sa ok. Do tego ciagle walcze z wibracjami z przodu na kierownicy przy predkosci od 115 do 140 km/h. Kola wywarzane wiele razy opony nowe, felgi proste, maglownica po regeneracji, drazki kierownicze, i kacowki nowe, amortyzatory nowe.

Skrzypienie na zimnym dalej jest. Teraz juz nie wiem czy wymienic wszystkie tuleje i sworznie z obu stron czy wynienic oba kompletne wachacze, gora, dol, z obu stron ?

Koszt wszystkich tulei i sworzni to okolo 280 pln, a komplet wachaczy 425 pln.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 15:42   

Zwykle skrzypienie oznacza zbliżający się koniec żywotu sworznia wahacza. Tak naprawdę dopóki nie zdejmiesz wahacza dolnego ze sworznia to nie sprawdzisz czy ma luz czy nie. Majster pewnie sprawdza podważając wahacz,niestety to pokazuje wady sworznia wahacza tylko kiedy jest on kompletnie zużyty. Ja miałem wibracje i na przeglądzie nic nie wyszło a jak rozebrałem zawieszenie to się okazało że sworznie były do wyrzucenia. Pamiętaj że w tych autach jak wypadnie sworzeń to koło staje w poprzek :) .
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 16, 2017 16:10   

iktorn73 napisał/a:
Tak naprawdę dopóki nie zdejmiesz wahacza dolnego ze sworznia to nie sprawdzisz czy ma luz czy nie. Majster pewnie sprawdza podważając wahacz,


Dokładnie tak to z tymi sworzniami jest, szarpaki i podważanie nic nie wykaże a będzie dalej skrzypiec :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
reeadon 



Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 68



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 20:17   

Remigiusz napisał/a:
iktorn73 napisał/a:
Tak naprawdę dopóki nie zdejmiesz wahacza dolnego ze sworznia to nie sprawdzisz czy ma luz czy nie. Majster pewnie sprawdza podważając wahacz,


Dokładnie tak to z tymi sworzniami jest, szarpaki i podważanie nic nie wykaże a będzie dalej skrzypiec :D


Ehhhh no to zamawiam komplet sworzni góra dół i tulei i niech rozbierają wahacze i wymieniają jak leci trudno przynajmniej będzie spokój .....
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Wto Paź 17, 2017 10:44   

Taniej by było po prostu rozebrać zawieszenie i sprawdzić co jest nie tak :) . Tuleje pasują od Hondy Civic VI,tylko kup firmowe np.TRW a nie Yamato czy inny szajs bo będziesz zaraz znów wymieniał. Sworznie dół masz zapewne z mniejszą średnicą sworznia,więc też pasują od Civic VI. Górnych w polifcie jeszcze nie wymieniałem ale obstawiam że też pasują od Civic.
 
 
reeadon 



Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 68



Wysłany: Pon Gru 04, 2017 19:27   

iktorn73 napisał/a:
Taniej by było po prostu rozebrać zawieszenie i sprawdzić co jest nie tak :) . Tuleje pasują od Hondy Civic VI,tylko kup firmowe np.TRW a nie Yamato czy inny szajs bo będziesz zaraz znów wymieniał. Sworznie dół masz zapewne z mniejszą średnicą sworznia,więc też pasują od Civic VI. Górnych w polifcie jeszcze nie wymieniałem ale obstawiam że też pasują od Civic.


Jeżeli posiadacie pełne nr sworznia górnego i dolnego oraz wszystkich tulei był bym wdzięczny ;)

[ Dodano: Pon Gru 04, 2017 19:27 ]
A więc wymieniłem, kompletne górne wahacze, dolne sworznie, wszystkie tuleje dolnego wahacza, gumy stabilizatora, duże tuleja na końcu wahacza przykręcane do podwozia, oraz przy okazji tarcze i klocki.

Koszt:

Wahacz góra x 2 - 300 pln
Tuleje dolnych wahaczy x 4 - 99 pln
Sworznie dolne x 2 - 150 pln (strasznie trudno było dostać 16 mm stożek i 40 mm średnicy)
Tuleje przykręcane do podwozia x 2 - 140 pln
Gumy stabilizatora - x 2 90 pln (również był problem z dostaniem 24mm)
Tarcze przód - 180 pln
Klocki przód - 130 pln

Praca mechanika - 250 pln

Auto prowadzi się jak marzenie ;) , w styczniu planuje zająć się tylnymi tulejami itp.
 
 
reeadon 



Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 68



Wysłany: Wto Gru 05, 2017 21:34   [R45] Lift - stuki ciąg dalszy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Witam,

Niestety po wymianie kompletnych górnych wahaczy, sworzni dolnych wszystkich tulei w dolnym wahaczu, gum stabilizatora, tych dużych tulei przytwierdzanych do podwozia, łączników stabilizatora, tarcz + klocków, wszystko wymienione z obu stron. Nadal są stuki na dziurach, torach w przednim peawym kole które najbardziej słychać gdy auto jest zimne i gdy na np. torach ruszam szybko kierownicą w lewo, prawo. Dodam, że przekładnia kierownicza również jest z regenerowana i założono także nowe drążki i końcówki kierownicze. Wszystkie 3 poduszki silnika także wymienione, opony nowe, osłona silnika oraz nadkola wymienione.
(wymiana, powyższych elementów była świadoma decyzja, aby powoli doprowadzać wszystko do stanu jakiego bym sobie życzył :) )


Nie wiem już gdzie szukać...... szarpaki nic nie wykazują amortyzatory 75%, mechanicy rozkładają ręce, auto jest jako rezerwowe i ma dożywocie u nas (sentyment do modelu) stąd ciągłe inwestycje w to auto.
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 05, 2017 22:17   

reeadon, jeśli stuk jest przy ruszaniu, hamowaniu oraz przy szybkich ruchach kierownicą lewo-prawo to może to być poduszka amortyzatora. Miałem to w R75 2 miesiące temu.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 05, 2017 22:18   

Po co nowy temat zaglądasz ? Jak to samo w innym masz opisane ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
reeadon 



Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 68



Wysłany: Wto Gru 05, 2017 22:43   

Remigiusz napisał/a:
Po co nowy temat zaglądasz ? Jak to samo w innym masz opisane ?


Ponieważ, temat jest na następnych stronach a nie na froncie, i jak to miała miejsce w innych moich wątkach jak aktualizowałem nikt nie odpowiadał, ponieważ jak widać jak nie ma pierwszej stronie temat idzie w zapomni nie. Jeżeli to problem, to sry i proszę usunąć post.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 05, 2017 22:55   

reeadon, I tak się zaśmieca fora :roll: To ze nie jest na pierwszej nic ie żnący, jak ktoś będzie miał poradę odpisze.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
reeadon 



Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 68



Wysłany: Sro Gru 06, 2017 00:14   

MatiNitro napisał/a:
reeadon, jeśli stuk jest przy ruszaniu, hamowaniu oraz przy szybkich ruchach kierownicą lewo-prawo to może to być poduszka amortyzatora. Miałem to w R75 2 miesiące temu.


Tego nie sprawdzałem, zobaczymy choć u mnie stuki, chrupotanie pojawia się tylko na dziurach a pogłębia się jak jadę po dziurach i ruszam kierownicą szybko lewo, prawa.

[ Dodano: Sro Gru 06, 2017 00:14 ]
Remigiusz napisał/a:
reeadon, I tak się zaśmieca fora :roll: To ze nie jest na pierwszej nic ie żnący, jak ktoś będzie miał poradę odpisze.


ok,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Stuki w przednim zawieszeniu
rci2970 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Mar 26, 2009 16:09
magneto
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 45] Dziwne pojękiwania w przednim zawieszeniu...
toshi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Maj 29, 2013 22:12
Adrian
Brak nowych postów [R45] Cos ciagle stuka w przednim zawieszeniu!
ariel_90 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Wrz 16, 2013 19:21
przemek2045
Brak nowych postów [R400] Pukanie w przednim zawieszeniu!
mario17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Sty 20, 2008 19:15
przemo285
Brak nowych postów [R420] Chrobot w przednim zawieszeniu
String Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Wrz 11, 2007 11:19
String



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink