Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 20:02 [R45] stuki w przednim zawieszeniu tylko na zimnym silniku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam,
od jakiegos czasu, wazne tylko na zimnym silniku na wybojach slychac dziwne chrupanie, stukanie w prawym kole, czasem jak szybko skrece kierownica w lewo w prawo w malym zakresie tez je slyszec. Chrupotanie, stukanie zanika tak po 15-20 min jazdy. Mechanicy rozkladaja rece, stacja diagnostyczna rowniez, nie ma zadnych luzow itp. Myslalem ze powodem moze byc cieknaca maglownica lecz ja zregenowalwm i dalej to samo. Dodam jeszcze, ze przeguby ok, test krecenia sie w kolko, zaliczone.
jakies pomysly ?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 20:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 10:22
Ty masz zapewne stożek 16 mm, w mniejszych silnikach jest stożek 14,5 mm. Pasują sworznie od Hondy Civic VII, tu masz nr fabryczny firmy 555 J14008. Łatwiej znaleźć niż do Rovera .
Ty masz zapewne stożek 16 mm, w mniejszych silnikach jest stożek 14,5 mm. Pasują sworznie od Hondy Civic VII, tu masz nr fabryczny firmy 555 J14008. Łatwiej znaleźć niż do Rovera .
Ostatnie pytanie wymienić przy okazji tuleje ? oraz górne sworznie ?
Juz mi rece opadaja, mechanik twierdzi, ze wszystkie sworznie sa ok. Do tego ciagle walcze z wibracjami z przodu na kierownicy przy predkosci od 115 do 140 km/h. Kola wywarzane wiele razy opony nowe, felgi proste, maglownica po regeneracji, drazki kierownicze, i kacowki nowe, amortyzatory nowe.
Skrzypienie na zimnym dalej jest. Teraz juz nie wiem czy wymienic wszystkie tuleje i sworznie z obu stron czy wynienic oba kompletne wachacze, gora, dol, z obu stron ?
Koszt wszystkich tulei i sworzni to okolo 280 pln, a komplet wachaczy 425 pln.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Pon Paź 16, 2017 15:42
Zwykle skrzypienie oznacza zbliżający się koniec żywotu sworznia wahacza. Tak naprawdę dopóki nie zdejmiesz wahacza dolnego ze sworznia to nie sprawdzisz czy ma luz czy nie. Majster pewnie sprawdza podważając wahacz,niestety to pokazuje wady sworznia wahacza tylko kiedy jest on kompletnie zużyty. Ja miałem wibracje i na przeglądzie nic nie wyszło a jak rozebrałem zawieszenie to się okazało że sworznie były do wyrzucenia. Pamiętaj że w tych autach jak wypadnie sworzeń to koło staje w poprzek .
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Wto Paź 17, 2017 10:44
Taniej by było po prostu rozebrać zawieszenie i sprawdzić co jest nie tak . Tuleje pasują od Hondy Civic VI,tylko kup firmowe np.TRW a nie Yamato czy inny szajs bo będziesz zaraz znów wymieniał. Sworznie dół masz zapewne z mniejszą średnicą sworznia,więc też pasują od Civic VI. Górnych w polifcie jeszcze nie wymieniałem ale obstawiam że też pasują od Civic.
Taniej by było po prostu rozebrać zawieszenie i sprawdzić co jest nie tak . Tuleje pasują od Hondy Civic VI,tylko kup firmowe np.TRW a nie Yamato czy inny szajs bo będziesz zaraz znów wymieniał. Sworznie dół masz zapewne z mniejszą średnicą sworznia,więc też pasują od Civic VI. Górnych w polifcie jeszcze nie wymieniałem ale obstawiam że też pasują od Civic.
Jeżeli posiadacie pełne nr sworznia górnego i dolnego oraz wszystkich tulei był bym wdzięczny
[ Dodano: Pon Gru 04, 2017 19:27 ]
A więc wymieniłem, kompletne górne wahacze, dolne sworznie, wszystkie tuleje dolnego wahacza, gumy stabilizatora, duże tuleja na końcu wahacza przykręcane do podwozia, oraz przy okazji tarcze i klocki.
Koszt:
Wahacz góra x 2 - 300 pln
Tuleje dolnych wahaczy x 4 - 99 pln
Sworznie dolne x 2 - 150 pln (strasznie trudno było dostać 16 mm stożek i 40 mm średnicy)
Tuleje przykręcane do podwozia x 2 - 140 pln
Gumy stabilizatora - x 2 90 pln (również był problem z dostaniem 24mm)
Tarcze przód - 180 pln
Klocki przód - 130 pln
Praca mechanika - 250 pln
Auto prowadzi się jak marzenie , w styczniu planuje zająć się tylnymi tulejami itp.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam,
Niestety po wymianie kompletnych górnych wahaczy, sworzni dolnych wszystkich tulei w dolnym wahaczu, gum stabilizatora, tych dużych tulei przytwierdzanych do podwozia, łączników stabilizatora, tarcz + klocków, wszystko wymienione z obu stron. Nadal są stuki na dziurach, torach w przednim peawym kole które najbardziej słychać gdy auto jest zimne i gdy na np. torach ruszam szybko kierownicą w lewo, prawo. Dodam, że przekładnia kierownicza również jest z regenerowana i założono także nowe drążki i końcówki kierownicze. Wszystkie 3 poduszki silnika także wymienione, opony nowe, osłona silnika oraz nadkola wymienione.
(wymiana, powyższych elementów była świadoma decyzja, aby powoli doprowadzać wszystko do stanu jakiego bym sobie życzył )
Nie wiem już gdzie szukać...... szarpaki nic nie wykazują amortyzatory 75%, mechanicy rozkładają ręce, auto jest jako rezerwowe i ma dożywocie u nas (sentyment do modelu) stąd ciągłe inwestycje w to auto.
reeadon, jeśli stuk jest przy ruszaniu, hamowaniu oraz przy szybkich ruchach kierownicą lewo-prawo to może to być poduszka amortyzatora. Miałem to w R75 2 miesiące temu.
Po co nowy temat zaglądasz ? Jak to samo w innym masz opisane ?
Ponieważ, temat jest na następnych stronach a nie na froncie, i jak to miała miejsce w innych moich wątkach jak aktualizowałem nikt nie odpowiadał, ponieważ jak widać jak nie ma pierwszej stronie temat idzie w zapomni nie. Jeżeli to problem, to sry i proszę usunąć post.
reeadon, jeśli stuk jest przy ruszaniu, hamowaniu oraz przy szybkich ruchach kierownicą lewo-prawo to może to być poduszka amortyzatora. Miałem to w R75 2 miesiące temu.
Tego nie sprawdzałem, zobaczymy choć u mnie stuki, chrupotanie pojawia się tylko na dziurach a pogłębia się jak jadę po dziurach i ruszam kierownicą szybko lewo, prawa.
[ Dodano: Sro Gru 06, 2017 00:14 ]
Remigiusz napisał/a:
reeadon, I tak się zaśmieca fora To ze nie jest na pierwszej nic ie żnący, jak ktoś będzie miał poradę odpisze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum