Wysłany: Sob Kwi 21, 2018 10:31 [620ti]Panewki wału korbowego
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam.
Tak w skrócie.
Podczas jazdy silnik zaczął stukać. Na holu dojechałem do mechanika i okazało się, że wał korbowy przytarł się. Mało tego, jeszcze ma bicie około 0,6 mm i trzeba go przeszlifować. Problem w tym że nie możemy znaleźć panewek na szlif 0,5 mm. Dostępne są nominały, i na szlif 0,25mm.
Może ktoś wie gdzie można kupić panewki główne wału korbowego na szlif 0,6 mm, lub ma takie do odprzedaży.
Myślę także nad kupnem samego wału korbowego do silnika 20T4G z roku 1994, tzn z kopułką rozdzielacza.
Chciałbym jeszcze podróżować swoim 620ti i szkoda go odstawiać na z....
_________________ Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 21, 2018 10:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Powinni bez problemu dorobic CI panewki na wymiar, ale to już więcej niż 2gi szlif, troche dużo. MOżesz kupić wał od 2,0 bez turbo, jest dokładnie taki sam. A czemu Ci sie przytarł?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Mechanik twierdzi, że trzeba zrobić od razu trzeci szlif, ze względu na bicie 0,6mm, a takich panewek w oryginale nie ma. Prostowanie wału polega na szlifowaniu, chyba że ktoś robi to inaczej...
Dlatego też naprawa silnika stanęła w martwym punkcie, bo nie można znaleźć odpowiednich panewek.
Nie wiem co warte są panewki dorabiane na wymiar, bo jest kilka firm w Polsce produkujących panewki z taśmy 3-warstwowej i na nadwymiar (nie wiem co to oznacza).
Jedyny wał jaki do tych czas znalazłem jest w Rosji za ok 900zł.
A czemu się przytarł...
Miałem go na wiosnę remontować, bo już dość ciekło olejem z niego. Ale niestety był szybszy ode mnie, i na Wigilię nie dojechałem do domu. Olej miałem w prawidłowym stanie, bo stale dolewałem. Kanały olejowe były już przytkane i to spowodowało uszkodzenie panewki i być może skrzywienie wału. Aczkolwiek wydaje mi się że wał był już wcześniej skrzywiony, bo na wolnych obrotach nie pracował równo i "poszarpywał" sobie.
To masz może namiary na taką ofertę, bo mnie, jak pisałem nie udało się znaleźć oferty w Polsce, bo nie wiem w jakich modelach były one stosowane i jaki ma symbol taki silnik.
_________________ Pozdrawiam.
Koder [Usunięty]
Wysłany: Nie Kwi 22, 2018 19:42
Jak już (cokolwiek) zrobisz i auto będzie znów śmigać proponuję nie zapominać o terminowych i/lub przebiegowych wymianach oleju no i ew. dolewkach jeśli są potrzebne
Jeśli będziesz o tym pamiętać, wał nie ma prawa się "przytrzeć".
Dziękuję za pomoc i te linki do silników.
Do tej pory szukałem silnika 20t4G i części do niego, bo taki jest w moim 620ti. Widzę że różnica jest w tym, że u mnie jest kopułka na wałku rozrządu. Mnie głównie chodzi o to, by wał korbowy był sprawny, bo jednak chciałbym zachować swój silnik.
Jest to pewnie mniej problematyczne, niż przerabiane 20T4H na 20t4G.
W czasie jazdy, kontrolka nie wskazywała jakichkolwiek nieprawidłowości co do smarowania. Nawet już po tym przytarciu, po uruchomieniu silnika, smarowanie było bo kontrolka gasła. Inna sprawa że jak pisałem wcześniej, mogłyby już być przytkane kanały olejowe i chciałem remontować silnik.
W moim turbo po nabiciu ciśnienia kręcąc rozrusznikiem (bez uruchamiania silnika) na zegarze dopiero gdy było 0,2b i mniej zapalała się kontrolka na zegarach.
Totalnie bym się nie sugerował tym że się nie świeciła.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum