Wysłany: Sob Sty 27, 2018 14:53 [r75] biały dym,uciekający płyn
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam. Trochę forum przeszukałem ale stwierdziłem że lepiej będzie jak założę nowy temat.
Samochód posiadam od sierpnia 2017. Z początku nie było problemów większych ale potem zauważyłem uciekający płyn. Pojechałem do warsztatu ,auto kilka dni stało po czym dostałem telefon. Panowie zrobili test ,wyszło tak że wymienili mi uszczelkę pod głowicą co według nich było przyczyną problemu. Pomijając fakt że czekałem ponad 2 tygodnie na to byłem zadowolony że już mam spokój z naprawami . Po jakimś czasie zauważyłem że płyn nadal ucieka . przyczyną był korek.
A na chwilę obecną płyn dalej ucieka , bardzo mało ale ubytek jest. Nie widzę nigdzie wycieku i nie wiem gdzie leży problem. Dochodzą do tego: smród spalin w kabinie ( też się to rzadko zdarza ale przy gwałtownym ruszeniu czy coś w tym stylu te spaliny są wyczuwalne. Rozumiem też że jest zima i jest chłodno na polu ale trochę przeraża mnie fakt że stojąc na światłach czy w korku samochód strasznie kopci,w lusterku widzę chmury białego dymu
Dziękuje za wszelaką pomoc i pozdrawiam serdecznie
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 27, 2018 14:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Sty 27, 2018 15:40
kapski napisał/a:
,wyszło tak że wymienili mi uszczelkę pod głowicą co według nich było przyczyną problemu
jedną uszczelkę wymienili ? , a co z głowicami ? , sprawdzane były ? . Kto to robił jeśli nie tajemnica .
kapski napisał/a:
A na chwilę obecną płyn dalej ucieka , bardzo mało ale ubytek jest. Nie widzę nigdzie wycieku i nie wiem gdzie leży problem.
kapski napisał/a:
samochód strasznie kopci,w lusterku widzę chmury białego dymu
cały czas ? , jak ciepły też ?. Są przypadki ,że naprawa nic nie daje i kończy się wymianą silnika.
[ Dodano: Sob Sty 27, 2018 15:40 ]
kapski napisał/a:
Po jakimś czasie zauważyłem że płyn nadal ucieka . przyczyną był korek.
może nie korek , a ciśnienie w układzie chłodzenia. Trzeba to zmierzyć , sprawdzić bo białe spaliny to płyn w układzie spalania . Podobnie tu : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=106632
biały dym jest cały czas czy tylko po odpaleniu zimnego silnika Jest taka sprawa że mogli ci uszczelkę zrobić a nie sprawdzić głowicy, bloku lub też wymienili tylko jedną.
Zapytaj się majstrów czy sprawdzali czy któraś tuleja się nie odkleiła.
Tak teraz jest pytanie czy diagnoza była obrana we właściwym kierunku, miałem identyczne objawy kopci na biało jak parowóz przy takiej pogodzie gdy było chłodno lub wilgotno na dworze i płyn gdzieś ucieka raz 0,5l na 2tyg czasem litr na tydz podejrzenie uszczelka, ale płynu nie wyrzuca, nie gotuję nie grzeje się węże nie są twarde, więc test na co2 i nic w normie, wyszło na to iż nie szczelny był wydech a dokładniej rura przed katalizatorem i 3 m-ce jeżdżenia po specach i ciągle to tylko spawali bo nie mieli czasu odkręcić katalizatora albo niechce iść śruba albo sonda ale tam są 2 rury jedna w drugiej więc się tylko to zaspawa i będzie ok a jak odpadnie to przyjedz. Ale po którymś spawaniu przestał kopcic na biało nie zależnie od pogody i nie było już czuć spalin w aucie. Tak a co z płynem dalej uciekał niby nigdzie nie kapalo i wszystko suche do czasu gdy pod samochodem nie zastalem wielkiej kałuży z płynu, wąż był pęknięty pod opaska zaciskowa, wąż na dole chłodnicy od góry ciężko go dojrzeć a od dołu praktycznie w ogóle bo jest nad belka i zapewne co z niego kapalo spadało na belkę i się rozpraszalo, taki to urok kv6 iż ciężko gdzie kolwiek zajrzeć
[ Dodano: Nie Sty 28, 2018 02:37 ]
A tak z czystej ciekawości ile wzięli za wymianę uszczelki/ek i czy razem z rozrzadem?
SeniorA,
o ilości uszczelek niestety nie dopytałem ale to zrobię
głowice podobno były sprawdzane
Robili to inteligenci z osiedla Piastów bodajże 12 w Krakowie
Na ciepłym mniej na pewno jeśli chodzi o dymek
W ostatnim kilku dniach w ogóle nie zauważyłem tego problemu
martinsc,
2200 bez rozrządu
[ Dodano: Czw Mar 01, 2018 16:59 ]
Byłem wczoraj u tych co mi to robili.
Uszczelki wymieniane wszystkie,robili jeszcze test głowicy i wszystko jest w porządku
Pojawił się inny problem-plama oleju na ziemi a wycieku jeszcze nie znaleźli
Czy to naprawdę aż takie trudne ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum