Wysłany: Sro Lip 13, 2011 21:13 [R 200] rura od filtra powietrza
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1998
Witam !
Ostatnio zauważyłem, że rura, która doprowadza powietrze do filtra powietrza jest pęknięta (a raczej przełamana na całym obwodzie), widać to na zdjęciu:
Moje pytanie brzmi następująco:
Czy muszę tą rurę wymieniać czy mogę ją wywalić (rura oznaczona numerem "1") ? Czy zamiast tej rury, mogę zamontować inną, która będzie miała dopływ zimnego powietrza i czy to coś da ? Ponieważ czytałem na forum że w tych silnikach nie opłaca się montaż filtra stożkowego
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 13, 2011 21:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Poszukaj z jakiegoś rozbitka, a może ktoś z forum posiada. Ostatecznie nawet jak zdejmiesz to nic się nie stanie, to nie WRC
Montaż filtra stożkowego w żadnym silniku się nie opłaca, chyba że jest to element kompleksowego tuningu silnika łącznie ze strojeniem itp. i taki dolot jest dokładnie wyliczony.
W normalnym aucie nie daje to nic poza większym hałasem, zwiększonym zużyciem silnika i naiwnym uśmiechem na twarzy posiadacza, który uważa, że za 20 zł ma 20 KM więcej
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
byle by nie zaciągało syfu z dołu, jeśli nie ma się osłony pod silnikiem
u brata w 400 nie było w ogóle tej rury, filtr powietrza był spuchnięty i powyciągane żeberka papierowe, zapewne od wody
1. Diesle są silnikami (zazwyczaj) doładowanymi, więc czy ciepłe czy zimne powietrze dolatuje to akurat robi mu mniejszą różnicę, tym bardziej jeśli jest intercooler. Więc jak w dieslu wywalisz kawałek rurki dolotowej to nic strasznego się nie stanie.
2. W silnikach benzynowych tak dobrze niema, z racji że nic tego powietrza nie spręża to ma większe znaczenie czy silnik jest ciepły czy zimny. Jeśli to wywalisz to powietrze będziesz zasysał z komory silnika gdzie jest ciepłe a więc i rozrzedzony. Jak powietrze rozrzedzone to i skutkuje mniejszą mocą. Dlatego jest ta ssawka która idzie pod prawy reflektor i stamtąd zaciąga chłodniejsze powietrze. Pogratuluj mechanikowi wiedzy, tego nie powinno się wyrzucać (z powyższych przyczyn), wymontuj i zaklej to taśmą, powinno wystarczyć ewentualnie wymień na sprawny egzemplarz.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 102 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Sty 28, 2018 14:36
Odgrzeję trochę kotleta Mam pytanko: czy układ dolotowy w VVC (mam na myśli rurę doprowadzającą powietrze do filtra, obudowę filtra i rezonator) czymś się różni od słabszych silników? Ewentualnie, czy występują różnice między przed i poliftem? U siebie mam pękniętą dolną część obudowy filtra. Kupiłem od jednego z kolegów kompletną obudowę do VVC, ale dolna część jest jakaś inna Przeglądając ogłoszenia wydaje mi się, że w kilku samochodach wyglądało to jeszcze inaczej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum