Forum Klubu ROVERki.pl :: [freelander] 2.0 td4 1999 skaczące wolne obroty silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[freelander] 2.0 td4 1999 skaczące wolne obroty silnika
Autor Wiadomość
Danuiiell1600 




Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 1



  Wysłany: Pon Sie 13, 2012 00:00   [freelander] 2.0 td4 1999 skaczące wolne obroty silnika
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

[size=18]witam wszystkich posiadaczy land roverów, w moim freelanderze mam taki problem ze jak przejade jakąs trase (np 5 km) i zatrzymam pojazd wrzuce na luz i puszcze noge z gazu to obroty silnika tak skaczą, falują jakby coś samo gazu co chwile dodawało. od czego to moze zalezeć? pomóżcie [i]pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 13, 2012 00:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sie 14, 2012 07:59   

Na pewno masz silnik TD4 a nie L-Serię.
Twój rocznik to 1999.
Popraw temat.
 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Czw Sie 16, 2012 21:36   Re: [freelander] 2.0 td4 1999 skaczące wolne obroty silnika

Danuiiell1600 napisał/a:
[size=18]witam wszystkich posiadaczy land roverów, w moim freelanderze mam taki problem ze jak przejade jakąs trase (np 5 km) i zatrzymam pojazd wrzuce na luz i puszcze noge z gazu to obroty silnika tak skaczą, falują jakby coś samo gazu co chwile dodawało. od czego to moze zalezeć? pomóżcie [i]pozdrawiam


sprawdz czy dzieje sie tak zawsze czy moze tylko przy wlaczonej klimatyzacji
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
lolo83 



Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 19



  Wysłany: Pon Paź 14, 2013 13:27   

a tak w ramach informacji do kolegi "pazdzi0h" to co ma wspolnego wlaczona klimatyzacja z tymi objawami? Na pewno musi cos miec bo u mnie na poczatku tez byly te opisane objawy tylko przy wlaczonej klimatyzacji a teraz juz od ponad trzech tygodni juz sa niezaleznie czy klima jest wlaczona czy nie. Stad moje pytanie :!:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Paź 14, 2013 13:57   

Generalnie któryś z czujników.
Trzeba by kompa zapiąć i zobaczyć bo tak w ciemno nie ma co wymieniać.
Skakanie obrotów może powodować
- Czujnik położenia walka rozrządu
- Zawór stabilizacji biegu jałowego
- Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej
- Czujnik cienienia w kolektorze.
- Uszkodzony elektrozawór turbo
- Przepływomierz
- Niedrożność przewodów chłodnicy paliwa
- Uszkodzony termostat

Bez kompa tego nie sprawdzisz.
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pon Paź 14, 2013 15:15   

przecież nawet po focie widać że to L-ka w dodatkowo rocznik 1999 w której nie ma połowy tego co syntaX napisał.
Kolega też pisze o 20T2N - czyli L-series.

- Czujnik położenia walka rozrządu - Nie ma w L-series, jest tylko wału korbowego.
- Zawór stabilizacji biegu jałowego - Nie ma w L-series
- Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej Nie ma w L-series
- Czujnik cienienia w kolektorze. - Nie te objawy.
- Uszkodzony elektrozawór turbo- Nie ma w L-series
- Przepływomierz - nie odpowiada za nic poza sterowaniem EGR, jakiś tam wpływ może miec ale nie sądzę - można sprawdzić wypinając wężyk z zaworu,

A odpowiedzią jest zapewne wiązka pompy wtryskowej i/lub wtrysku sterującego. Dosyć znana przypadłość przecierania i łamania się kabelków. Wymienić/naprawić i po problemie.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Paź 14, 2013 18:28   

No tak nie spojrzałem że to L-seria.
 
 
raissman 



Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3



Wysłany: Czw Cze 08, 2017 20:25   

SyntaX, Witam kolegę, mam problem z termostatem , nie mam zupełnie pojęcia jak sie do tego zabrać , czy da sie to tak domowo zrobić? jakie czynności trzeba wykonać po koleii. Narazie nawet nie zlokalizowałem tego termostatu.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Cze 09, 2017 07:41   

Przecież Ty masz zupełnie inny silnik.
Sam raczej tego nie zrobisz bo to trochę zajmuje.
Targaj go do mnie i tyle zanim coś rozwalisz od reszty.
 
 
raissman 



Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3



Wysłany: Pią Cze 09, 2017 10:08   

SyntaX napisał/a:
Przecież Ty masz zupełnie inny silnik.
Sam raczej tego nie zrobisz bo to trochę zajmuje.
Targaj go do mnie i tyle zanim coś rozwalisz od reszty.


co to znaczy inny silnik?, czy odpowiadasz na moje zapytanie czy ? kolegi wyżej ?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Cze 09, 2017 13:07   

Ty masz silnik Td4 BMW Kolega miał motor L-Seria (starszy diesel Rovera)
Sam raczej tego nie ogarniesz Bez klucza dynamometrycznego nie ma co tam podchodzić.
Do tego dostęp jest nie fajny a termostat jest z tyłu silnika przy kołach pasowych.
Obudowa plastikowa delikatna, przeciągniesz gwint i masz problem.
 
 
slawekzz 



Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 1



Wysłany: Pią Mar 16, 2018 13:05   

Witam
podepne sie pod temat bo u mnie jest sytuacja podobna. Czasem podnosza sie obroty po puszczeniu gazu na jakieś 1100 gdy lekko trącę pedał gazu to spadna do prawidłowych. Zdarza się też że gdy jadę na wolnych obrotach tak ok 1100 do 1400 na pierwszym lub drugim biegu to ma momenty przydławienia. te objawy czasem występuja a czasem kilka tygodni jeżdżę i jest ok. Sprawdzałem wtyczki do czyjników, egr itp. i wszystko wygląda ok. zastawnawia mnie wiązka pompy. czy są jakieś typowe miejsca gdzie następuja jej awarie?
Będzie mi miło za wszelkie podpowiedzi jak poradzić sobie z tym problemem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Za wysokie i czasem falujące wolne obroty.
KSCar Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 5 Nie Paź 03, 2010 08:41
KSCar
Brak nowych postów [Freelander] Obroty silnika*PYTANIE*
baruda Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 9 Wto Gru 25, 2007 15:08
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink