Wysłany: Sob Maj 26, 2018 18:39 [R 214Si] Sterownik immobiliser'a
Typ: Si Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam,
Od pewnego czasu zacząłem mieć objawy zepsutego pilota, tzn. nie można otworzyć/zamknąć drzwi, odblokować immobiliser'a po przekręceniu kluczyka. Niestety dowiedziałem się dzisiaj po podłączeniu komputera do sterownika, że nie ma komunikacji między urządzeniami. Komputer pokazał kod do immo 0000. Diagnosta powiedział, że pada sterownik i należy go wymienić.
Czy w związku z powyższym potrzebuję do tego celu tylko moduł immobilisera (czarna puszeczka) i kluczyk do dokodowania, czy coś jeszcze muszę wymienić?
Ewentualnie może ktoś przerabiał taki problem i udało się naprawić w mniej inwazyjny sposób?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 26, 2018 18:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Idź do "diagnosty", niech Ci odda kase. Naciagnal Cie I tyle.
Nie ma czegoś takiego jak sterownik immo, zabezpieczenie jest wbudowane w sterownik silnika, więc nie ma też czegoś takiego jak błąd komunikacji ze sterownikiem. No chyba że nie mógł sie polaczyc ze sterownikiem... bo go nie ma.
Poczytaj troche forum, zazwyczaj wystarczy nowy pilot, a ostatecznie zestaw pilot+centralka alarmu+masz. pilot.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Możliwe, że pomyliłem pojęcia chodzi prawdopodobnie o centralkę, sterownik 5as. Zanim tam pojechałem, to prześledziłem forum i dlatego zdziwiłem się, że na komputerze pojawił się rzekomo kod do immo 0000, nie miałem wglądu na wyświetlacz. Sam pilot czasem działa, czasem nie. Adaptacje, zmiany baterii itp nic nie dają, czasem działa od razu, czasem trzeba czekać 5-10 minut zanim przestanie "pikać", nie wspominając wtedy o otwarciu centralnego z pilota.
Sam sterownik 5as nie jest drogi, używki można dostać za rozsądne pieniądze. Tylko chcę się upewnić, czy zestaw sterownika, czyli centralka + pilot, to wszystko, czego potrzeba.
W czasie diagnostyki diagnosta wpinał się w gniazdo w tunelu środkowym po lewej stronie. Okolice gniazda zapalniczki. Pieniędzy nie wziął, więc nie ma straty
Jeśli ktoś z okolic Łodzi mógłby sprawdzić to jeszcze raz rzetelnie, to chętnie skorzystałbym z okazji zanim zacznę wymianę.
Adaptacje, zmiany baterii, a nie próbowałeś nigdzie naprawić pilota? Styki ze starości przestają w nich przewodzić i trzeba je przelutować - elektronik to zrobi w parę minut, a pilot zaczyna nadawać mocno jak nowy.
Ten kod do immo to raczej byl kod EKA i program nie był w stanie go odczytać albo z powodu braku połączenia z centralką albo niekompatybilności programu.
Kod do zaprogramowania jest kilkunasto-cyfrowy i zmienia się cyklicznie (nie mam pewności czy zmienia się w R200 ale w R25 na pewno)
Problem narazie rozwiązany. Wymienilem komputer i centralkę. Ostatnio musiałem próbować godzinę, żeby odblokować rozrusznik. Pilot raczej jest ok, sprawdzalem miernikiem przyciski. A zamykanie i otwieranie drzwi z pilota nie zawsze rozbrajało immo. Teraz pozostaje kwestia podpięcia pod komputer i sprawdzenia komunikacji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum