Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Szukam kogoś z rverem 75 V6 2.0 z Poznania. muszę sprawdzić czy zasilanie nagrzewnicy jest górną rurką nagrzewnicy czy dolną. Walczę z ogrzewaniem już którys miesiąc. Wymienione już wszystko, pompa wody, termostat, rurki, wyczyszczona nagrzewnica, a grzeje ledwo ledwo jakby płyn nie mógł krązyc w układzie. Nie mam już pomysłu. pomyślałem, że może przewód zasilający i odpływ został zamieniony na podłączeniu od strony grodzi silnika. jeden jest wyżej, drugi niżej. Zasilanie nagrzewnicy u mnie jest tym poniżej (tym samym zailanie jest dołem a zimna woda wychodzi górą nagrzewnicy) mam wątpliwość czy to prawidłowo. Jest ktoś z okolic poznania z v6 i pozwoliłby mi rzucić okiem przez 10 sekund pod maskę? jak co prośba o wiadomość
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 22, 2018 22:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kurcze sprawdziłbym ale nie mam dostępu. Widziałem, ze można ściągnąć, ale link nie działa. Ściągałem też kiedyś ETKE do Audi i poza tym że przez dwa dni bawiłem się ze sciaganiem wypalaniem, rozpakowywaniem to i tak nie działało. Jeżeli jest gdzies online to sobie sprawdzę. niesztety żaden schemat układu chłodzienia nie pokazuje tego jednoznacznie
Dzięki bardzo. Ten schemat widziałem, niestety mam wątpliwość bo on jednoznacznie nie pokazuje czy zasilanie rurka do nagrzewnicy z ciepłym jest wyżej czy niżej. Jeżeli jest wyzej czyli tak jak trochę sugeruje rysunek to byłoby rzeczywiście odwrotnie niż mam założone. Potrzebowałbym mieć pewność... Jeżeli jest ktoś kto ma v6 i mógłby zajrzeć na momencik pod maskę (wystarczy zajrzeć na 5 sekund) to proszę o kontakt, powiem jak zajrzeć. jeszcze raz dziękuję Tobie za schemat
Spoko, wydaje mi się że to nie ma jednak dużego znaczenia. Gorący płyn krąży przez nagrzewnice cały czas a ciepłe powietrze puszczają klapki, może one nie działają albo nagrzewnica jednak nie do końca jest drozna.
[ Dodano: Czw Lis 22, 2018 23:41 ]
A tak na chłopski rozum to zasilanie powinno być raczej górną rurką.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
tak jak mówisz, natomiast nagrzewnica wyjęta wyczyszczona i nie mam wątpliwości, że jest drożna w całości. natomiast powrót (u mnie u góry) jest goracy jedynie na bardzo wysokich obrotach. na małych zailanie jest gorące a powrót momentalnie stygnie, jakby nie miał siły przepychać gorącego pod górę. Jedyna rzecz która przychodi mi do głowy bo wszystko jest nowe i wymienione i sprawdzone... Znalazłem pod Poznaniem kilkadziesiąt km na sprzedaż z takim silnikiem, pewnie będę musiał podjechać żeby zajrzeć pod maskę...
Wymień nagrzewnice. Przyczyną niegrzania może być uszkodzona przegroda w zbiorniczku nagrzewnicy.Króciec dolotowy i wylotowy muszą być oddzielone, by płyn przepływał przez wszystkie lamele oddając ciepło. Jeśli przegroda jest uszkodzona płyn nie nagrzewa całej nagrzewnicy tylko przepływa po krótszej drodze.
kupiłem już, wymienię, bo nie mam żadnego innego pomysłu. Podobnie jak dwóch różnych mechaników. Jeden wskazywał na uszczelkę pod głowicą ale wyeliminowałem ten trop testem.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lis 26, 2018 11:35
zawiejm napisał/a:
wyeliminowałem ten trop testem.
sam test CO2 w kV6 nie jest miarodajny i nie daje gwarancji , że uszczelka jest ok. Nie mniej w tym przypadku nie widzę związku uszczelki z nagrzewnicą.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lis 26, 2018 13:02
zawiejm napisał/a:
co byłoby miarodajne
pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia podczas jazdy , pomiar spadku wytworzonego pompką ciśnienia ( ok. 1 bar ) w układzie najlepiej przy spuszczonym płynie . .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum