Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT 190] Majonez pod korkiem po remoncie głowicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT 190] Majonez pod korkiem po remoncie głowicy
Autor Wiadomość
Mat_Dob 




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 63
Skąd: Rybnik

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 22, 2018 11:20   [MG ZT 190] Majonez pod korkiem po remoncie głowicy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Cześć wszystkim,

Musiałem kolejny temat gdyż nowego pewnie by nie odświeżyło po dodaniu kolejnego postu.

Sprawa wygląda tak. Ukręciło mi wałek rozrządu na przedniej głowicy. Oddałem do Krakowa na naprawę, i została wyremontowana, m in popychacze (używki) i wałki (również używki). została oddana do planowania i sprawdzenia szczelności po wszystkim założona u mechanika. Wymieniony przy okazji został termostat, chłodnica wody i klimy (w tragicznym stanie była) oraz kompletny rozrząd z pompą. Po odebraniu i powrocie 140km nic się nie działo. Po kursie do Radomia i spowrotem 700km zobaczyłem że ubyło litr płynu, a pod korkiem wlewu znajdowały się pokazne ilości majonezu. Olej na bagnecie w normie, konsystencja normalna, lecz mimo wszystko wymieniłem olej i filtr. Po podróży łącznie 60km sprawdziłem stan płynu i znów litr ubyło i majonez pojawił się w takich samych ilościach (tylko pod korkiem wlewu). Z zewnątrz silnika nie widać żadnych wycieków, jedynie na metalowa rura z dołu chłodnicy była wymieniona bo się pociła. Zbiorniczek cisnienie trzyma, wody nie wywala, no i woda też 'czysta'. Teraz od czasu do czasu autem jeżdząc ubywa płynu lecz raz mniej, raz więcej, już nie w takich ilościach jak przedtem , tj litr. Po każdym kursie do 100km muszę dolewać 100-500ml, za każdym razem inaczej.
Piszę tutaj gdyż jestem laikiem w sumie, i po przewertowaniu internetu mam już głowę pełną obaw. Za remont głowicy, rozrząd itp zapłaciłem w sumie ponad 7tys zł (bo i chłodnice i trochę innych rzeczy było robione), i jak żona dowie się, że jeszcze muuszę coś kasy władować z domu mnie wyrzuci (bo i po remoncie głowicy sprzęgło padło..).
Na co mam się nastawiać? Pęknięty blok silnika? Raz może dwa przed remontem głowicy temperatura mi skoczyła. Wada fabryczna uszczelki czy coś?
Z góry dziękuję za wszelkie wiadomości..
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 22, 2018 11:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Cze 22, 2018 14:24   

Zrob test co2 i będziesz wiedział. Najlepiej wróć do tego co ci robił remont - pewnie będzie wiedział co jest nie tak i domagaj sie naprawy w ramach gwarancji
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 22, 2018 14:51   

Gdzie konkretnie robiłeś ten remont w Krakowie ?? na taki remont na jest gwarancja jedz tam niech poprawiają na swój koszt. Myślę że możesz mnieć tuleje odklejoną i przez to płyn dostaje się do skrzyni korbowej ale w sumie wtedy by olej ci się podnosił, jedz tam niech poprawiają. ;)
_________________
:pisze:
 
 
Bieri13 



Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 78



Wysłany: Pią Cze 22, 2018 16:21   

Czy odklejoną tuleje, po zdjęciu głowicy od razu idzie rozpoznać - wyciągnę ją "palcyma"?
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 22, 2018 16:57   

Trzeba by zakręcić wałem i się powinna wysunąć nawet sama z tłokiem palcami jak ruszysz wałem tym bardziej powinna pójść.
U mnie w starym silniku miałem odklejoną jedną tuleje i taki majonez był pod pokrywą, nie było go dużo jak u Mat_Dob ale był .

Myślę że przed składaniem głowic majster powinien sprawdzić czy tuleje dobrze siedzą czy się nie odkleiły, tuleja może też być pęknięta. O tulejach więcej jest na kanale Chrisa ->> https://youtu.be/EcXYyd4GX5I?t=11m42s
_________________
:pisze:
 
 
Mat_Dob 




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 63
Skąd: Rybnik

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 25, 2018 21:07   

na początku lipca jadę z tą sprawą, zobaczymy co zdiagnozują i co zaproponują...
Remont głowicy i sprawdzanie szczelności było robione w jakimś zewnętrznym zakładzie. Pan P.M. składał wszystko do kupy po odebraniu głowicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] HGF po remoncie kapitalnym
karol_lublin Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lis 09, 2012 07:44
marcin316
Brak nowych postów [R75] Maslo pod korkiem oleju
Zukowaty Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Wrz 05, 2014 20:56
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Tajemnicze druciki pod korkiem oleju
draj Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Maj 17, 2012 16:08
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Docieranie silnika V6 po gruntownym remoncie
Habilis Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Cze 03, 2015 11:42
karol77787
Brak nowych postów [R75] Uszczelka Głowicy
2.0 V6 vs 2.5 V6
vwjacek Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Cze 11, 2009 21:31
vwjacek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink