Forum Klubu ROVERki.pl :: [mg zs] trzęsię przy ruszaniu/cofaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[mg zs] trzęsię przy ruszaniu/cofaniu
Autor Wiadomość
podki 



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: bz



Wysłany: Pon Maj 22, 2017 14:26   [mg zs] trzęsię przy ruszaniu/cofaniu
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam tak jak w temacie trzesię niemilosiernie autem jak ruszam lub cofam od czego to moze byc? moze poduszka siada i która by to była bo działo sie to od czasu do czasu a teraz prawie zawsze. Dodam ze przy normalnej jezdzie juz po ruszanie i zmianie biegów nic się nie dzieje niepokojącego.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 22, 2017 14:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 22, 2017 14:55   

sprzęgło się kończy
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Lukaswroc
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 22, 2017 19:46   

Dokładnie tak jak mówi SKNERKO. U mnie było podobnie, aż całym silnikiem zarzucało. Okazało się, że tłumik drgań (takie sprężyny na sprzęgle) się skończyły. Po wymianie sprzęgła na nowe (kompletne) problem się rozwiązał.
 
 
podki 



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: bz



Wysłany: Wto Maj 23, 2017 17:13   

Hmm no nie wiem a ktora poduszka ewentualnie moze za takie cos odpowieadac bo biegi wszystkie elegancko wchodzą lepiej niz w tym moim starym i tylko czasem jest problem z tym ruszaniem cofaniem jakby jakas poduszka byla do zmiany lub cos popuscilo bo sprzeglo to chcialbym uznac za ostatecznosc :)
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 07:14   

U mnie w PN 1,4 tak było jak już sprzęgło nitami brało zamach i docisk
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 08:44   

Dokładnie to miałem na myśli sprzęgło bierze bo jeszcze ciut okładzin jest ale nity już leca po kole i niestety za chwilę całkiem ci się rozleci tarcza.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
podki 



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: bz



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 12:57   

hmm czyli przesądzone szkoda mozecie doradzic jakis zestaw sprzegla i ile moze wymiana kosztowac ewentualnie ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 24, 2017 13:07   

Borg i Beck:

http://s-part.pl/117,urb5...8-2.0-tcie.html

Tam maja najlepsza cene jakości do ceny :-) Sam ostatnio kupiłem.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 13:33   

ja zakładałem u córki SRL ale w pudełku był LUK taki sam zestaw dałem u kumpla w R75 też dzwoniliśmy upewnić się że to jest LUK i oba lataja już ponad 30kkm a dziś jadę zakładać w Freelaanderze http://allegro.pl/show_item.php?item=6812450529 też LUK w pudełku SRL
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
podki 



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: bz



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 13:34   

dzieki za pomoc ale tak jeszcze na koniec zadam pytanie bo nie mialem jeszcze nigdy doczynienia z awarią sprzegla czy jak juz pada to biegi kolejne będa idealnie wchodzic bo z kolejnymi 2-3-4-5 nie ma problemu zadnego?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 13:54   

U mnie 1 i 2 ciężko reszta w normie czasem zgrzytnie ale u ciebie to będzie się pogłębiać i może dojść do rozwalenia tarczy i wtedy możesz mieć większe wydatki
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 14:31   

Ja brałem nationala, a wyszło z tego co pamietam że to było to samo (nawet napis był) co Borg i Beck, na oryginalnym też było Borg i Beck ale jakosciowo widac tez bylo ze duzo lepsze było oem niż to nowe
 
 
 
podki 



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: bz



Wysłany: Sro Cze 07, 2017 13:42   

co do mojej sprawy okazało się ze do wymiany jest przegub zewnętrzny i wewnętrzny prawda to bo mam taka diagnoze od mechanika bo straszny luz 1 cm gora dól na wewnetrznym mam
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 07, 2017 21:07   

U mnie był duży luz na wewnetrznym, przez co ciekł olej ze skrzyni, winowajcą było wyrobione łożysko w skrzyni, tak gdzie wchodzi przegub.
Po rozebraniu skrzyni i wymianie łożysk problem ustał, luz zlikwidowany ( minimalny chyba zawsze będzie ).
Także niech mechanik sprawdzi dobrze czy to aby na pewno wina przegubu.
W drugim egzemplarzu także mam podobnie ( luz ), więc ta usterka lubi się powtarzać.

[ Dodano: Sro Cze 07, 2017 22:07 ]
bociannielot napisał/a:
Ja brałem nationala, a wyszło z tego co pamietam że to było to samo (nawet napis był) co Borg i Beck, na oryginalnym też było Borg i Beck ale jakosciowo widac tez bylo ze duzo lepsze było oem niż to nowe


Fajnie wiedzieć, że National to to samo co Borg i Beck, bo ostatnio sporo się oszukałem by znaleźć natoniala i niestety bezskutecznie.
 
 
Pieczarkowy 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Sty 16, 2018 03:18   

Można ten problem powiązać z świecami zapłonowymi i np. pracą na 3 cylindrach?
 
 
Koder
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 16, 2018 19:03   

Lukaswroc napisał/a:
Dokładnie tak jak mówi SKNERKO. U mnie było podobnie, aż całym silnikiem zarzucało. Okazało się, że tłumik drgań (takie sprężyny na sprzęgle) się skończyły. Po wymianie sprzęgła na nowe (kompletne) problem się rozwiązał.

Dziwne. Mam podobny objaw, ale dopiero po konkretnym zagrzaniu silnika, albo może całości -bo dopiero po 100-150 km zaczyna się objawiać. Wtedy po każdym zatrzymaniu się, ruszaniu towarzyszy trzęsienie silnikiem. Zauważyłem, że do pewnego stopnia jestem w stanie nad tym zapanować operując odpowiednio pedałem gazu i szybkością puszczania sprzęgła.
No i tu mam dylemat, czy faktycznie kończy się sprzęgło, czy może jest lekka nieszczelność na wałku głównym skrzyni i po dłuższej jeździe olej lekko "zarzuca" sprzęgło.
Ale... Czy tak czy siak, skrzynię trzeba wydłubać ;-)
Choć dobrze byłoby wiedzieć na co się przygotować - co kupić.
Pieczarkowy napisał/a:
Można ten problem powiązać z świecami zapłonowymi i np. pracą na 3 cylindrach?

Kolego, Czytając posty w tym wątku można przyjąć, że ten problem można powiązać z wieloma różnymi usterkami ;-)
 
 
Pieczarkowy 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Sty 17, 2018 18:42   

Eh. Wymienię te świece, a potem chyba odłożę na sprzęgło. :roll:
 
 
power_grey 



Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 47



Wysłany: Czw Sty 18, 2018 09:58   

Witam warto też sprawdzić czujnik TPS ,on też może powodować szarpanie podczas dodawania i odpuszczania gazu.
 
 
Pieczarkowy 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sty 18, 2018 15:50   

Dziękuje, sprawdzę.
 
 
podki 



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: bz



Wysłany: Pią Sty 19, 2018 16:36   

co to za czujnik tps i gdzie on sie znajduje?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 1,6Si] przy cofaniu smierdzi jajami
po wymianie sprzegła
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 30 Czw Maj 06, 2010 07:14
szoso
Brak nowych postów [R400]dziwne zgrzyty przy cofaniu w prawo, silniczek krokowy
shilus82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Kwi 10, 2010 12:53
shilus82
Brak nowych postów [R414] szarpie przy zmianie na 2 i puka przy ruszaniu
przemo119 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Sie 02, 2013 16:06
przemo119
Brak nowych postów [R400 1.6 99r] Trzęsie kierownicą przy 120km/h
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Wto Cze 28, 2011 09:00
samos
Brak nowych postów [420 DI 98] szarpie przy ruszaniu
josko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Gru 27, 2009 21:19
Holender



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink