Wysłany: Czw Gru 21, 2017 22:43 [214i] Duże spalanie po wymianie sondy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997
Witam, chciałbym się poradzić co może być przyczyną dużego spalania w Roverku 214 i 1.4 75KM. Dodam iż ostatnio wymieniłem sondę, ale niestety to nie to było odpowiedzialne za spalanie.
Dziennie odbywam trasy około 2x8 km plus parę tras 4,5,6 km. Jezdze w mieście. Spalanie autka troche mnie przeraża iż wynosi okolo 12,5l/100km.
Czy to wysokie spalanie czy tylko mi się tak wydaje
Dodam, iż staram się jezdzić ECO.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 21, 2017 22:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mi mocniejsza wersja pali ok 7,5l lpg/100km, więc benzyny pewnie by 7l palił. Sprawdź czy masz sprawne hamulce i czy silnik zdąży się rozgrzać przez te kilka kilometrów. No i w jaki sposób mierzysz spalanie?
poj. : 1,4 l moc : 103 kucyki, przebiegi ok. 6 km kilka razy dziennie i w 99% miasto spalanie : lato 10 zima 11 l/100 km ŻADNEGO ECO
trasa : 4 osoby, klima, lato - coś około 7 l
przed roverkiem miałem VW POLO silnik 1,0 spalanie 9 lato i 11 zima.
Moim zdaniem to przez jazdę w mieście (dużo korków, ruszania itd.).
Silnik daje radę się szybko zagrzać, a co do hamulców są jak w najlepszym stanie !
Może faktycznie to, że jest zimno to potrafi spalić swoje. Paliwo mierzę na cały bak, 100km i znów pod korek i wychodzi srednio po 11,5-12,5l/100km.
To jest mało miarodajna metoda. Lepiej jest przejechać jakąś wielokrotność, żeby było łatwiej liczyć, albo w ogóle zjeździć bak do rezerwy, a potem sobie z paragonu ilość paliwa przez przebieg podzielić to Ci wyjdzie jakaś średnia, a obecnie to prawie jakbyś chwilowe sobie policzył.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Gru 27, 2017 18:02
Witam. Warto by sprawdzić tą nową sondę . Po 1 czy pracuje, po 2 czy na analizatorze spalin nie jest za bogato. Czasem zamienniki sond są kiepskiej jakości i potrafią podnieść spalanie.
Nieszczelność układu wydechowego również mogą zakłócić poprawną pracę sondy.
Można też przejechać 100km z odpiętą sondą lambda i porównać spalanie.
Czujnik temperatury silnika również może podnieść spalanie.
Zmontowanie interfejsu do MemsDiag na androida również pomogłoby wykryć ewentualne niedomagania osprzętu silnika.
Na niepocieszenie mój ZS w 100% po mieście normalnej jazdy pali około 12.5l/100km.
no nic chyba po prostu musi tyle spalić aby jeździć po mieście, sonda jest orginał z Bosha, układ wydechowy hmmmm.. do tego moge mieć zastrzeżenia muszę się mu przyjrzeć, iż gdy zmieniam bieg przy 4k+ obrotów to słychać tak jakby świst powietrza ( haha jakbym miał turbo ) a cały rozrząd z uszczelkami, termostatem i pompą wody jest wymienione
Rademenez_ dobrze radzi. Wróć do starej sondy i będzie dobrze ze spalaniem.
Oryginał Bosch a charakterystyka odmienna i przez to spalanie wysokie.
12,5l/100 to zdecydowanie za dużo. Mój 103KM pali 8 i ciągle jeżdżę po mieście.
tylko w tym jest problem że już 3 mechaników odwiedziłem i nikt nie może dać mi 100% pewności że to będzie coś ! Każdy mówi może wymienimy to i to i tamto...
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Sty 05, 2018 23:39
Witam. Skoro mechanicy chcą wymieniać części, ja zaproponowałem próbę diagnostyki samemu. MemsDiagLite na androida. Pokazuje odczyty z sondy , korekty benzynowe, odczyty z TPS'a i podciśnienie w kolektorze, temperaturę w dolocie i chłodziwa . Program pokazuje bardzo wiele za cenę interfejsu od golfa 3. Żaden z 3 mechaników nie podpinał pod komputer samochodu i zgaduje , wróży z fusów . Ja podpowiadam sposób na sprawdzenie osprzętu silnika bez wymieniania.
PS. Sterowniki MEMS montowane w rowerach również się psują. Na 3 sztuki aut z Memsami dwa były uszkodzone. W jednym rezystor SMD na wejściu sondy lambda - brak odczytów pomimo sprawnej sondy. W drugim przypadku uszkodzony mapsensor - silnik czasami gasł bez powodu . Uszkodzony czujnik temperatury chłodziwa również dzięki MemDiagowi zauważyłem. Na zimnym silniku temperatura silnika była niższa o 4stopnie od temperatury powietrza w dolocie i parownika gazowego. Wszystkie uszkodzenia znalezione dzięki Darmowej diagnostyce silnika.
PPS. Opisywane były tu na forum przypadki dużego spalania po wymianie silników , dołów silników , komputerów pomiędzy 16V i 8V.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum