Szukam kogoś z okolic Śląska kto naprawiłby mi 1 bieg wentylatora chłodnicy. Obecnie wiatrak chodzi tylko na najwyższych obrotach. Opornik kupiłem chyba z Vectry, ale nie bardzo wiem jak to ogarnąć bo nie tego starego rezystora nawet nie znalazłem.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 10, 2018 15:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kranik01, a masz pewność, że w takim razie obecny wentylator jest 2 biegowy? Stare wersje były 3 biegowe i nie posiadały wentylatora, ale inaczej pracujący silnik (osobne szczotki dla każdego biegu).
Samo podłączenie rezystora jest proste. Szybszy bieg to po prostu masa i 12V. Wolniejszy to masa i 12V przepuszczone przez rezystor.
Jeżeli go nie widzisz, zajrzyj przez połówkę grilla od strony kierowcy. Na takim dodatkowym plastiku powinien być szary rezystor trochę większy od baterii AA (foto poglądowe).
MD, poprzedni właściciel wymieniał silnik wentylatora i na fakturze jest napisane, że był zakładany silnik plus opornik. Z tym, że rozebrałem cały pas przedni i żadnego rezystora nie znalazłem.
Przypuszczam, że poprzedni właściciel został oszukany w warsztacie i zapłacił za rezystor którego mechanicy nie założyli bo najprawdopodobniej nie potrafili przerobić instalacji z silnika 3 biegowego na dwubiegowy.
Swoją droga zaraz po tej naprawie zdecydował się auto sprzedać. Myślę, że kwota 4 tys zł (bo tylko było na FV) za głupią naprawę wentylatora mogła go trochę do R75 zrazić
kranik01, ile... to jak ostatnio jednej forumowiczce mechanik powiedział 500zł za rozebranie przodu auta i jego złożenie. Gdzie w 75 podstawowym zestawem narzędzi można to na luzie ogarnąć z kawką w pół godzinki - i to bez znania na pamięć położenia każdej śruby.
Później krążą po internecie historie, że niektóre samochody to mają katastrofalne koszty serwisu, bo to "wynalazki". A mechanicy śmieją się z zasadą "przyjeżdża ufo to za odkręcenie każdej śruby liczymy x5".
Ile przewodów biegnie Ci do silnika? Jeżeli masz dwubiegowy, powinny być trzy - masa, +12 i +12 przez rezystor. W razie czego kabelek możesz sam dociągnąć i podpiąć własny opornik - tylko koniecznie większy. Fabryczny poniżej 100W był o wiele za słaby.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Kwi 11, 2018 19:44
dla ścisłości w silniku z rezystorem jest fabrycznie stały + i masa przez rezystor i bezpośrednio na 2 biegu, silnik +opornik to bym sie zgodził jakby ktoś V6 wymieniał za 4k :)choć to też troche drogo...
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Witajcie ,może ja opowiem co z moim kumplem robimy,wentylator nie pracuje,podlaczamy Tofa ,opcja załącz,wentylator stoi.Rozbieramy całośc aby dostać się do przekaźników,po podaniu masy silnik ruszył,jak też przez rezystor,myślimy ze płytka,wymieniamy ale nie jesteśmy pewni na 100% czy sprawna jest,nadal mamy to samo,wiatrak ani drgnie.
Co zrobiliśmy-
Sprawdzenie przewodów idących do płytki jak też we wszelkich zalamaniach,jest ok.
Odpielismy czujnik temperatury silnika ,wentylator nadal stoi.
Nasze pytanie.
Czy przewody które idą do płytki wentylatora,te cienkie,żółty, szary,niebieski,ma coś być na nich.
Na żółtym jest12v
Po przeczytaniu opisu problemu który to nakreślil wellman będziemy szli tym tropem.
Ech nauka radziecka zna wszystkie przypadki.
Te cienkie przewody to sygnał sterujący z BCU do załączenia kolenych biegów wentylatora, generalnie na tych przewodach pojawia się masa która załącza przekaźnik, żółty cienki to jest +12V stałe zasilanie cewek przekaźników więc musi pojawić się jeszcze masa żeby przekaźnik zadziałał i włączył wentylator. Proste jak słońce;) najlepiej zapodaj zdęcie tej płytki bo coś mi tu nie pasuje
Adam_26masz rację co do sterowania,u mojego kolegi wentylator nie startuje po włączeniu klimatyzacji,wellman walczył z tym objawem,sprawdziłem w schemacie ideowym i faktycznie,w układzie klimy jak jest odpowiednia ilość czynnika(mój kumpel ma czynnik tak jak powinno być) wentylator poprzez presostat podaje sterowanie do 1 biegu i zalacza go.
W chwili obecnej nic nie robimy auto stoi w garażu a ja jestem w trasie, w przyszłym tygodniu opiszę walkę z wentylatorem,presostat oryginalny zamówiony i czeka na zamontowanie.
Pozdrawiam.
Witam wszystkich. W moim Roverze padł wentylator. Po przeczytaniu chyba wszystkich tematów na tym forum dotyczących tego problemu i kilku testach podejrzewam że rezystor zakończył swój żywot. Jak go wymienić opisał w tym temacie kolega apples jednak dla mnie problemem jest pierwszy punkt jego instrukcji czyli zdjęcie grilla. Niestety nie znalazłem na forum żadnych wskazówek jak to zrobić. Może któryś z forumowiczów będzie tak miły i opisze krok po kroku w który miejscu go podwadzić czy ciągnać? Z góry dziękuję.
Niestety nie znalazłem na forum żadnych wskazówek jak to zrobić. Może któryś z forumowiczów będzie tak miły i opisze krok po kroku w który miejscu go podwadzić czy ciągnać? Z góry dziękuję.
Na górze grilla masz 2 śrubki czarne plastikowe (takie spinkowe) odkręcasz i podnosisz grill do góry i tyle.
Chyba że masz zderzak od MG i grill z siatką to nie da się go osobno zdjąć trzeba cały zderzak
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum