Wysłany: Pon Kwi 16, 2018 09:29 [R75, PROBLEM ZE ŚWIATŁAMI, CENT. ZAMKIEM, PANELEM OGRZ.]
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
bardzo proszę o pomoc, najlepiej kogoś z Trójmiasta lub okolic. Czy macie jakiegoś elektromechanika który podejmie się diagnozy i naprawy R75?????
Od jakiegoś czasu coś dziwnego dzieje się z autem. Najpierw kilka razy zdarzyło mi się że silnik nie odpalił, wyskoczył zaś napis "motor blockiert" czy jakoś tak.... i taka żółta ikonka na desce. Minęło.. lub jak się zdarza to wystarczy kilka prób i odpala.
Kolejna rzecz, po kilku dniach przestały działać (ale tylko na desce) kierunkowskazy oraz awaryjne- fizycznie działają, ale w środku w aucie nie jest to sygnalizowane. Zaczął świrować panel od ogrzewania, ściemnił się oraz czasem wyświetla "Er"...
Zamek centralny też wariuje, raz zamyka z kluczyka, raz nie chce się zamknąć, innym razem wydaje dźwięk przy zamykaniu a jeszcze innym jest całkiem ok, choć sygnał świetlny przy zamykaniu nie działa
Byłam u 3 elektromechaników, żaden nie chce się podjąć naprawy ani diagnozy.... czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być i gdzie to naprawić ?
Ahaaaaa, nie wiem czy to może być przyczyną, ale po myjni lub deszczu mam przeciek z lewej strony przy nodze kierowcy (zapchane kanaliki od szyberdachu).
za wszelkie sugestie będę wdzięczna oraz za pomoc we wskazaniu kompetentnej osoby / warsztatu. Pozdr.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 16, 2018 09:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Pon Kwi 16, 2018 10:15
Może pomogłoby gdybyś wszystkie możliwe wtyczki do modułów spsikała sprayem Kontakt. Najlepiej rozłączać moduły na odłączonym akumulatorze. Być może woda zalała jakąś wtyczkę i robi się zwarcie. Może nawet doszło już do korozji i zielony nalot na stykach przy byle wilgotności wprowadza zamieszanie. Zacznij od modułu świateł, skoro go zalewa na myjni, jak piszesz powyżej. Warto też spsikać obie wtyczki z zegarów.
Nie obiecuję, że zadziała, ale to chyba pierwszy krok, który warto wykonać.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Sugerowałbym najpierw wyeliminować przeciek wody. Wilgoć w kabinie często bywa powodem wielu z opisywanych powyżej awarii. Być może po wyeliminowaniu wilgoci udrożnieniu odpływów, wyczyszczeniu kilku punktów masowych i wtyczek wcale nie będzie potrzebna pomoc elektromechanika który zapewne skasuje sporo za diagnozę i nic lepszego nie wymyśli...
Może ktoś z klubowiczów z Trójmiasta mógłby pomóc na miejscu nowej koleżance?
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Jeżeli rozwiązania podane przez kolegów okażą się niewystarczające to trzeba będzie wyczyścić kostkę stacyjki zamka, praca na 15 minut. Wystarczy ściągnąć obudowę kierownic, odkręcić kostkę i napsikać tam kontaktu.
Jeżeli doszło do zalania modułu świateł, to niestety trzeba będzie moduł wymienić plus programować licznik żeby przebieg się zgadzał.
Odnośnie niedziałających zamków przyczyna będzie inna - zamki w drzwiach są badziewiastej jakości niestety. Można próbować je regenerować, co jest dosyć trudne i kłopotliwe bo trzeba mieć na zamianę działające silniczki, można kupić nowe za kwotę z kosmosu, można kupować używki, albo poprzerabiać zamki na tradycyjne siłowniki takie jak w większości aut są.
Wysłany: Pią Kwi 27, 2018 10:05 dziękuję i prosze o jeszcze
Witam, dziękuję za podpowiedzi. Auto sprawne jeśli chodzi o przeboje ze światłami . Wysuszyło się (moduł), trzeba było odetkać odpływy i wężyk wkleić bo wypadł i woda lała się do środka. W międzyczasie jednak zaczął wyciekać płyn z termostatu i trzeba było go wymienić. Okazało się też, że nie działa wentylator przy chłodnicy. Poszukuję elektryka ale może w międzyczasie jakieś sugestie od kolegów ?
Ostatnie były bardzo pomocne i skuteczne więc proszę o więcej
Może jak znajdę i naprowadzę elektryka to będzie szybciej naprawione
Nie jeździj absolutnie z uszkodzonym wentylatorem benzyna nie lubi przegrzania, można uszkodzić sobie uszczelki głowic
Chyba że masz takie wentylator z rezystorem będzie go widać na śmigle mniej więcej na godzinie 13 to wtedy można samemu wymienić rezystor. Jak włączysz klimę tryb auto to wentylator się w ogóle włącza
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum