Wysłany: Czw Kwi 05, 2018 18:45 [Land Rover Freelander TD4] Stuki od strony rozrządu
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam,
Mam problem ze swoim Land Roverem Freelanderem TD4.
Dziś zaczęło mi coś stukać od strony rozrządu. Zauważyłem tez ,że podczas pracy silniki od strony rozrządu idą drobne wiórki metalu.
Czy ktoś miał podobny przypadek ,może jakieś sugestie ?
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 05, 2018 18:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z innego źródła udało mi się dowiedzieć ,że koło pasowe może być uszkodzone.Doklodnie chodzi o tłumik drgań w niego wbudowany.Niestety nie potwierdziłem tej diagnozy.
[ Dodano: Nie Kwi 08, 2018 16:40 ]
Dziś sciaglem ten pasek i kręcąc pompa wody idą drobne opiłki i słuchać trobne" piszczenie "tak jak by palcem trzeć po oponie. Temat uważam za zamknięty
Nieśmiało zasugeruję dokładne płukanie całego układu oraz wymianę chłodnicy i nagrzewnicy, bo jak poszły tam opiłki to uwierz mi objawi się to na autostradzie gdy nie będzie można zjechać i ugotujesz silnik uszkadzając przy tym nowo zakupione części.
Gdyby takie auto trafiło do mnie:
- Wymiana pompy wody
- Płukanie całego układu wodnego
- Demontaż wszystkich węży wodnych.
- Wymiana chłodnicy i nagrzewnicy
- Wymiana uszczelek układu wodnego
- Wymiana chłodniczki oleju -tej na podstawie filtra oleju.
- Wymiana paska osprzętu
Każde inne działanie uznał bym za "Pudrowanie syfa"
No ale ja to podobno dziwny jestem i mam dziwne standardy pracy.
Co do pompy wymiana ,węże też wymieniam ,bo już widać na nich ząb czasu ,przedni pas ściągam ,bo rdza go wzięła więc chłodnice wyjmę i postanowie wypłukać i to samo zrobię z nagrzewnica.Uszczelki to bez gadania nowki.. bez silikonu i specyfikow.Co do paska to oba do wymiany bo są już smiecmi.
[ Dodano: Nie Kwi 08, 2018 18:35 ]
A co do podstawy filtru to mam pytanie.. istnieją tam zaślepione otwory na czujnik ciśnienia oleju ?
[ Dodano: Nie Kwi 08, 2018 18:49 ]
Totalna tragedia.. ktoś pompę wody już kiedyś wymieniał.. na uzyweke pewnie ,bo jest oryginalna ale zastosował metodę czerwony silikon -uszczelka -czerwony silikon mam nadzieję ,że nowa uszczelka bez tych uszczelniaczy poradzi sobie i nie będzie wycieków z pod pompy..
Jesteś z Pabianic Targaj to do mnie - masz 45km i zrobię raz a porządnie.
nie mniej jednak nagrzewnica i chłodnica ma tak małe kanaliki że bym to wymienił.
Jak tam poszły opiłki albo co gorsza silikon to możesz mieć problem i nagle zagotować auto.
Na forum.landhelp.pl masz fotorelacje z tego jak ja naprawiam auta.
Ale uprzedzam - Moje standardy są nieco inne od mirków warsztatowych.
[ Dodano: Nie Kwi 08, 2018 19:17 ]
W temacie przedniego pasa.
Tak to to robią profesjonaliści.
Niestety auto już porządnie rozebrałem ,gdyż wysyłam turbinę do Perfum Turbo więc zrzuciłem sanki ,reduktor no i oczywiście rozkręciłem poduszki i opuściłem silnik w celu wyjęcia pompy wody.Przy okazji krzyżak w przegubie wewnętrznym prawym jest uszkodzony , stworzenie wahaczy mają już luzy na galkach no i gumy stabilizatora też śmietnik.. no i parę innych rzeczy eksploatacyjnych jest zobowiązany zrobienia ..
Wiem, że to stary wątek ale miałem usterkę o podobnych objawach - mam na myśli stuki z okolic rozrzadu. U mnie tak jak kolega wcześniej pisał, do wymiany było koło pasowe. Tam faktycznie jest jakiś element gumowy ktory się prawie rozleciał. Jeśli nie Tobie to może komuś innemu sięto przyda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum