Eh czyli dobrze bylo, ide kombinowac ze sterownikami dalej. Toaf wspolgra z win10 czy sa odpaly ze nie chce czytac modolow, bledow procz silnika ograniczonego do livedaty i paru innych szperow?
Niby jest sygnal miedzy pinami po zmostkowaniu wiec raczej to wyklucze
Pierwszy raz jak podlaczylem go nie mialem wejscia do zadnych innych modolow procz silnika, ale mialem mozliwosc odczytanie bledow silnika. Z mysla ze zresetowanie laptopa da mozliwosc jakiegos nawiazania komunikacji zrobilem to z efektem zadnym + nie moge odczytac bledow[wyskakuje okno na ulamek sekundy] przy skanie auta nie wyskakuje przebieg skrzyni(automat)?
Czy sterowniki do kabla zestrony sa kompatybilne z win10?
http://allegro.pl/interfe...yMTNmZDdhYTI%3D
Jaka jest roznica miedzy wersja .43 a.51/ co lepsze pod win 10,2.0cdti 2003r
Nie zechcialbys dac idiotoodpornej instrukcji sparowania kabla z laptopem win10
-->autem
Pierwszy raz jak podlaczylem go nie mialem wejscia do zadnych innych modolow procz silnika, ale mialem mozliwosc odczytanie bledow silnika.
Czyli nie bylo komunikacji z pinem nr 8.
Saviour napisał/a:
nie moge odczytac bledow[wyskakuje okno na ulamek sekundy]
Których błędow, jakie okno wyskakuje ?
Saviour napisał/a:
przy skanie auta nie wyskakuje przebieg skrzyni(automat)?
No i bardzo dobrze - bo z tego co wiem to tam nie ma zapisanego przebiegu - a z pewnosćią TOAF nie ma takiej funckjonalnosci.
Saviour napisał/a:
Czy sterowniki do kabla zestrony sa kompatybilne z win10?
Chyba tak, a jesli nie to trzeba pograc ze strony producenta - no wlasnie , pobrales odpowiednie sterowniki w zaleznosci od chipu jaki posiadasz w swoim kablu ?
Te na stronie są tylko do FTDI.
Saviour napisał/a:
Jaka jest roznica miedzy wersja .43 a.51/ co lepsze pod win 10,2.0cdti 2003r
Taka jak miedzy windowsem 95 a 98 , jedno jest nowsze drugie starsze.
Powinienes uzywac najnowszej dostępnej wersji.
Saviour napisał/a:
Nie zechcialbys dac idiotoodpornej instrukcji sparowania kabla z laptopem win10
-->autem
Nie.
Jak tworzylem ten program mialem zalozenie ze uzywac go będą ludzie ktorzy potrafią rozwiazywac takie problemy. Wiec i z tego samego powodu brak nawet instrukcji obslugi .
Ponadto nie dysponuje windowsem 10, ale skoro windows 7 potrafi sam sobie znalezc sterowniki do kabla - to czemu windows 10 mialby tego nie potrafic ?( a moze nie potrafi, nie wiem). Wszelkie problemy ze sterownikiami powinienes rozwizywac z sprzedającym. To ze pokazesz jaki masz kable nie znaczy ze wiem co w srodku siedzi - jednym slowem - masz problem ze sterownikami - radz sobie sam - bo zakladam że tak trywialny problem kazdy potrafi rozwiązać.
Może w złączu OBD w aucie musisz dogiąć sobie piny, bo nie ma kontaktu z interfejsem.
Przez dogięcie pinów rozumiem skasowanie luzu pomiędzy pinem interfejsu a pinem wtyczki OBD - czyli ma być ciaśniej Możesz dodatkowo spryskać gniazdo OBD jakimś dostępnym poprawiaczem kontaktu.
Co do sterowników, to trzeba mieć pewność który interfejs posiadasz. VAG KKL w tańszej odsłonie zbudowany jest o układ CH340 i tutaj czasami nawet Windows 10 ma problem. Natomiast jeśli to FTDI, to spokojnie sterownik ze strony www producenta.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Mój kabel zwykły tani od VW na chipie CH340 łączy się z dwoma modułami, a w dwóch kolejnych mam sieczkę w module info lub wiesza się program.
Pytanie może idiotyczny ale mam w oryginalnym kablu zrobić zworkę między pinami 7-8 żeby program pracował poprawni czy jest to związane z czymś innym ?
Dzięki za pomoc. Naklepałeś posta z cytatami itp. a wystarczyło napisać TAK
Teraz też mam problem z łączeniem się do czegokolwiek oprócz poduszek powietrznych.
Wcześniej łączyłem się ze wszystkimi modułami.
Tak w razie głupich pytań to nie mogę się połączyć do modułu silnika ponieważ program pokazuje błąd a na innych modułach brak modułu.
Kabel na pewno jest sprawny.
Skad taki wniosek skoro nie łączy się z innymi modułami ? Bo tu ewidentnie brak komunikacji na pinie 8 - więc albo kabel jest POPSUTY albo brak kontaktu w gnieździe OBD.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum