Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Mam pytanko wymienilem swiece zarowe na nowe w rover 75 cdi i po postoju przez noc przy temperaturze minus okolo14 musze podgrzac swiece z 2 razy a itak ciezko zapala a gdy juz zapali to potem juz na dotyk pali.
Ostatnio zmieniony przez MaReK Pon Mar 05, 2018 00:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 28, 2018 20:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ale jesli było grzebane przy świecach ( były spalone? ) to moze sa źle podłączone, albo przekaźnik świec nie działa.
Przed wymianą dobrze palił ? ( to po co było świece wymieniać ?)
ECU nie łapie błędu świec ?
Obecne temperatury to świetny test sprawności naszych Roverków
Świece żarowe były wymieniane zapewne z jakiegoś powodu...
Tu do sprawdzenia jest przekaźnik świec żarowych. Bywa, że ktoś zleca wymianę świec żarowych (bo słabo odpala na zimnym). Wymiana świec może być właściwie niepotrzebna bo winę często ponosi przekaźnik a nie same świece.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Sprawdzenie świec to jest 15 min roboty + podstawowe umiejętności obsługi miernika
Problemem może być wymiana świec, bo co jak się upierdzieli przy odkręcaniu
Niektórzy zostawiają takie kikuty i potem zdziwienie jak nagle wydmucha resztę w czasie jazdy Efekty akustyczne przy takiej usterce są porównywalne z urwanym kołem pasowym, wydechem oraz przekręconą korbą jednocześnie
Jeśli świece nie zgłaszają już problemu (do sprawdzenia diagnostyką komputerową), to może jak marcin.misek sugeruje akumulator do wymiany. Albo wytrąca się wilgoć z paliwa i zamarza delikatnie. Jak były mrozy po -15/-20C ja stosowałem depresator do paliwa.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Mar 04, 2018 11:02
pierdo.enie o szopenie, 2.0CDT przy takim mrozie nie potrzebuje świec, świece w tym silniku przydają się przy -20 przy -15 przynajmniej mój przekręcał ze 2 obroty więcej i palił ale na dobrym aku bo na kiepskim było więcej kręcenia zaznaczę że miałem wszystkie 4 świece spalone ale w porównaniu z 1.9PD z audi to odpalanie na mrozie jest o niebo lepsze gdzie w 1.9 przy -10 bez świec prawie niema mowy o odpaleniu silnika
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
świece w tym silniku przydają się przy -20 przy -15 przynajmniej mój przekręcał ze 2 obroty więcej i palił ale na dobrym aku
Co racja to racja. Ja tez mialem spalony moduł przekaznika świec i do momentu jak akumulator byl dobry palil normalnie. Jak akumulator zdechl to przestał palic, ale to chyba logicznie.
Teraz nie mam pojęcia czy świece są sprawne czy nie, i zapala bez problemów mimo ze akumulator ma juz kilka lat.
Silnik CR odpali i bez świec Ale można mu pomóc dbając o świece. Proponuję zrobić pomiar jak wtryskiwacze się zachowują przed i po wymianie świec na sprawne. Kultura pracy zaraz po odpaleniu też się nieco różni kiedy świeczki są sprawne, a kiedy któraś nie domaga.
Gdzieś miałem fotki, jak wygląda 3.0d CR z BMW, gdzie właściciel zaniedbał sprawę świec.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum