Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam panów. Po poczciwym r416 nadszedł czas na przesiadkę do robercika tym razem w dieslu. Silnik 2.0 itd. Problem mój polega na tym, że auto ciężko odpala po dłuższym postoju. Czytając na forum różne tematy nadal nie mogę rozgryźć jak prawidłowo ostawić kąt wtrysku. Obecnie elm pokazuje na rozgrzanym silniku kąt -1.5/-2 stopnie. Po zdjęciu obudowy chciałem zacząć go regulować i tutaj zaczął się problem a mianowicie chcąc kręcić kółkiem w lewo (na rysunku czerwona strzałka) w celu zbliżenia się do plusowej wartości kąta brakło mi regulacji na fasolkach. Jako że w bliższym terenie żaden z mechaników nie chce się tego podjąć proszę o podpowiedz co mam zrobić w takim przypadku.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 23, 2018 10:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Stało się. Rozrzad ustawiony na znaki fabryczne, mam miejsce na regulacje. Kolo przesuniete w stronę chlodnicy dobre kilka mm. Odpalam torque, przejazdzka, nagrzany silnik i .. no wlasnie nie wiem bo kat zmienil sie tylko do -1. Krecenie dalej i ciagle to samo kat aie nie zmienia. O co teraz moze chodzic?
Dwa miesiące temu jak przestawiałem u siebie kąt wtrysku miałem to samo.
Przestawiony naprawdę widocznie. poniżej na zdjęciu widać ( oryginalne położenie jest zakreślone ), a kąt na elm praktycznie jak stał tak stał i to właśnie na -1,5.
Dałem sobie spokój i zostawiłem przesunięty jak widać na foto i teraz nawet przy -24 odpalił, co przy wcześniejszym ustawieniu byłoby na pewno niemożliwe.
Parę lat temu w poprzednim Roverze były widoczne zmiany na ELM nawet o małe wartości, więc może coś popsuli w nowszych wersjach ?
Tak, sprawdzane na ciepłym silniku. Dzisiaj odpalił elegancko ale zastanawia mnie czemu w torque pokazuje caly czas praktycznie te same wartości mimo, że przesunięte koło o kilka dobrych mm.
[ Dodano: Wto Mar 06, 2018 20:20 ]
Spotkalem sie ze np w poliftowych ecu jakos w innych testerach nie ma opcji pokazani katu wtrysku. I moze torque jakos bierze stala wartosc i tyle.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Wartość zmienia się dynamicznie, przynajmniej u mnie na poczatku na zimnym jest cos kolo 8, 9 jednak do momentu rozgrzania i tak dąży do tych standardowych -1,5 do -2.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum