Forum Klubu ROVERki.pl :: [620ti]Panewki wału korbowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620ti]Panewki wału korbowego
Autor Wiadomość
cz58y 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 54
Skąd: Opole

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 21, 2018 10:31   [620ti]Panewki wału korbowego
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Witam.
Tak w skrócie.
Podczas jazdy silnik zaczął stukać. Na holu dojechałem do mechanika i okazało się, że wał korbowy przytarł się. Mało tego, jeszcze ma bicie około 0,6 mm i trzeba go przeszlifować. Problem w tym że nie możemy znaleźć panewek na szlif 0,5 mm. Dostępne są nominały, i na szlif 0,25mm.
Może ktoś wie gdzie można kupić panewki główne wału korbowego na szlif 0,6 mm, lub ma takie do odprzedaży.
Myślę także nad kupnem samego wału korbowego do silnika 20T4G z roku 1994, tzn z kopułką rozdzielacza.
Chciałbym jeszcze podróżować swoim 620ti i szkoda go odstawiać na z.... :cry:
_________________
Pozdrawiam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 21, 2018 10:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 22, 2018 09:45   

Powinni bez problemu dorobic CI panewki na wymiar, ale to już więcej niż 2gi szlif, troche dużo. MOżesz kupić wał od 2,0 bez turbo, jest dokładnie taki sam. A czemu Ci sie przytarł?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
cz58y 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 54
Skąd: Opole

Rover 600

Wysłany: Nie Kwi 22, 2018 17:52   

Mechanik twierdzi, że trzeba zrobić od razu trzeci szlif, ze względu na bicie 0,6mm, a takich panewek w oryginale nie ma. Prostowanie wału polega na szlifowaniu, chyba że ktoś robi to inaczej...
Dlatego też naprawa silnika stanęła w martwym punkcie, bo nie można znaleźć odpowiednich panewek.
Nie wiem co warte są panewki dorabiane na wymiar, bo jest kilka firm w Polsce produkujących panewki z taśmy 3-warstwowej i na nadwymiar (nie wiem co to oznacza).
Jedyny wał jaki do tych czas znalazłem jest w Rosji za ok 900zł.
A czemu się przytarł...
Miałem go na wiosnę remontować, bo już dość ciekło olejem z niego. Ale niestety był szybszy ode mnie, i na Wigilię nie dojechałem do domu. Olej miałem w prawidłowym stanie, bo stale dolewałem. Kanały olejowe były już przytkane i to spowodowało uszkodzenie panewki i być może skrzywienie wału. Aczkolwiek wydaje mi się że wał był już wcześniej skrzywiony, bo na wolnych obrotach nie pracował równo i "poszarpywał" sobie.
_________________
Pozdrawiam.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 22, 2018 18:59   

Za 900zł kupisz u nas 2.0 NA, cały silnik.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
cz58y 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 54
Skąd: Opole

Rover 600

Wysłany: Nie Kwi 22, 2018 19:12   

To masz może namiary na taką ofertę, bo mnie, jak pisałem nie udało się znaleźć oferty w Polsce, bo nie wiem w jakich modelach były one stosowane i jaki ma symbol taki silnik.
_________________
Pozdrawiam.
 
 
 
Koder
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 22, 2018 19:42   

Jak już (cokolwiek) zrobisz i auto będzie znów śmigać proponuję nie zapominać o terminowych i/lub przebiegowych wymianach oleju no i ew. dolewkach jeśli są potrzebne :-)
Jeśli będziesz o tym pamiętać, wał nie ma prawa się "przytrzeć".
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 22, 2018 19:56   

greg-si napisał/a:
Za 900zł kupisz u nas 2.0 NA, cały silnik.

tak jak Gregu pisze :ok: przykłady:
http://allegro.pl/rover-4...6997036579.html
http://allegro.pl/silnik-...6579616599.html

Silniki Turbo i NA różnią się tylko tłokami, także śmiało kupuj najlepiej cały słupek 2.0 NA i wrzuć swoje tłoki :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
cz58y 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 54
Skąd: Opole

Rover 600

Wysłany: Nie Kwi 22, 2018 20:25   

Dziękuję za pomoc i te linki do silników.
Do tej pory szukałem silnika 20t4G i części do niego, bo taki jest w moim 620ti. Widzę że różnica jest w tym, że u mnie jest kopułka na wałku rozrządu. Mnie głównie chodzi o to, by wał korbowy był sprawny, bo jednak chciałbym zachować swój silnik.
Jest to pewnie mniej problematyczne, niż przerabiane 20T4H na 20t4G.

Jutro przekażę te informacje mechanikowi.
_________________
Pozdrawiam.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 23, 2018 15:16   

Markzo napisał/a:
Silniki Turbo i NA różnią się tylko tłokami

Może nie tylko ale z grubsza to te same silniki.

Ja bym sprawdził na Twoim miejscu ciśnienie oleju. Bo bez przyczyny nie zrobiło się to co się zrobiło z wałem.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
cz58y 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 54
Skąd: Opole

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 24, 2018 20:14   

W czasie jazdy, kontrolka nie wskazywała jakichkolwiek nieprawidłowości co do smarowania. Nawet już po tym przytarciu, po uruchomieniu silnika, smarowanie było bo kontrolka gasła. Inna sprawa że jak pisałem wcześniej, mogłyby już być przytkane kanały olejowe i chciałem remontować silnik.
_________________
Pozdrawiam.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 25, 2018 17:07   

Ta kontrolka to najgorszy shit co może być.

W moim turbo po nabiciu ciśnienia kręcąc rozrusznikiem (bez uruchamiania silnika) na zegarze dopiero gdy było 0,2b i mniej zapalała się kontrolka na zegarach.
Totalnie bym się nie sugerował tym że się nie świeciła.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [620 Di] uszczelniacz wału korbowego
fireman Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Kwi 08, 2011 20:05
fireman
Brak nowych postów [R620] Czujnik położenia wału korbowego
Gdzie znajduje sie czujnik położenia wału korbowego w R620SDI
luki42 Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Lut 14, 2008 15:19
Gość
Brak nowych postów [R623] Koło pasowe wału korbowego.
KatoSBE Rover serii 600, Honda Accord 0 Sro Mar 28, 2012 13:17
KatoSBE
Brak nowych postów [620Ti] Pojemność wtryskiwaczy Rover 620Ti
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Lis 15, 2013 21:40
greg-si
Brak nowych postów [620Ti] Testbook T1
antonio3 Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Sie 24, 2012 21:22
antonio3



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink