Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 66 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Sty 16, 2018 03:21 [R45] Jakie świece, przewody?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2003
Hej,
Potrzebuję świec oraz przewodów zapłonowych. Dotychczas celowałem w NGK, ale jednak czytając forum czy internet docierają do mnie sprzeczne opinie - zwłaszcza o tym, że nie są to już japońskie świece, a produkowane chyba we Francji.
Upatrzone mam na razie: BRISK Platin DR15YP-1 (20zł/szt), Iskra SFE65PRS (12zł/szt) oraz NGK PFR6N-11 (55zł/szt). Czy naprawdę warto dopłacać do NGK? A może coś innego? Dzięki.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 16, 2018 03:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
[...]Dotychczas celowałem w NGK, ale jednak czytając forum czy internet docierają do mnie sprzeczne opinie[...]
Skoro dotychczas "celowałeś" to (moim zdaniem) powinieneś już sobie wyrobić własną opinię.
Zawiodłeś się na tych elementach? W jakiś sposób Ci "dokuczyły"?
Jeśli nie, to dlaczego zważasz na opinie innych, którym być może trafił się ten nieszczęsny, nieudany egzemplarz i lamentują?
Własne zdanie trzeba mieć
Pieczarkowy, w większości przewodów niema sensu wymieniać, ale są tak krótkie że praktycznie to nic Ci nie da, często wręcz nowe przewody są gorsze niż stare.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 66 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie Sty 21, 2018 03:19
Hmm, to już sam nie wiem... nie wiem kiedy przewody były ostatni raz wymieniane.
Cytat:
Skoro dotychczas "celowałeś" to (moim zdaniem) powinieneś już sobie wyrobić własną opinię.
Zawiodłeś się na tych elementach? W jakiś sposób Ci "dokuczyły"?
Nie wymieniałem jeszcze świec ani przewodów.
--
Odnośnie świec, pojawiły mi się jeszcze do wyboru świece Denso DN PK16PRL11 (28zł/szt). Warto?
--
Mogę sprawdzić samemu świecę bez ich wykręcania? Tzn. chciałbym zrobić to przez odpinanie przewodów zapłonowych, ale na dwóch są cewki... mogę je odłączyć i ściągnąć na włączonym silniku?
Roverek 45 1,8 z LPG - też miałem też problem z kablami.
Przewodu WN kupiłem NGK dedykowane do tego auta, za dwa dałem 120 zł. wraz świecami NGK po 50 zeta za sztukę razem które też padły. Po jakimś czasie 3-4 miesiące kupiłem do zestawu cewki BERU. Jednak nic to nie pomogło w nocy w garażu po tych kablach skakały przebicia a na cewkach spokój
Zdecydowałem się kupić przewody WN JANMOR - Komplet przewodów RVS25 wersja PROLINE, takie dedykowane pod LPG. Były trochę za długie, więc zadzwoniłem do Janmora i z gościem ustaliłem, że je odeślę z oryginalnym starym kablem a oni je zrobią na wymiar oryginału i też tak zrobili. Nawet odesłali mi za friko jako reklamacja i mam na nie gwarancję 3 lata. Koszt przewodów do mojego R45 1,8 (2 szt, bo mam cewki na siewcach) to 44 zł.
Mam je już od ponad roku, przejechałem na nich około 30 tyś. i nic z nimi się nie dzieje. Żadnych przeskoków iskier w nocy. Jakiś czas temu sprawdzałem oporność i się nie zmieniła od nowości chyba jakieś 4-5 omów. Jak kupiłem to zmierzyłem i sobie zapisałem na pudełku z kabli Janmora. Natomiast NGK miały około 10 omów a to już za duża oporność pod LPG.
Do kabli Janmora dokupiłem świece BOSHA chyba irydowo-platynowe po 28 zł. za sztukę i hulają do dziś.
Kable najlepiej zamawiać przez stronę Janmora i zadzwonić.
Następne jakie kupie to też będą JANMORY. NGK to już chyba tylko mit.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum