Wysłany: Sob Maj 26, 2012 20:44 [MG ZR 160] Montaż pompy hamulcowej od 45
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam. Gdzieś kiedyś znalazłem instrukcję jak założyć pompę hamulcową do rovera 25 od innego samochodu (z tego co pamiętam była to pompa od r 45). Czy ktoś może wie coś na ten temat? Gdzie znaleźć te informacje? Może ktoś podmieniał pompę/serwo od innego samochodu? Oryginalna pompa w r25 i mg zr jest beznadziejna jak dla mnie. Pedał wpada w podłogę, regeneracja jest ciężka i często się nie udaje, dlatego chciałbym coś z tym zrobić...
[ Dodano: Sob Maj 26, 2012 21:44 ]
OK, sprawdziłem i okazało się że pompa w rover 45 jest dużo większa (dłuższa) i nie zmieści się bo przeszkadza pompa ABS. Wpadłem na to żeby zamontować pompę od landrovera freelander. Po roku 2001 była montowana lepsza pompa. Tylko pytanie czy serwo podejdzie pod silnik. Tzn. czy były jakieś kombinacje z układem podciśnienia w tym silniku (chodzi mi o 1.8k series, bo jak mniemam był montowany do 2006r.)?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 26, 2012 20:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie kombinuj, hamulce w ZR są świetne, tylko trzeba bardzo długo odpowietrzać na włączonym silniku... nie zrób sobie rzeźby niepotrzebnie... aha, pompa, serwo i abs są takie same jak w ZR 1,4 a i przypuszczam we wszystkich 25 łatwo więc dostać używkę w dobrym stanie
Podpinam się pod temat. Czy na pewno do MG ZR 160 pompa hamulcowa będzie pasowała od Rovera 25 ?
Dlaczego niektórzy producenci podają średnicę 22,2 mm a inni 20,4 mm i czego to jest właściwie średnica?
Pompa nie jest taka sama, jedna jest 7/8 cala druga 15/16 ZTCP, różnica może być także w wyjściach na przewody. Ale to się daje ogarnąć bez problemu. W 45tce jest te większe serwo. Jak coś mam obie pompy w komplecie z serwami
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2011 Posty: 74 Skąd: Knurów
Wysłany: Wto Lis 13, 2018 10:10
tam gdzie mowa o średnicy w milimetrach jest to średnica otworu głównego w pompie hamulcowej. Ja się swojej pompie nie przyglądałem, ale jest możliwość, że były montowane różne pompy w zalezności od modelu samochodu. Rozmiar 20,4 i 22,2 to raczej standardowe średnice stosowane w tej klasie samochodu.
Rozmiary calowe mogą oznaczać STROKE, czyli skok pompy (to tylko mój domysł)
Nie polecałbym łączenia pompy z jednego układu razem z servem z innego układu. Może się to udać, ale równie dobrze może sprawić sporo kłopotu z tego względu, ze parametry serva są dość mocno powiązane z parametrami pompy, a tych parametrów jest naprawde sporo.
Decydując sie na przekładkę kompletu (pompa+servo) trzeba zwrócic uwagę na to, czy trzpień sterujacy (ten trzpień, do którego jest montowany pedał hamulca) ma taka samą długość i uchwyt montazowy.
Tak się składa, że pracuję w zakładzie, który produkuje takie kompletne układy. Co prawda moja funkcja jest dość odległa od samego procesu technologicznego nie mniej jednak czasem mam okazję posłuchać i pooglądać to i owo.
Dodam jeszcze, że kilka lat temu koledzy z działu technicznego, mając dostęp do wiedzy i sprzętu próbowali stworzyć jakiegoś mixa i stwierdzili, ze nie jest to dobra droga.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum