Wysłany: Pon Maj 22, 2017 14:26 [mg zs] trzęsię przy ruszaniu/cofaniu
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam tak jak w temacie trzesię niemilosiernie autem jak ruszam lub cofam od czego to moze byc? moze poduszka siada i która by to była bo działo sie to od czasu do czasu a teraz prawie zawsze. Dodam ze przy normalnej jezdzie juz po ruszanie i zmianie biegów nic się nie dzieje niepokojącego.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 22, 2017 14:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Lukaswroc [Usunięty]
Wysłany: Pon Maj 22, 2017 19:46
Dokładnie tak jak mówi SKNERKO. U mnie było podobnie, aż całym silnikiem zarzucało. Okazało się, że tłumik drgań (takie sprężyny na sprzęgle) się skończyły. Po wymianie sprzęgła na nowe (kompletne) problem się rozwiązał.
Hmm no nie wiem a ktora poduszka ewentualnie moze za takie cos odpowieadac bo biegi wszystkie elegancko wchodzą lepiej niz w tym moim starym i tylko czasem jest problem z tym ruszaniem cofaniem jakby jakas poduszka byla do zmiany lub cos popuscilo bo sprzeglo to chcialbym uznac za ostatecznosc
Dokładnie to miałem na myśli sprzęgło bierze bo jeszcze ciut okładzin jest ale nity już leca po kole i niestety za chwilę całkiem ci się rozleci tarcza.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ja zakładałem u córki SRL ale w pudełku był LUK taki sam zestaw dałem u kumpla w R75 też dzwoniliśmy upewnić się że to jest LUK i oba lataja już ponad 30kkm a dziś jadę zakładać w Freelaanderze http://allegro.pl/show_item.php?item=6812450529 też LUK w pudełku SRL
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
dzieki za pomoc ale tak jeszcze na koniec zadam pytanie bo nie mialem jeszcze nigdy doczynienia z awarią sprzegla czy jak juz pada to biegi kolejne będa idealnie wchodzic bo z kolejnymi 2-3-4-5 nie ma problemu zadnego?
U mnie 1 i 2 ciężko reszta w normie czasem zgrzytnie ale u ciebie to będzie się pogłębiać i może dojść do rozwalenia tarczy i wtedy możesz mieć większe wydatki
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Maj 24, 2017 14:31
Ja brałem nationala, a wyszło z tego co pamietam że to było to samo (nawet napis był) co Borg i Beck, na oryginalnym też było Borg i Beck ale jakosciowo widac tez bylo ze duzo lepsze było oem niż to nowe
co do mojej sprawy okazało się ze do wymiany jest przegub zewnętrzny i wewnętrzny prawda to bo mam taka diagnoze od mechanika bo straszny luz 1 cm gora dól na wewnetrznym mam
U mnie był duży luz na wewnetrznym, przez co ciekł olej ze skrzyni, winowajcą było wyrobione łożysko w skrzyni, tak gdzie wchodzi przegub.
Po rozebraniu skrzyni i wymianie łożysk problem ustał, luz zlikwidowany ( minimalny chyba zawsze będzie ).
Także niech mechanik sprawdzi dobrze czy to aby na pewno wina przegubu.
W drugim egzemplarzu także mam podobnie ( luz ), więc ta usterka lubi się powtarzać.
[ Dodano: Sro Cze 07, 2017 22:07 ]
bociannielot napisał/a:
Ja brałem nationala, a wyszło z tego co pamietam że to było to samo (nawet napis był) co Borg i Beck, na oryginalnym też było Borg i Beck ale jakosciowo widac tez bylo ze duzo lepsze było oem niż to nowe
Fajnie wiedzieć, że National to to samo co Borg i Beck, bo ostatnio sporo się oszukałem by znaleźć natoniala i niestety bezskutecznie.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 66 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Sty 16, 2018 03:18
Można ten problem powiązać z świecami zapłonowymi i np. pracą na 3 cylindrach?
Koder [Usunięty]
Wysłany: Wto Sty 16, 2018 19:03
Lukaswroc napisał/a:
Dokładnie tak jak mówi SKNERKO. U mnie było podobnie, aż całym silnikiem zarzucało. Okazało się, że tłumik drgań (takie sprężyny na sprzęgle) się skończyły. Po wymianie sprzęgła na nowe (kompletne) problem się rozwiązał.
Dziwne. Mam podobny objaw, ale dopiero po konkretnym zagrzaniu silnika, albo może całości -bo dopiero po 100-150 km zaczyna się objawiać. Wtedy po każdym zatrzymaniu się, ruszaniu towarzyszy trzęsienie silnikiem. Zauważyłem, że do pewnego stopnia jestem w stanie nad tym zapanować operując odpowiednio pedałem gazu i szybkością puszczania sprzęgła.
No i tu mam dylemat, czy faktycznie kończy się sprzęgło, czy może jest lekka nieszczelność na wałku głównym skrzyni i po dłuższej jeździe olej lekko "zarzuca" sprzęgło.
Ale... Czy tak czy siak, skrzynię trzeba wydłubać
Choć dobrze byłoby wiedzieć na co się przygotować - co kupić.
Pieczarkowy napisał/a:
Można ten problem powiązać z świecami zapłonowymi i np. pracą na 3 cylindrach?
Kolego, Czytając posty w tym wątku można przyjąć, że ten problem można powiązać z wieloma różnymi usterkami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum