Wysłany: Pią Sie 10, 2018 19:38 [mg zt] Szarpanie przy puszczeniu gazu
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam.
Uporalem się z uszczelka pod glowicą, teraz trzeba zająć sie następnym problemem. Na niskich biegach przy puszczeniu gazu odczuwam dwa szarpnięcia, przy zmianie biegów muszę bardzo delikatnie obsługiwać się gazem żeby nie szarpnęło. Na zimym silniku czuć jeszcze bardziej na płaskim, pod górę prawie nie szarpie. Dodam jeszcze że odkąd go mam falowały obroty, czyściłem krokowca ale nic nie dało. W toafie pokazuje błąd 1520. Świece mam nowe platyna denso, sprzeglo wymieniane podobno w 2016 mam fakturę, ktoś coś doradzi? Może szarpać przez krokowca?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 10, 2018 19:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Nie Sie 12, 2018 14:21
Sprawdz przepustnicę, czy w gardzieli nie ma nagaru. Może się blokować. Jest tam też chyba wężyk idący do czujnika podciśnienia (nie znam tego silnika, ale często tam bywa, hehe) może być zapchany np olejem czy paliwem. Przedmuchaj. Sprawdz też linkę od gazu, czy chodzi luzno.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Nakierowaleś mnie na linkę byla dość mocno naciągnięta , poluzowałem ją i jest duzo lepiej. Jak wlacze klime to jeszcze czuć szarpniecia.
[ Dodano: Nie Gru 02, 2018 10:48 ]
Problem się nasilił. Szarpanie coraz mocniejsze, falują obroty, i jeszcze jak postoi 2 dni, po odpaleniu chodzi nierówno przez 10 sek a później normalnie. Zmieniłem cewki, kable na NGK nowe świece NGK, silnik krokowy, wyczyszczona przepustnica, zmieniony filtr paliwa w baku i nowa pompa paliwa bo ostatnio mi siadła. Po tych zabiegach szarpie tylko jak puszczę gaz przy 2000tyś/obr, powyżej 3000 tyś/obr już prawie nie szarpie. Ale obroty dalej falują i po odpaleniu nierówno chodzi. Jakieś pomysły:?:
Zrób adaptacje przepustnicy, może pomoże, sprawdź przerwę na świecach, co do tps'a to go chyba miernikiem zwykłym można sprawdzić, nie pamiętam ale może elm widzi tps'a to będziesz widział jak pracuje.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Adaptacje robiłem, świece nówki maja przejechane 1000km, na których pinach zmierzyć i jakie wartości ma pokazać miernik?
[ Dodano: Sro Gru 12, 2018 10:34 ]
Naprawione, zmieniłem wkład poduszki ósemki z freelandera pasował, i uszczelkę kolektora ssącego. I szarpanie ustąpiło jak i falujące obroty i nierówna praca silnika po odpaleniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum