Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Szarpie przy ruszaniu, brak nawiewu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Szarpie przy ruszaniu, brak nawiewu
Autor Wiadomość
herwaldi 



Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 3



Wysłany: Pon Lis 05, 2018 09:28   [R45] Szarpie przy ruszaniu, brak nawiewu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Witam,

1. Mam ostatnio pewien problem z moim R45. Mianowicie czasami przy ruszaniu jak nie dodam więcej gazu strasznie szarpie samochodem, czy to wina poduszki skrzyni biegów? Czy są jakieś inne pomysły?

2. Brak nawiewu na 1, 2 - gdzie szukać rozwiązania? Od czego zacząć. Dodam, że na 3, 4 strasznie głośni chodzi nawiew, ułamane skrzydło od wentylatora? Gdzie on się znajduje?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 05, 2018 09:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
T0mekk1 



Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 5



Wysłany: Pon Lis 05, 2018 11:50   

Cześć.
Odnośnie ruszania, to jak wygląda sprawa ze świecami i kablami zapłonowymi?
Brak nawiewu to wina przepalonych zwojów na pierwszych dwóch biegach. Na allegro możesz dostać nowy rezystor za około 30zł. Sam mam taki i działa bez zarzutu. Wymiana banalnie prosta.
 
 
herwaldi 



Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 3



Wysłany: Pon Lis 05, 2018 13:08   

T0mekk1 napisał/a:
Cześć.
Odnośnie ruszania, to jak wygląda sprawa ze świecami i kablami zapłonowymi?
Brak nawiewu to wina przepalonych zwojów na pierwszych dwóch biegach. Na allegro możesz dostać nowy rezystor za około 30zł. Sam mam taki i działa bez zarzutu. Wymiana banalnie prosta.


świecie i kable nie wymieniane, na biegu jałowym nie faluje, nie gaśnie.

Czy ten rezystor będzie ok? LINKLINK oraz gdzie on się znajduje? :)
Co może być objawem na 3 i 4 buczącej dmuchawy?
 
 
Wilkoak 



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 7



Wysłany: Nie Sty 13, 2019 17:10   

herwaldi napisał/a:
T0mekk1 napisał/a:
Cześć.
Odnośnie ruszania, to jak wygląda sprawa ze świecami i kablami zapłonowymi?
Brak nawiewu to wina przepalonych zwojów na pierwszych dwóch biegach. Na allegro możesz dostać nowy rezystor za około 30zł. Sam mam taki i działa bez zarzutu. Wymiana banalnie prosta.


świecie i kable nie wymieniane, na biegu jałowym nie faluje, nie gaśnie.

Czy ten rezystor będzie ok? LINKLINK oraz gdzie on się znajduje? :)
Co może być objawem na 3 i 4 buczącej dmuchawy?


Tylko przy ruszaniu szarpie? Może sprzęgło się kończy?
U mnie dmuchawa buczy I nie trzyma obrotów jak się szczotki zawieszą, dwa/cztery razy na rok się zdarza
 
 
pawlovsky 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 73



Wysłany: Nie Sty 13, 2019 23:04   

U mnie także występuje problem z szarpaniem podczas ruszania na zimnym silniku od 3 lat. Auto przy próbie ruszenia zaczyna wyrywać i szarpać do przodu wraz z wariującymi obrotami, czasem gaśnie. Wymienione świece, przepustnica, silniczek krokowy, kompletne sprzęgło, akumulator, alternator. Nic nie pomaga poza pozwoleniem silnikowi się rozgrzać minutę dwie, wtedy nie szarpie. Silnik 1.8.
 
 
kyvol 



Dołączył: 05 Paź 2018
Posty: 3



Wysłany: Pią Sty 18, 2019 13:32   

pawlovsky napisał/a:
U mnie także występuje problem z szarpaniem podczas ruszania na zimnym silniku od 3 lat. Auto przy próbie ruszenia zaczyna wyrywać i szarpać do przodu wraz z wariującymi obrotami, czasem gaśnie. Wymienione świece, przepustnica, silniczek krokowy, kompletne sprzęgło, akumulator, alternator. Nic nie pomaga poza pozwoleniem silnikowi się rozgrzać minutę dwie, wtedy nie szarpie. Silnik 1.8.


Mam dość podobne objawy, ten sam silnik. Odpalam, pochodzi trochę i szarpie a obroty falują przez kilkanaście sekund, czasem gaśnie. Jak się rozgrzeje to problem ustępuje. Sprawdzałeś sondę lambda? Wyczytałem, że to jest najczęstszą przyczyną takiego zachowania, upalona grzałka sondy (białe przewody idące do sondy, można łatwo sprawdzić miernikiem rezystancji - opór powinien wynosić kilka, kilkanaście ohmów, jeśli jest za duży lub jest przerwa w obwodzie to grzałka spalona).
 
 
pawlovsky 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 73



Wysłany: Wto Sty 22, 2019 23:36   

Na brytyjskim forum Rovera 45 znalazłem informację że winne mogą być przewody zapłonowe lub cewki. Zadałem pytanie i otrzymałem informację aby najpierw zająć się przewodami. Koszt od 80 zł więc chyba warto to sprawdzić.

[ Dodano: Wto Sty 22, 2019 23:36 ]
dziś wymieniłem przewody zapłonowe, odpaliłem, ruszyłem. Wszystko tak jak powinno być. Polecam wymienić, koszt w moim przypadku 86 zł - NGK.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] szarpie przy zmianie na 2 i puka przy ruszaniu
przemo119 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Sie 02, 2013 16:06
przemo119
Brak nowych postów [420 DI 98] szarpie przy ruszaniu
josko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Gru 27, 2009 21:19
Holender
Brak nowych postów [R45 1.4 16v 01] szarpie przy ruszaniu
Zielas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Gru 25, 2009 13:38
polofix
Brak nowych postów [R45] Szarpie przy ruszaniu na I biegu
adamo48 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Mar 21, 2012 09:36
R400
Brak nowych postów [R420] Szarpie przy ruszaniu
Borek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Sty 30, 2008 22:19
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink