Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Uszczelka pod głowicą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Uszczelka pod głowicą
Autor Wiadomość
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Sro Cze 06, 2018 21:49   [R75] Uszczelka pod głowicą
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam Wszystkich.
Czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą. Znalazłem coś takiego. Myślicie że będzie to dobry zestaw i warty uwagi?

http://landroverowy.pl/us...duplikat-1.html

Dzięki za pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 06, 2018 21:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 06, 2018 22:13   

poszukaj osobno uszczelki starego typu, porządnych śrub i do tego uszczelki pod kolektor i uszczelniacze. z tego zestawu, to tylko uszczelki kolektorów i uszczelniacze są ok.
Śruby i uszczelka pod głowicę sobie takie, a poza tym trochę gratów, których nie potrzebujesz.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Pią Cze 08, 2018 14:04   

sTERYD, a powiedz mi jeszcze ile tam jest uszczelek pod głowicą?
Mechanik mówi ze potrzebne są dwie cienka i gruba a w sklepie mówią ze jedna jest tylko w zestawie.
Jak to naprawdę jest?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Cze 08, 2018 15:55   

Uszczelka jest jedna, to co mówił mechanik, to uszczelka dwuwarstwowa, ale jej nie montuj. Weź zwykła bez kombinacji, lepiej na tym wyjdziesz.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Pią Cze 08, 2018 16:44   

Jak kupisz Elringa to w zestawie jest wielowarstwowa stalowa oraz dodatkowo przekładka stalowa - taką zalecał LandRover w przypadku HGF. Ja u siebie taką montowałem
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 08, 2018 18:06   

Cyborg, ile przejechaleś na tej usczelce? Rozumiem że chodzi uszczelkę wielowarstwową mls z podlkadką?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 08, 2018 18:26   

Montuj uszczelkę starego typu, jeśli nie masz kasy na porządne śruby, to zostaw stare tylko posmaruj CAŁE olejem, gwint + pod łbem.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Pią Cze 08, 2018 19:25   

Właśnie, Cyborg, mnie też ciekawi ile przejechałeś po zamontowaniu tej uszczelki?
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Sob Cze 09, 2018 17:29   

Właśnie wczoraj odebrałem komplet uszczelek firmy elring. Byłem u mechanika i powiedział że właśnie ta uszczelka dwuwarstwowa też jest potrzebna. Szpilki mam też tej firmy. U mnie w silniku zamiast tej uszczelki dwuwarstwowej jest jakaś cienka metalowa. I teraz mam dylemat czy montować nowa czy zostać przy starej. Dodam że z pod starej leci olej.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 09, 2018 18:41   

Sprawdź sobie ile warstw ma ta niby dwuwarstwowa :d
W mls'ie jest kilka blaszanych warstw plus podkładka i chyba dlatego jest nazywana dwuwarstwową bo w rzeczywistości to jest dobra kanapka ;)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Sob Cze 09, 2018 19:03   

dzelo23, ta co mam obecnie jest metalowa i tak cienka że nawet sufmiarką nie da się zmierzyć grubości. Nowa ma prawie 1mm grubości.
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 09, 2018 20:27   

dzelo23 napisał/a:
Sprawdź sobie ile warstw ma ta niby dwuwarstwowa :d
W mls'ie jest kilka blaszanych warstw plus podkładka i chyba dlatego jest nazywana dwuwarstwową bo w rzeczywistości to jest dobra kanapka ;)



Panowie grubość uszczelki dobiera się do zmierzonej wartości wystawania tłoka poza blok nawet ten sam producent ma kilka wartości grubości tej samej uszczelni :P słuchajcie co Chirs prawi dobrze gada ;) ->>> https://youtu.be/QB0LgLcQVRQ?t=27m43s

[ Dodano: Sob Cze 09, 2018 21:27 ]
zimek-1985 napisał/a:
dzelo23, ta co mam obecnie jest metalowa i tak cienka że nawet sufmiarką nie da się zmierzyć grubości.


Tu już chyba przesadziłeś chyba że masz jakąś jakąś linijkę ;)
_________________
:pisze:
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Sob Cze 09, 2018 21:11   

adam_26, może i przesadziłem ale ta stara jest tak cienka jak żyletka. Nowa jest wiele wiele grubsza. Nie wiem czy ktoś jej nie uszkodził przy dokręcaniu szpilek. Z pod starej leci olej i to dość mocno. Dlatego wydaję mi się że muszę i ta wymienić. Tak zaleca mechanik.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 09, 2018 22:15   

Adam, grubości uszczelki w k-serii się nie dobiera, tłok nie dochodzi do górnej granicy tuleji.
Zimek aż wlazłem na stryszek :mrgreen:
Oto jest mls z podkładką uszczelka ma 5 warstw a 6 to podkładka
Czy o taką metalową uszczelkę chodzi? Zwykła też jest metalowa/blaszana i ma dodatkowo sylikonowe ścieżki
Wsadzając uszczelkę mls trzeba magistralę olejową zmienić na tą nowego typu, wzmocnioną, blok silnika podobno też musi być splanowany.
Czytałem że ludzie przed montażem grzeją mls'a w piekarniku bo zanim ta czarna powłoka na uszczelce "zwiąże" już potrafi lać się płyn. Na niektóre mls'y pryskany też jest klej w spreju https://www.technikaria.p...-w-spray-u.html miało to być pryśnięte u mnie ale....... mechanik i w wuj długa historia niemalże jak ta z Chrisem.
Jak śledzę forum od dobrych kilku lat nikt nie pakuje mls'a, spróbuj, ja spróbowałem i jak widać uszczelka została na pamiątkę.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Sob Cze 09, 2018 22:28   

dzelo23, może niech sam mechanik podejmie decyzję co z czym i jak. Jeszcze się na nim nie zawiodłem a wiem że nie jeden silnik remontował i nie jedną uszczelkę wymieniał i to w autach z bardzo wysokiej półki i nikt nie narzekał na niego.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 10, 2018 09:03   

Zimek :D nie proponuje założenia tej czy tej uszczelki, interesuje mnie czy ta metalowa o której piszesz to jest taka co wkleiłem zdjęcia czy czy zwykła jednowarstwowa ze ścieżkami sylikonowymi.
Jeżeli masz zaufanego mechanika to naprawdę zazdroszczę, mls'y są montowane w wielu silnikach i dają radę (w autach do sportu takie uszczelki są stosowane kilka razy ta sama bo nic się z nią nie dzieje) to powinny dawać radę i u nas ale jest jak jest. Ja nie mam zaufanego mechanika i montaż mls'a poległ po 136km.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Nie Cze 10, 2018 09:59   

Nie mogę dodać załącznika. Uszczelka jest jednowarstwowa. Jak powinna zostać zamontowana żeby było ok? Nie mam ochoty po miesiącu wymieniać jej po raz kolejny.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 10, 2018 12:31   

To wklej link do tej uszczelki w jakimś sklepie. Każda uszczelka ma gore (top) i mechanik bedzie wiedział jak ją zamontować.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Nie Cze 10, 2018 14:00   

Ja mam taką
http://allegro.pl/uszczel...CFQvXmgodJrcLLQ
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 10, 2018 14:23   

To jest uszczelka starego typu, wzmacniana dodatkowymi ścieżkami sylikonowymi. Ogólnie polecana na forum.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pod głowicą
duraj Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Maj 08, 2014 09:00
sknerko
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pod głowicą
andrew73 Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Sty 13, 2015 17:01
Monia750
Brak nowych postów [r75] 1.8 uszczelka pod głowicą
tomimacko Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Paź 13, 2014 17:17
paolinio
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pod głowicą
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Sie 25, 2008 05:10
Gość
Brak nowych postów [uszczelka pod głowicą rover 75 2,5 v6]
hojka1 Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Lut 03, 2018 22:27
hojka1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink