Wysłany: Wto Sty 30, 2018 23:17 [R75] Engine Disabled, rozrusznik nie kreci, nie odpala
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam wszystkich,
Od paru dni posiadam rovera 75 z silnikiem 2.0 cdt i juz pojawił się pierwszy problem z którym poradzić sobie nie mogę. Otóż po nocy auto , przy próbie odpalenia
- zagrzało świece
- poinformowało o stanie okładzin klocków (nie wiem)
- oraz pojawił się komunikat ENGINE DISABLED
Kluczyk w pozycji START, cisza... rozrusznik nie kreci, kontrolni nie gasną cisza...
Rozłączyłem akumulator, naładowałem... Lecz to samo...
W między czasie pojawiały się kontrolki o otwartej klapie, drzwiach, żarówkach itp.
Wyjąłem komputer był suchy.
Przy którymś razie, komunikat o wyłączonym silniku zniknął ale rozrusznik nadal martwy.
Jako tako działa gdyż po podaniu prądu na wsuwkę kręci ale nie odpala.
dodatkowo doszedł problem na samym końcu. po skręceniu klem i wyjęciu kluczyka świeci kontrolka oleju i ładowania a w bagażniku słychać delikatny stukot jakby cięgna otwierania bagażnika. Nie ma też oryginalnego sterowania CZ lecz jakiś dołożony.
czy można jakoś ominąć zabezpieczenie immo?
od czego to zacząć ?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 30, 2018 23:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
proartur, polecam zacząć od modułu EWS (jest to m. in. immobiliser silnika), znajduje się pod słupkiem A od strony kierowcy - za modułem LSM. Jest przykręcony do ściany (ma białą barwę). Przede wszystkim sprawdź:
- połączenia masowe, czy nie są luźne, skorodowane lub przede wszystkim mokre,
- wtyczkę EWS, czy nie została zalana lub w wyraźny sposób uszkodzona,
- EWS czy nie jest zalany.
EWS może siać błędami na całe wnętrze - szaleć będzie nawet panel klimatyzacji.
tak wiec był fach-man z komputerem, odczytał błędy ale żaden nie był związany z błędem immo, czujnik powietrza dolotowego oraz coś tam jeszcze.
Nie sprawdzałem jeszcze połączeń masowych oraz EWS tak jak radził kolega,
pisze tylko o tym komputerze i immo, może to go wykluczy bo gdyby coś było nie tak to by wykazało ? pestka w pilocie jest, baterii nie ma, ale nie ma tez przycisków oraz oryginalnego sterowania zamkami, tylko dorobione coś a z allegro.
proartur, Spróbuj sprawdzić rzeczy w kolejności prawdopodobieństwa check-listy którą ci przesłałem na maila. Super że podpiąłeś komputer bo to parę rzeczy eliminuje. Martwi mnie ta rzeźba z centralnym, sposób w jaki to jest podpięte do instalacji wozu. Najlepiej z adamem_26 sprawdzajcie z miernikiem wg schematu z załącznika w moim mailu.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Problem rozwiązany.
Powodem było usunięcie przeze mnie kabla zasilającego wzmacniacz (którego nie było)
do niego podłączony był gdzieś pod nogami kierowcy kabel zasilający "coś".
Sprawdziłem też masy - iskrzyło na kielichu. Wyczyściłem i założyłem śrubę z chromoniklu.
Dziękuje za pomoc, wszystko było i jest pomocne.
Czas na kolejne problemy ale to już w innym temacie
Pozdrawiam
Witam, mam podobny problem a mianowicie gdy wkładam kluczyk przekrecam - palą się kontrolki i dalej nic zero reakcji silnika nawet nie zakręci. Wyjąlem i podładowałem akmulator i to nie pomogło. Dzisiaj podjechał gosciu z kompem i wyskoczyły takie błedy:
10:28:30.710 Odczyt kodów usterek
10:28:31.565 Zarejestrowane usterki
P0261 --- Sterowanie wtryskiwacza 1; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0262 --- Sterowanie wtryskiwacza 1; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0264 --- Sterowanie wtryskiwacza 2; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0265 --- Sterowanie wtryskiwacza 2; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0268 --- Sterowanie wtryskiwacza 3; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0270 --- Sterowanie wtryskiwacza 4; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0271 --- Sterowanie wtryskiwacza 4; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0340 --- Czujnik polozenia walka rozrzadu ; zwarcie do plusa zasilania/
masy
P0445 --- Sterowanie zaworem odsysania par paliwa; zwarcie do plusa
zasilania/masy
P1191 --- Ogrzewanie sondy lambda za katalizatorem; zwarcie do plusa
zasilania/masy
P1300 --- Wypadajace zaplony, mogace spowodowac uszkodzenie
katalizatora
P1316 --- Wypadajace zaplony, mogace spowodowac zwiekszenie emisji
szkodliwych skladników spalin
P1508 --- Sterowanie silnikiem krokowym regulacji biegu jalowego(IACV);
zwarcie do masy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum