Wysłany: Sro Mar 21, 2018 18:13 [MG ZT] Silnik wolno kręci
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Przekopalem pol forum i jako ze wiekszosc wskazywala na aku lub rozrusznik nie odnalazlem zrodla problemu.
Po prawie roku bezawaryjnej jazdy (w końcu) nadszedł czas na problemy. Jezdzil praktycznie na dotyk, i tak tez pewnego dnia dojechalismy na miejsce, po okolo dwoch godzinach postoju auta nie dalo rady odpalic. Tak jakby rozrusznik mial opor by zakrecic, tzn mozna przyjac, ze raz slabiej kreci. Rozrusznik wymieniony, akumulator byl na padnieciu ale testowany na nowym u tescia jest ten sam problem. Na rozruchowych tez nie odpala. Kable do i z rozrusznika sprawdzone, masa jest okey. Co moze byc powodem? Ciekawostka jest fakt, ze gdy proboje odpalic wlaczaja sie xenony, i mam wrazenie ze podczas zaplonu nierowno czasem zakreci. Oh i na podszybiu sucho.
Staram sie mechanika unikac, bo u mnie w okolicy gdy slysza mg albo odkladaja sluchawke albo trzymia po kilka tygodni i w sposob cudowny znikaja mi pieniadze z portfela, a problem nadal wystepuje. Do Pana Midowicza z Rybnika na lawecie mam dosc daleko...
Z gory dzieki za pomoc!
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 21, 2018 18:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wg ojca tak, dzis tam ze mna spedzil pol dnia, na totalnym zadupiu az nam sie pomysly skonczyly Wyczytalem przed chwila, ze na aku musi byc 14v, nam na mierniku na tym od tescia pokazywalo 13,7. Bedzie jednak te aku?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Mar 21, 2018 20:30
Mat_Dob napisał/a:
auta nie dalo rady odpalic.
Mat_Dob napisał/a:
Na rozruchowych tez nie odpala.
Mat_Dob, napisz jasno co to znaczy , czy rozrusznik kręci i nie odpala ? , czy nie kręci po włączeniu zapłonu .
Mat_Dob napisał/a:
Wyczytalem przed chwila, ze na aku musi byc 14v
ale to jak silnik pracuje , zmierz napięcie spoczynkowe i jakie jest przy rozruchu.W R75 jak aku jest słaby to ECM wyłącza rozruch. Podaj jeszcze masę dodatkowo z aku na silnik.
Mat_Dob, napisz jasno co to znaczy , czy rozrusznik kręci i nie odpala ? , czy nie kręci po włączeniu zapłonu .
Mat_Dob napisał/a:
Wyczytalem przed chwila, ze na aku musi byc 14v
ale to jak silnik pracuje , zmierz napięcie spoczynkowe i jakie jest przy rozruchu.W R75 jak aku jest słaby to ECM wyłącza rozruch. Podaj jeszcze masę dodatkowo z aku na silnik.
Masę podawaliśmy dodatkowo. Sprawa z rozrusznikiem wyglada tak, ze po wlaczeniu zaplonu jakby na pol gwizdka tylko szlo, i tak jak mowilem wczesniej, mam wrazenie ze nie rowno kreci. Ciezko mi to wytlumaczyc, ale czasem jakby sie czyms blokowalo.
ECM wylacza rozruch kompletnie czy wlasnie jest podobnie jak u mnie? I jakie powinno byc podczas rozruchu?
dlaczego ? , włącz komputer w zegarach na poz. 9.0 i startuj , odczytaj napięcie.
Dam sobie prawie reke uuciac, ze bylo w okey, ale jutro sprawdze jeszcze raz, plus mase bardziej dokladnie. Jeszcze jedna rzecz mi sie nasunela na mysl. Po zmianie oleju (caly czas lany jest motul 10w40) zaczelo mi popychacze slychac z reguly do nagrzania, ale czasem troche dluzej
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Mar 21, 2018 21:51
Jeszcze można zrobić test aku . Test aku robi się po co najmniej 6 godzinnym nie używaniu baterii. Włącza się światła na 30sek i po około 5 minutach od ich zgaszenia,przy wyłączonych wszystkich odbiornikach ,mierzy się napięcie , które w dobrej baterii powinno być powyżej 12 V. Popychacze nie mają tu wpływu.
[ Dodano: Sro Mar 21, 2018 21:51 ]
a kiedy był rozrząd robiony ? , może przeskoczył pasek.
Jeszcze można zrobić test aku . Test aku robi się po co najmniej 6 godzinnym nie używaniu baterii. Włącza się światła na 30sek i po około 5 minutach od ich zgaszenia,przy wyłączonych wszystkich odbiornikach ,mierzy się napięcie , które w dobrej baterii powinno być powyżej 12 V. Popychacze nie mają tu wpływu.
[ Dodano: Sro Mar 21, 2018 21:51 ]
a kiedy był rozrząd robiony ? , może przeskoczył pasek.
Okey, sprawdzę jutro.
Rozrząd był robiony w styczniu 2017 u pana Midowicza, po tym jak u mnie w Rybniku przestawiono mi o parę ząbków
[ Dodano: Czw Mar 22, 2018 20:24 ]
Po zbadaniu TOAFem mam to i tylko to ->
P0341
Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum