Forum Klubu ROVERki.pl :: [ 2.5 V6 ] olej jest i znika z bagnetu, ale nie z silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ 2.5 V6 ] olej jest i znika z bagnetu, ale nie z silnika
Autor Wiadomość
Ryszard1977 



Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 3
Skąd: sosnowiec



Wysłany: Wto Mar 20, 2018 16:04   [ 2.5 V6 ] olej jest i znika z bagnetu, ale nie z silnika
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2004

Witam wszystkich, nie znalazłem podobnego tematu więc napiszę,może ktoś doradzi,nie jestem laikiem a i"silnikowców' to dziwi. Otóż co sie dzieje: na rozgrzanym silniku- kilka minut po jeździe (normalnej) brak oleju na bagnecie. Po kilku godzinach (wieczorem) prawie pełny stan (optymalnie) - powierzchnia plaska w garażu sprawdzone poziomicą. Rano niespodzianka - brak oleju na bagnecie. Czy ktoś pomoże, ja zgłupiałem... Oczywiście pomiędzy pomiarami nie był odpalany. Proszę o poradę, Pozdrawiam wszystkich.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 20, 2018 16:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 20, 2018 19:27   

Radzę spuścić olej i zmierzyć ile go jest , ewentualnie uzupełnić by było wlane 5 l, pomiaru dokonywać po dłuższym postoju ale po wcześniejszym wyciągnięciu bagnetu po zatrzymaniu silnika ( żeby olej swobodnie spłynął z rurki ) , np. wieczorem wyciągnąć bagnet a rano zmierzyć.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Wto Mar 20, 2018 20:35   

Jeśli ktoś nie wie jak sprawdza się stan oleju w silniku to napiszę: na rozgrzanym silniku, kilka minut po jego wyłączeniu. Inne próby nie muszą dać prawidłowego wyniku.
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 20, 2018 20:50   

cyborg, wiemy jakie są zasady sprawdzania poziomu oleju , tylko w R75 kV6 ze względu na budowę miski trzeba zastosować inną metodę jak się chce uzyskać w miarę wiarygodny pomiar bo ta wg. instrukcji nie zawsze się sprawdza.W kV6 rurka jest 2x gięta w przeciwieństwie do diesla czy 1.8 . Często podczas pracy silnika z różnych powodów do rurki dostaje się olej co daje błędny pomiar, dla tego wg. mnie dobrze jest wyciągnąć bagnet i odczekać z pomiarem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Wto Mar 20, 2018 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ryszard1977 



Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 3
Skąd: sosnowiec



Wysłany: Wto Mar 20, 2018 21:24   

Dziękuję,spróbuję obu sposobów,ale jakwspomnaiłem na rozgrzanym nie było stanu, gdyby ktoś miał jeszcze jakieś wskazówki to chętnie wysłucham. Zastanawia mnie czy mam bagnet własciwej długości,wóz jest ogólnie niezwykle zadbany ale kolor uchwytu minimalnie odbieha odkoloru korka oleju. Misa nie jest przypakiem dwukomorowa z pompą? Mam nadzieję że nie,bo spotykałem się z takimi problemami w innych pojazdach (nieco większe masy i silniki,ale generalnie były to diesle o pojemności od 5 litrów wzwyż),w takich właśnie pojazdach olej sprawdza się na rozgrzanym silniku,bo jak na zimnym dolejemy topo rozgrzaniu są tzw. dwa stany oleju i jak szczęśście dopisze to go nie wyrzuci w najsłabszym miejscu.... ale odbiegłem od tematu,sory, w razie jakichś pomysłów proszę jeszcze o wskazówki, jutro spuszczam olej i sprawdzę ile go tak naprawdę jest, proszę opodanie długości bagnetu od nasady jeśli ktoś byłby tak miły,pozdrawiam
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Mar 21, 2018 09:52   

Ryszard1977 napisał/a:
proszę opodanie długości bagnetu od nasady
507 mm sam pręt do nasady , uchwyt plastikowy z uszczelnieniem 87 mm czyli całość 594 mm.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Ryszard1977 



Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 3
Skąd: sosnowiec



Wysłany: Pią Mar 23, 2018 12:11   

Bardzo dziękuję, wyszło na to że mam troszkę krótki bagnet, prawdopodobnie też jakać częściowa smoróba, podczas pomiarów raczej różnie się układał stąd rozbieżności. pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Olej wycieka w miejscu włożonego bagnetu
IroN_BabY Rover serii 75, MG ZT 13 Sob Kwi 30, 2011 21:29
IroN_BabY
Brak nowych postów [R75] Jaki jest najlepszy olej
Globetrotter Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Mar 31, 2012 20:39
haszczyc
Brak nowych postów [R75] Olej na osłonie silnika.
adibeat Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Gru 09, 2012 18:37
SeniorA
Brak nowych postów [MG ZT 190] Jaki olej do silnika
YOBACK Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Sty 07, 2017 12:00
dj_darco
Brak nowych postów [MG ZT-T 190] demontaż gniazda mocowania bagnetu
Gusio92 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Lut 08, 2022 13:58
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink