Dziękuję NoPE,przymierzam się do wymiany i zbieram jak najwięcej informacji.Znalazłem też różnie opinie co do czyszczenia czujnika TPS jedni piszą że można czyścić a jedni że nie.Czy ktoś próbował reanimować go jakimiś środkami typu KONTAKT PR ?Wiem że jest nie rozbieralny więc czyszczenie raczej nic nieda.
Chyba da się go rozebrać. To jest zwykły potencjometr więc możesz spróbować przeczyścić go WD-40. Żadne izopropanole czy spirytusy - WD-40 pomoże jeśli dotrze do ścieżek.
Psikasz i kręcisz nim kilka razy.
Jak masz przetarte ścieżki albo przerwane to nic nie zaradzisz. Tylko wymiana.
Jeszcze go nie zdejmowałem zrobię to jutro znalazłem filmik na którym gość pokazuje otwartego i z tego co tam widać to nieżle musiał go zniszczyć na brzegach żeby się dostać do środka https://www.youtube.com/watch?v=1YQurZBRLZI ,ja jutro spróbuje tylko psiknąć w niego kontak pr i zobaczę czy coś pomoże.Nawet jeśli pomoże to i tak wymienię bo będę pewny że jest już wytarty.
Tylko WD-40 żaden Kontakt czy inne badziewie!
Ciekawe, że ścieżkę ma po okręgu
Jak już i tak idzie na straty to ja zanurzyłbym go całego w WD-40 i energicznie kręcił.
Spróbuje WD-40 ,chociaż z moich obserwacji zauważyłem że WD wypiera wodę i po czasie jest bardzo sucho całkowicie nie nadaje się do smarowania.Akurat WD 40 mam ale jak nie pomoże to spróbuje jeszcze kontakt PR.
Dziękuję za porady ,jak będę po próbach to napiszę czy pomogło.
Możliwe że jest jak mówisz ale rozbierać tego i tak niebęde bo wtedy napewno będzie do wymiany.Podejrzewam że TPS jest u mnie winny za szarpanie podczas gdy silnik jest ciepły i wolno dodaje gazu,jest jakby opóżnienie w reakcji.Ale to narazie podejrzenia bo przyczyna może być inna.
Tak zrobię ale chcę do tego użyć interfejsu z jakimś autocomem lub delphi.Interfejs będę miał za parę dni.Kolega ma tcs cdp i przetestowałem go obsługuje silnik+abs jest też aktywna opcja immo ale tam niegrzebałem.Generalnie dzisiaj bez swojego interfejsu to ciężko coś zrobić ,a do mechanika to trzeba się 2 tygodnie wcześniej umawiać.
Interfejs musisz mieć starszej wersji.
Remigiusz twierdzi, że obsługuje immo i kodowanie alarmu.
Zresztą sam podpiął mojego ZR'a na zlocie i odczytał mi kod EKA i błędy. Za piwko
TPS'a sprawdzisz multimetrem.
Zamówiłem już TCS CDP PRO+ przetestuję i napiszę co można tym zrobić z roverkami
[ Dodano: Wto Gru 19, 2017 19:24 ]
Witam jestem po czyszczeniu czujnika TPS ,na pierwszy raz użyłem środka do czyszczenia elementów elektronicznych dostępny w każdym sklepie z elektroniką,środek ten nie jest środkiem smarującym jedynie rozpuszcza tłuszcze i bardzo szybko odparowywuje.Jest płynny jak woda więc niema problemu wlać go do czujnika.Wlałem dość sporo przez szczelinę i poruszałem środkiem czujnika do momentu kiedy wszystko odparowało.Po podpięciu zresetowałem ustawienia przepustnicy czyli silnik rozgrzany na max,kluczyk na pozycję 2 potem 30sekund wciśnięty pedał gazu.Po jednym dniu jeżdzenia potwierdzam że szarpanie podczas przyspieszania z lekko wciśniętym gazem zanikło.Po podłączeniu interfejsu z autocom nie wykazał żadnych błędów.Może komuś się przyda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum