Za pomoc w doborze części i motywacji do działania odpowiada sknerko, dzięki !:mrgreen:
P.S.
Problemy z szarpaniem, słabą mocą rozwiązane - cewki i świece wymienione - pomogło ale wciąż czegoś brakowało.
Poprzedni właściciel nic nie robił w aucie a jak robił to najtańszym kosztem, efekt listwa najtańsza i w stanie jak na zdjęciu :
[ Dodano: Nie Sie 20, 2017 16:21 ]
EDIT:
Wymiana listwy wtryskowej pomogła
Gaz wyregulowany, dwa razy wracałem do gaziarza bo nie chciał po paru kilometrach jeździć na GAZIE ale po drugiej wizycie, działa jak należy !
W ten weekend wymienione zostały stabilizatory przód + tył i gumy.
Teraz to Rover jeździ jak nigdy w życiu !
Do roboty zostało co raz mniej a myślałem, że go pozbędę się parę miesięcy temu..
1. Silnik nierówno pracuje, chodzi jak diesel, słabe osiągi ma.
2. Uszczelniacz między silnik a skrzynię tylni wał korbowy
3. Uszczelniacz koła pasowego i półosi
4. Tarcze tył + klocki.
5. Rozrząd
Punkty 2. , 3. i 5. do sprawdzenia wtórnie przez kogoś kto się zna
Wysłany: Wto Paź 24, 2017 17:10 Witam , ponownie :)
Minęło trochę czasu i postanowiłam coś naskrobać.
Na początku wielkie dzięki dla MD , AdaskoC, dzieju, dzelo23, longer86, sknerko, prebenny, Aragorn, chudy86044 za pomoc przy diagnozie auta i zorganizowaania silnika - tutaj szczególnie dla MD i AdaskoC oraz dzieju. Dzięki Panowie!
Długo czekałam na to by się wypowiedzieć, bo chciałam sprawadzic jak sie auto będzie sprawowało a po tamtych przejściach dmuchałam na zimne.
W aucie został wymieniony cały silnik , który Adam sprowadził dla mnie z UK, pracuje równo i oby tak dalej.
Wymianę dokonał mechanik z Krzepic , na którego namiar otrzymałam o dzieju i MD.
Wymieniłam też :
-tłumik, bo nie miał wytłumienia i okazał się mieć dziurę wielkości pięści
- tarcze+klocki tył
- filtr kabiny, spadło ogrzewanie - okazało się . że było błoto choć temp sie jakos nie poprawiła
- pompa paliwa , wskazówka stanu paliwa dwukrotni wskazała mi 1/3 baku a auto mi stanęło z braku paliwa ( na szczęście zawsze 20 m przed stacją), za 3cim razem auto nie odpaliło mi z postoju i okazało się, że pompę szlak trafił.
czy mogło to też być przyczyną , że po zatankowaniu do pełna wskazówka pokazywała połowę baku?
- czujnik temperatury- bo wskazówka raz była w pozycja 1/4 raz trochę pod połowe
-korek naczynia wyrównawczego, bo po wymianie czujnika wskazówka nadal raczej była opadnięta -po wymianie jakby ok,
jak coś czy iśc w kierunku termostatu?
i jeszcze pytanie do was - czy cena pompa paliwa z wymianą za ok 350zł to ok?
na silniku pojawił się mały wyciek oleju -powyżej niż uszczelka pod głowicą, widać go również pod spodem z kanału, sięga jakby do łacznika stabilizatora z prawej przód- jakieś sugestie?
Wyciek powyżej uszczelki głowicy to może być z jej rozpołowienia (u mnie się poci właśnie z rozpołowienia głowicy), może któryś uszczelniacz wałka przepuszcza, jak możesz to zrób zdjęcie.
Termostat można sprawdzić patrząc jak nagrzewa się chłodnica, jeżeli zaciął się w pozycji otwartej to chłodnica będzie się nagrzewa ćwiczenia razem z silnikiem jeżeli zaciął się w pozycji zamkniętej to chłodnica będzie zimna cały czas a jeżeli jest sprawny to będzie zimna i dopiero po osiągnięciu właściwej temperatury się otworzy i Chłodnica zrobi się ciepła/gorąca.
Brak lub słabe ogrzewanie to niesprawny termostat albo przytkana nagrzewnica (w takim przypadku zazwyczaj po stronie pasażera leci chłodniejsze powietrze niż u kierowcy mimo nastawy takiej samej temperatury.
Najlepiej będzie jak na postoju odpalasz ukryte menu w zegarach na pozycji 7 i będziesz obserwować temperaturę płynu w czasie jazdy.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Wysłany: Pią Gru 29, 2017 11:23 Re: prośba o pomoc -szukam silnika do R75, 1.8T
[quote="dzelo23"]Wyciek powyżej uszczelki głowicy to może być z jej rozpołowienia (u mnie się poci właśnie z rozpołowienia głowicy)- to znaczy , że głowica do wymiany?
MEchanik twierdzi , że wyciek jest z powodu uszczelki pokrywy zaworowej i chce ją wymienić- co sadzicie?
"Termostat można sprawdzić patrząc jak nagrzewa się chłodnica, jeżeli zaciął się w pozycji otwartej to chłodnica będzie się nagrzewa ćwiczenia razem z silnikiem jeżeli zaciął się w pozycji zamkniętej to chłodnica będzie zimna cały czas a jeżeli jest sprawny to będzie zimna i dopiero po osiągnięciu właściwej temperatury się otworzy i Chłodnica zrobi się ciepła/gorąca"- teraz jest tak ,że nagrzewnica dmucha ciepłe powietrze tylko wskazówka temp jest opadnięta i tylko niekiedy dochodzi prawie do połowy. Wykręciliśmy termostat se starego silnika, na razie nie wymianiany bo mechanik zaśpiewał że to trochę będzie kosztowało ale nie podał ile. Mam wrażenie , że za pompe paliwa wziął za dużo- 350 zł z pompą to ok cena ?
Zna ktoś cene wymiany termostatu?
"Brak lub słabe ogrzewanie to niesprawny termostat albo przytkana nagrzewnica (w takim przypadku zazwyczaj po stronie pasażera leci chłodniejsze powietrze niż u kierowcy mimo nastawy takiej samej temperatury"- wydaje mi się że nadmuch w ogóle jest słaby, po dłuższej jeździe auto sie ogrzewa
"Najlepiej będzie jak na postoju odpalasz ukryte menu w zegarach na pozycji 7 i będziesz obserwować temperaturę płynu w czasie jazdy"- tego zapisu nie kumam w ogóle co trzeba zrobić?- dla laika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum