witam niby po 2 tyg w garazu gdzie maja t4 stwierdzili ze to ecu jest zepsute i wysyla jakies bledy.
na jakiej podstawie to stwierdzili? Zwykle ECU w tych modelach silnikowych wymienia się jak stało w wodzie i zgniło/zaśniedziało. Wymieniając sterownik silnika, możesz przelutować kość IMMO (scalak 5P08) ze swojego sterownika do tego drugiego, o takich samych numerach. Wtedy nic więcej nie musisz robić. Nadal nie wiem co ma ECU do tego, że nie posiadasz 12v w instalacji gdzie być powinno.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jutro odbieram rovera 75 z warsztatu gdzie stwierdzili ze to ecu to sie dowiem czemu tak uwazaja.
bo na tej kostce tylko 10 pin ma 12v to pin 12 tez powinnien miec 12v
moze podczepimy sie kablem przed tym bezpiecznikiem 1 do 12v i podciagniemy do tego pinu 12???
a te ecu moze otworzyc i zobaczyc czy jakies sciezki ma popalone albo widac jakies miejsce uwalone na plytce???
bo niechcialbym oddac na zlom auto w ktorym jakis kabel jest uwalony i dlatego nie dziala
wogole ten garaz to jakas porazka nie dosc ze trzymali auto ze 2,5tygodnia to samemu trzabylo dzwonic i sie pytac co jest.tak jak pisaliscie ze t4 pokazal te same bledy co toaf i nie chcialo im sie szukac bo na placu staly auta gdzie sprawa byla jasna i latwa kasa.
[ Dodano: Nie Maj 13, 2018 14:06 ]
a moze ktos ma schemat tej kostki i ze tam na 10 i 12 pinie powinno byc 12v??
ja mam wersje przed liftem 2001 2.0cdt i przez to ze jest webasto,tv,sat nav fotele z pamiecia pewnie pelna wersja w tamtych czasach moze mu sie z pradem pomieszalo.
a ogolnie te kable w tej kostce sa przylutowane czy mozna je wyciagnac i przeczyscic???
Jutro odbieram rovera 75 z warsztatu gdzie stwierdzili ze to ecu to sie dowiem czemu tak uwazaja.
Koniecznie napisz jaka była ich argumentacja
Jacus211 napisał/a:
moze podczepimy sie kablem przed tym bezpiecznikiem 1 do 12v i podciagniemy do tego pinu 12???
Możesz zrobić taki bypass, ale upewnij się, że pomiędzy jednym a drugim punktem nie ma przejścia.
Jacus211 napisał/a:
a te ecu moze otworzyc i zobaczyc czy jakies sciezki ma popalone albo widac jakies miejsce uwalone na plytce???
Można. Kilka śrubek na łeb torx i obudowa schodzi. Zajrzyj w piny, zajrzyj do środka i poszukaj jakiś podejrzanych śladów: zaśniedziałe styki, popalone ścieżki, etc.
Jacus211 napisał/a:
bo niechcialbym oddac na zlom auto w ktorym jakis kabel jest uwalony i dlatego nie dziala
Zanim to zrobisz, zapytaj może ktoś z naszych handlarzy to zrobi Naprawi, nagra film, wrzuci tutaj, a potem go rozbierze na części jeśli to RHD
Jacus211 napisał/a:
tak jak pisaliscie ze t4 pokazal te same bledy co toaf i nie chcialo im sie szukac bo na placu staly auta gdzie sprawa byla jasna i latwa kasa.
W Anglii jest kilka osób, które potrafią korzystać z T4. Reszta ma to przez zasiedzenie albo w "spadku" i potrafią tylko klikać bez zrozumienia. Błędy muszą być te same, bo sterownik silnika dla T4 nie posiada żadnej ukrytej informacji
Jacus211 napisał/a:
ja mam wersje przed liftem 2001 2.0cdt i przez to ze jest webasto,tv,sat nav fotele z pamiecia pewnie pelna wersja w tamtych czasach moze mu sie z pradem pomieszalo.
Dla św. spokoju powinineś webasto, oraz całą instalację w bagażniku rozłączyć. Dopóki nie odpali auto zostawić to w stanie rozłączenia.
Jacus211 napisał/a:
a ogolnie te kable w tej kostce sa przylutowane czy mozna je wyciagnac i przeczyscic???
Fabryczne przewody są na końcach zaciskane i posiadają piny z zatrzaskami. Wsuwane są we wtyczkę. Odpowiednim narzędziem można spowodować praktycznie bezinwazyjne wyjęcie tych pinów. Nie widzę jednak żadnego sensu. Jeśli chcesz poprawić kontakt na wtykach użyj do tego preparatu specjalnego.
Jacku, czy to do mnie z wysp dzwonisz na telefon? Bo ja odbieram, ale na moje halo słyszę ciszę w słuchawce
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
SeniorA, Witaj. ratunku:)
Mój R odpala, jedzie pare kilometrów, żona go gasi i nie odpala. Jeżdzi kilka dni, wszystko, ok, gasi i nie odpala. Po godzinie odpala. Po przękręceniu kluczyka niesłychać nic, cisza.Nie przygasają kontrolki, nie ma buczenia typu uuuuu... nic Pomóz proszę.
[ Dodano: Pon Maj 28, 2018 21:11 ]
Jestem za granicą, proszę omóżcie
[ Dodano: Pon Maj 28, 2018 21:26 ]
No cóż, dzięki za pomoc.
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 629 Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon Maj 28, 2018 22:15
1. pompa paliwa (tzw. progowa) chyba że w roczniku 2004 jej nie ma
2. pompa paliwa w baku -> zatankuj powyżej połowy
3. czujnik wałka rozrządu, pod plastikową osłoną silnika przed korkiem wlewu oleju.
Ale raczej obstawiam pompę w baku, chyba.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Jeżeli nic się nie dzieje po przekręceniu kluczyka w stacyjce, to ja obstawiałbym problem z immobiliserem - brak komunikacji z "pastylką" w kluczyku. W innym aucie miałem takie przypadki jak obróciłem kluczyk o 180 stopni przed włożeniem w stacyjkę, czasami, sporadycznie nie odblokowywało sie immo. Spróbuj czy to pomoże, jeśli tak to należałoby podjechać do fachowca od kluczyków
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 29, 2018 13:29
staf napisał/a:
No cóż, dzięki za pomoc.
radzę na początku wypiąć wtyczkę z gniazda 10 pinowego ( tą czarną baryłkę na skrzyni przy lewym nadkolu) od automatu i potraktować np. elektrosolem albo kontaktem , szczególnie pin 10 z przewodem czarno białym . Możliwe , że nie ma sygnału ze skrzyni że jest w pozycji P lub N, może linka lub wybierak. Sprawdzić lub wymienić bezpiecznik F4 w komorze silnika.
witam oto moje ecu jedyne podejrzane miejsca to jakas zolta maz na dole na stykach reszta wyglada oki niech ktos zerknie moze znajdzie cos podejrzanego
[ Dodano: Pon Lip 02, 2018 13:12 ]
No i nie moge zlokalizowac tej kosci immo co pisal marek
moze ktos skopiuje zdjecie tego calego ecu i zaznaczy markerem ktore to
Jacus211, słabe zdjęcia, nie widać druku na scalakach. Z tego co pamiętam, to będzie drugie zdjęcie, układzik scalony mniej więcej na środku płyty, pomiędzy dwoma większymi układami.
Nie wygląda po zdjęciach na to, żeby coś działo się z komputerem.
Możesz podłączyć inny (przelutowująć immo) i sprawdzisz.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum