Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Czujnik położenia przepustnicy - jakie prawidłowe war
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Czujnik położenia przepustnicy - jakie prawidłowe war
Autor Wiadomość
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 27, 2012 15:19   

leszczu napisał/a:
Tak. Przecież na obrazku masz. 3570 przy otwartej, 595 przy zamkniętej. Napięcie masz stałe.

Napięcie też się zmienia, niżej kolega keczu ładnie zobrazował :]
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 27, 2012 15:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
power_grey 



Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 47



Wysłany: Nie Gru 17, 2017 20:39   

Witam czy po wymianie czujnika położenia przepustnicy w silniku 1.6 R45 ,trzeba przeprowadzić regulację ?
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 20:49   

Adaptację tylko
Kluczyk w poz.2 i 5x wciskasz pedał gazu. Nie za szybko i płynnie.
Kluczyk na off i odpalasz.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
power_grey 



Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 47



Wysłany: Nie Gru 17, 2017 21:32   

Dziękuję NoPE,przymierzam się do wymiany i zbieram jak najwięcej informacji.Znalazłem też różnie opinie co do czyszczenia czujnika TPS jedni piszą że można czyścić a jedni że nie.Czy ktoś próbował reanimować go jakimiś środkami typu KONTAKT PR ?Wiem że jest nie rozbieralny więc czyszczenie raczej nic nieda.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 21:35   

Chyba da się go rozebrać. To jest zwykły potencjometr więc możesz spróbować przeczyścić go WD-40. Żadne izopropanole czy spirytusy - WD-40 pomoże jeśli dotrze do ścieżek.
Psikasz i kręcisz nim kilka razy.
Jak masz przetarte ścieżki albo przerwane to nic nie zaradzisz. Tylko wymiana.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
power_grey 



Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 47



Wysłany: Nie Gru 17, 2017 21:42   

Jeszcze go nie zdejmowałem zrobię to jutro znalazłem filmik na którym gość pokazuje otwartego i z tego co tam widać to nieżle musiał go zniszczyć na brzegach żeby się dostać do środka https://www.youtube.com/watch?v=1YQurZBRLZI ,ja jutro spróbuje tylko psiknąć w niego kontak pr i zobaczę czy coś pomoże.Nawet jeśli pomoże to i tak wymienię bo będę pewny że jest już wytarty.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 21:44   

Tylko WD-40 żaden Kontakt czy inne badziewie!
Ciekawe, że ścieżkę ma po okręgu :-|
Jak już i tak idzie na straty to ja zanurzyłbym go całego w WD-40 i energicznie kręcił.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
power_grey 



Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 47



Wysłany: Nie Gru 17, 2017 21:52   

Spróbuje WD-40 ,chociaż z moich obserwacji zauważyłem że WD wypiera wodę i po czasie jest bardzo sucho całkowicie nie nadaje się do smarowania.Akurat WD 40 mam ale jak nie pomoże to spróbuje jeszcze kontakt PR.
Dziękuję za porady ,jak będę po próbach to napiszę czy pomogło.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 22:17   

I takie jego zadanie. Ma przeczyścić z nadmiaru startego grafitu.
Kontakt zostawia tłustą przewodzącą warstwę która tylko będzie zbierać grafit.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
power_grey 



Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 47



Wysłany: Nie Gru 17, 2017 23:21   

A czy czasem te elementy nie są miedziane lub mosiężne pokryte miedzią?
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 23:42   

Najczęściej ścieżka oporowa jest wykonana z węgla. Czasem cermet ale na filmie ścieżka jest czarna więc obstawiam węgiel/grafit
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
power_grey 



Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 47



Wysłany: Nie Gru 17, 2017 23:53   

Możliwe że jest jak mówisz ale rozbierać tego i tak niebęde bo wtedy napewno będzie do wymiany.Podejrzewam że TPS jest u mnie winny za szarpanie podczas gdy silnik jest ciepły i wolno dodaje gazu,jest jakby opóżnienie w reakcji.Ale to narazie podejrzenia bo przyczyna może być inna.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 18, 2017 00:01   

najszybciej to sprawdzić mu rezystancję lub napięcie
https://www.mgfcar.de/sensor/
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
power_grey 



Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 47



Wysłany: Pon Gru 18, 2017 00:17   

Tak zrobię ale chcę do tego użyć interfejsu z jakimś autocomem lub delphi.Interfejs będę miał za parę dni.Kolega ma tcs cdp i przetestowałem go obsługuje silnik+abs jest też aktywna opcja immo ale tam niegrzebałem.Generalnie dzisiaj bez swojego interfejsu to ciężko coś zrobić ,a do mechanika to trzeba się 2 tygodnie wcześniej umawiać.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 18, 2017 21:02   

Interfejs musisz mieć starszej wersji.
Remigiusz twierdzi, że obsługuje immo i kodowanie alarmu.
Zresztą sam podpiął mojego ZR'a na zlocie i odczytał mi kod EKA i błędy. Za piwko :)
TPS'a sprawdzisz multimetrem.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
power_grey 



Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 47



Wysłany: Wto Gru 19, 2017 19:24   

Zamówiłem już TCS CDP PRO+ przetestuję i napiszę co można tym zrobić z roverkami

[ Dodano: Wto Gru 19, 2017 19:24 ]
Witam jestem po czyszczeniu czujnika TPS ,na pierwszy raz użyłem środka do czyszczenia elementów elektronicznych dostępny w każdym sklepie z elektroniką,środek ten nie jest środkiem smarującym jedynie rozpuszcza tłuszcze i bardzo szybko odparowywuje.Jest płynny jak woda więc niema problemu wlać go do czujnika.Wlałem dość sporo przez szczelinę i poruszałem środkiem czujnika do momentu kiedy wszystko odparowało.Po podpięciu zresetowałem ustawienia przepustnicy czyli silnik rozgrzany na max,kluczyk na pozycję 2 potem 30sekund wciśnięty pedał gazu.Po jednym dniu jeżdzenia potwierdzam że szarpanie podczas przyspieszania z lekko wciśniętym gazem zanikło.Po podłączeniu interfejsu z autocom nie wykazał żadnych błędów.Może komuś się przyda.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4i 99r + LPG] Czujnik położenia przepustnicy
promap Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Maj 07, 2008 14:50
promap
Brak nowych postów [R200] czujnik położenia przepustnicy
Fafnoscie Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lip 22, 2011 09:02
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r214i 1.4 8V 97r.] Czujnik położenia przepustnicy
remo_78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lut 09, 2013 13:42
remo_78
Brak nowych postów [rover 200 vi 99] Czujnik położenia przepustnicy
wcinek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pon Lip 02, 2012 14:39
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink