Wysłany: Sro Gru 12, 2018 12:40 [R75] Możliwości ulepszenia wersji tanim sposobem
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Cześć,
Postanowiłem założyć temat w stylu "jak tanio rozbudować twojego Rovera 75". Naszego (ja i żona) Rovera 75 kupiliśmy impulsowo na "ładne oczy" i niestety nasza wersja należała do chyba najuboższych jakie wyszły.. Sam samochód jest już chyba trochę passe, więcej ich widzę na części niż na drogach ma to tą zaletę, że można super tanim kosztem rozbudować go (większość instalacji jest na miejscu).
Poniżej krótka lista elementów, które można dodać tanio i łatwo. Są na to osobne tematy, ale fajnie usystematyzować w jednym miejscu. Forum pomogło, mogę pomóc i ja, jeśli ktoś ma pytania odnośnie tych modyfikacji. Lista nie zawiera napraw ani konserwacji jakie dokonałem (odmy, czyszczenie dolotu, webasto, zawieszenie itp), jedynie dodatki
1. Przeprogramowanie CDT do CDTi (ze 116KM do ca. 131KM) - koszt 0zł , trudność 1
Obowiązkowa operacja dla posiadaczy słabszego modelu diesla. Dzięki uprzejmości panów od TOAFa pozostaje nam kupić kabel, poklikać w TOAF i cieszyć się dodatkową mocą.
2. Podgrzewane siedzenia - koszt 60zł, trudność 2
Kupiłem panel ze wszystkimi przyciskami za 44zł z transportem. Instalacji nie było ale łatwo dorobić. Do tego 2 maty za 41zł z Aliexpress. Do weluru dołożenie to pestka, trzeba z tyłu odpiąć welur, wsadzić matę i pupa ciepła.
3. Tempomat - koszt 60zł, trudność 2
Nie będę się rozpisywał. Wystarczył przycisk, manetki i sterownik. Wszystko z demobilu.
4. Roleta - koszt 50zł, trudność 2
Podobnie jak z tempomatem. Jedynie polecam roletę z półką bo odchodzi masę roboty.
5. Czujnik cofania - koszt 50zł, trudność 2
Kupiłem jako pasek elektromagnetyczny i działa perfekcyjnie
6. Radio kasety >> MP3 - koszt 0zł, trudność 2
Wlutowałem kabel JACK do radia i mam dźwięk z telefonu/MP3
7. Światła dzienne - koszt 40zł, trudność 3
Jak na ironię najgorszy syf do podpięcia. Znaleźć plus po stacyjce koszmar.
Planowałem jeszcze:
1. Bypass/przelotówka EGR. Kupić gotową lub pospawać.
2. Komputer pokładowy z wyświetlaniem spalania itp. Nie mam i nawet nie wiem jakie koszty/trudność?
Zachęcam do swoich sugestii, w razie czego sam służę pomocą.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 12, 2018 12:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sro Gru 12, 2018 15:40 Re: [R75] Możliwości ulepszenia wersji tanim sposobem
thomassonss napisał/a:
3. Tempomat - koszt 60zł, trudność 2
Nie będę się rozpisywał. Wystarczył przycisk, manetki i sterownik. Wszystko z demobilu
Thomassons tym dzisiaj polepszyłeś mi dzień. Sam kupiłem mojego Roverka impulsywnie i chcemy go odpicować jak się da.
Właśnie tej jedynej opcji mi w mojej wersji brakowało.
Zaczynam szukać powyższych cześci z dmobila i działam.
Jak byś tylko mógł mi potwierdzić czy trzeba coś zaprogramować TOAF'em? Mam go w posiadaniu więc gdzie konkretnie?
Kupiłem jako pasek elektromagnetyczny i działa perfekcyjnie
Mozesz coś wiecej na ten temat ?
Czy wystepuje problem tak jak tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=2opGbNWVAeI ?
Istnieje tylko sygnal dzwiekowy czy jest mozliwosc np podawania odleglosci ?
thomassonss napisał/a:
7. Światła dzienne - koszt 40zł, trudność 3
Jak na ironię najgorszy syf do podpięcia. Znaleźć plus po stacyjce koszmar.
Zawsze mozesz skorzystać z opcji DRL dostępnej w TOAFie. Ale nie każdemu się to podoba.
thomassonss napisał/a:
2. Komputer pokładowy z wyświetlaniem spalania itp. Nie mam i nawet nie wiem jakie koszty/trudność?
Jeżeli mowa o oryginalnym liczniku z LCD to wystarczy tylko przekopiować/przelutować EEPROM ze starego do nowego + wlączyć LCD przy pomocy TOAF'a.
PerezPL napisał/a:
Jak byś tylko mógł mi potwierdzić czy trzeba coś zaprogramować TOAF'em? Mam go w posiadaniu więc gdzie konkretnie?
Wysłany: Sro Gru 12, 2018 18:16 Re: [R75] Możliwości ulepszenia wersji tanim sposobem
PerezPL napisał/a:
Jak byś tylko mógł mi potwierdzić czy trzeba coś zaprogramować TOAF'em? Mam go w posiadaniu więc gdzie konkretnie?
Dzięki raz jeszcze, fajny temat
Pozdrawiam.
Perez musze cię zmartwić - masz benzynkę a tam dołozenie tempomatu to podobno ostra jazda (modyfikacja przepustnicy itp). Nie odradzam, jak masz części to dasz radę, ale poziom trudności i kosztów wyższy odsyłam do tematów na forum o tempomacie.
marcin.misek napisał/a:
Mozesz coś wiecej na ten temat ?
Czy wystepuje problem tak jak tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=2opGbNWVAeI ?
Istnieje tylko sygnal dzwiekowy czy jest mozliwosc np podawania odleglosci ?
Dokładnie taki czujnik i filmik. Miałem obawy ale sprawdza się genialnie (mokry czy suchy), jedynie trzeba poprawnie zamontować taśmę (idealnie prostopadle) bo będzie ci łapał wypukłości na drodze. Zasięg max 50cm, 3 poziomy dźwięku. Poza tym nie mam zastrzeżeń. Szybko, tanio i niewidocznie co w naszych autach ma znaczenie.
marcin.misek napisał/a:
Jeżeli mowa o oryginalnym liczniku z LCD to wystarczy tylko przekopiować/przelutować EEPROM ze starego do nowego + wlączyć LCD przy pomocy TOAF'a.
Kolejny element plug& play? Nice pod warunkiem że znajdę licznik od diezla w dobrej cenie.
nanab napisał/a:
A nie lepiej włączać kiedy silnik włączony zamiast po stacyjce?
Po stacyjce, po silniku - jeden pieron. Uwierz mi nanab montowałem dzienne już chyba w 4 samochodach i była łatwizna. Rover ma bezpieczniki pod silnikiem od razu po plusie bezpośrednio z aku. Można po silniku z alternatora, ale dostęp ciężki.
Co do świateł DRL w TOAFie - jestem przeciwnikiem DRL ze względu na pobór prądu i przepalanie żarówek. Dlatego montuję dzienne.
Uwierz mi nanab montowałem dzienne już chyba w 4 samochodach i była łatwizna. Rover ma bezpieczniki pod silnikiem od razu po plusie bezpośrednio z aku. Można po silniku z alternatora, ale dostęp ciężki.
Możesz się wpiąć chociażby bezpośrednio pod klemy akumulatora. Wystarczy dowolny stały plus.
Uwierz mi nanab montowałem dzienne już chyba w 4 samochodach i była łatwizna. Rover ma bezpieczniki pod silnikiem od razu po plusie bezpośrednio z aku. Można po silniku z alternatora, ale dostęp ciężki.
Możesz się wpiąć chociażby bezpośrednio pod klemy akumulatora. Wystarczy dowolny stały plus.
Kolego nie jestem pewien czy rozumiesz ideę świateł dziennych. Jak je podepniesz pod aku bezpośrednio to ci go rozładują przez noc. Mają się włączać po kluczyku. Chyba że mówisz o jakichś przekaźnikach na tym podłączeniu ale skoro znajdziesz + do przekaźnika to i znajdziesz do świateł. Problemem jest takowy znaleźć. Ja podpiąłem pod CPU.
marcin.misek napisał/a:
thomassonss napisał/a:
Kolejny element plug& play? Nice pod warunkiem że znajdę licznik od diezla w dobrej cenie.
Niestety, cieżko o licnzik z idealnym LCD.
No właśnie.. Też widziałem takie powypalane wraki, mieć taki to juz lepiej wcale.
marcin.misek napisał/a:
thomassonss napisał/a:
Co do świateł DRL w TOAFie - jestem przeciwnikiem DRL ze względu na pobór prądu i przepalanie żarówek.
Dlatego, moc żarówki jest ograniczona do 30 % co ma zapobiegać szybszemu zużywaniu się żarówek. A sam pobór to naprawdę niewiele.
No widzisz, znowu nie wiedziałem. Inaczej bym nie kombinował z dziennymi choć mam je wstawione sprytnie w miejsca przeciwmgielnych (same klosze oczywiście inne, ale okrągłe). Czytałem o tym posty i nic nie było że działają na 30%. Kolega ma w Volvo świecenie na 100% i go to wkurza ale oprogramowanie żeby ten syf zmienić nie jest za free jak u was
Kolego nie jestem pewien czy rozumiesz ideę świateł dziennych. Jak je podepniesz pod aku bezpośrednio to ci go rozładują przez noc. Mają się włączać po kluczyku. Chyba że mówisz o jakichś przekaźnikach na tym podłączeniu ale skoro znajdziesz + do przekaźnika to i znajdziesz do świateł. Problemem jest takowy znaleźć. Ja podpiąłem pod CPU
Ale one nie mają świecić stale tylko załączać się po tym jak wykryją że silnik jest włączony.
Kolego nie jestem pewien czy rozumiesz ideę świateł dziennych. Jak je podepniesz pod aku bezpośrednio to ci go rozładują przez noc. Mają się włączać po kluczyku. Chyba że mówisz o jakichś przekaźnikach na tym podłączeniu ale skoro znajdziesz + do przekaźnika to i znajdziesz do świateł. Problemem jest takowy znaleźć. Ja podpiąłem pod CPU.
nanab dobrze pisze, teraz coraz więcej świateł dziennych dokładanych, wykrywa napięcie powyżej 13V i sie same zapalają. Zwykle bez tej opcji trzeba łączyć po kluczyku
Aa o to wam chodziło. No są takie układy DRL działające na wzrost napięcia ale zwykle w droższych zestawach (80-100zł i powyżej), można też odpowiedni modulik dokupić i dołożyć do tanich LEDów. Generalnie nie zdecydowałem się na to bo opinie były że takie rozwiązanie lubi świrować (bądź co bądź wykrywanie 1-1.5V wzrostu napięcia nie jest takie banalne i zalezy od kondycji układu alternator-akumulator). Po kluczyku jest pewna sprawa, no jedynie jeszcze nigdy nie musiałem szukać plusa w autach jakie robiłem dłużej niż 10 min Roverki jak zawsze specyficzne.
(bądź co bądź wykrywanie 1-1.5V wzrostu napięcia nie jest takie banalne i zalezy od kondycji układu alternator-akumulator).
Nie ma z tym żadnego problemu, można wykrywać nawet pojedyncze mV a układzik można zbudować za kilka złotych i wyregulować samodzielnie pod konkretny samochód. Na podobnej zasadzie mam podgrzewacz ze świecy żarowej, tylko poza napięciem sprawdza też temperaturę płynu, jak silnik jest włączony i temp poniżej 25 stopni, to grzeje. Podłącza się tylko stały plus z akumulatora i masę, w przypadku świateł dziennych jest jeszcze prościej, bo nawet masy nie trzeba podłączać
thomassonss napisał/a:
Po kluczyku jest pewna sprawa,
Ale po kluczyku nie wiadomo czy jedziesz czy stoisz na parkingu czekając na coś, a wtedy nie ma sensu palić prądu i zużywać świecidełek.
No widzisz piszesz że można wykrywac pojedyncze mV (oczywiście!) ale jednak masz układ dedykowany pod swój wóz. Chodziło mi że jak kupisz gotowy standardowy sterownik to niektóre alternatory+słaby aku moga nie nadążać np za poborem prądu (wentylator chłodnicy, klima, i lodówka w bagażniku ) i co wtedy, napięcie ci spadnie poniżej 13V i zgasną LEDy? Odwrotnie jak ładuję prostownikiem i mi skoczy napięcie na 13V to będzie świeciło w garażu
Jak masz schemat swojego sterownika STEROWALNEGO to proszę podrzuć. Na przyszłość przyda się na pewno, a z elektroniki chętnie się dokształcę.
thomassonss - > Faktycznie zaraz po wysłaniu mojej wiadomości, zacząłem szukać po forum i okazuje się to tanie i proste tylko w Diselku. Aczkolwiek do benzyny jest wykonalne tym bardziej że kolega z Łodzi sprzedaję całe zestawy podajże za 300 zł, więc do zrobienia.
Widzę że temat wyświetlaczy LCD na zegarach się ciągle powtarza to wiem że w Markach k. Warszawy jest zakład który w godzinę wymienia LCD za 180 zł.
Mnie to czeka więc jak wymienię to dam jakieś foty z efektu przed i po.
Perez polecam ci jeszcze poszukać całych aut na części. Wpisz sobie na OLX czy Sprzedajemy.pl Rover 75 i zobacz czy w okolicy nie ma dawcy. One idą na części z błahych przyczyn (koło Łodzi facet miał CDT za 800zł, a jedynie walnięta listwa Common Rail), bo to tanie auta i nie każdemu chce się bawić w naprawę.
Już nawet nie dlatego poszukaj, żeby zaoszczędzić, ale jak sam wymontujesz to prędzej będziesz wiedział jak zamontowac u siebie. Z gotowymi elementami to może byc trudniejsze niż się wydaje.
Co do LCD, wrzuć komentarz po robocie, ale z 180zł ogólnie tania impreza to to nie jest.
No widzisz piszesz że można wykrywac pojedyncze mV (oczywiście!) ale jednak masz układ dedykowany pod swój wóz. Chodziło mi że jak kupisz gotowy standardowy sterownik to niektóre alternatory+słaby aku moga nie nadążać np za poborem prądu (wentylator chłodnicy, klima, i lodówka w bagażniku ) i co wtedy, napięcie ci spadnie poniżej 13V i zgasną LEDy? Odwrotnie jak ładuję prostownikiem i mi skoczy napięcie na 13V to będzie świeciło w garażu
Jeśli alternator nie daje rady utrzymać ponad 13V, to albo jest uszkodzony, albo dołożone za dużo elektrycznych gratów, poza tym w regulatorze można ustawić dość szeroką histerezę. O ładowaniu w garażu faktycznie nie pomyślałem, nie mam garażu więc takie problemy mnie omijają
Co do schematu to jest sporo różnych sposobów, ja teraz robię głównie na komputerach np. attiny13, ale można bez tego, na jednym komparatorze, np. coś w tym stylu:
Wracając do tematu doposażenia auta, tanio można dołożyć czujnik deszczu albo dla bardziej zaawansowanych kierunkowskazy autostradowe (3 błyśnięcia po dotknięciu manetki) ( temat opisany na forum https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=104446&postdays=0&postorder=asc&start=80)
Świetnym bajerem sa składane elektrycznie lusterka, ciężko trafić ale da sie
Dla jeszcze bardziej zaawansowanych polecam tablet zamiast radia ( temat opisany na forum)
Niesamowita mina pasażera, ktory jedzie w aucie i przed domem słyszy "ok googl, otwórz bramę" a w odpowiedzi - "ok wykonuje" i i bram a się otwiera
3. Tempomat - koszt 60zł, trudność 2
Nie będę się rozpisywał. Wystarczył przycisk, manetki i sterownik. Wszystko z demobilu.
Jeszcze należy dodać, że w autach fabrycznie niewyposażonych w tempomat, trzeba go również za pomocą TOAFa aktywować. Wszystko po to aby uzyskać jego pełną funkcjonalność i prawidłowe działanie. Nie można zapomnieć też o czujniku pod pedał sprzęgła (w wersji manualnej), nie każdy takowy posiadał. W autach poliftowych oprócz powyższych może się okazać konieczna zmiana mapy sterownika silnika. Tutaj TOAF może nie pomóc, bo nie mam pewności czy takową mapę w sobie posiada
I być może nie u wszystkich, ale czasami warto sprawdzić czy bezpiecznik jest odpowiedni zamontowany
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
2. Komputer pokładowy z wyświetlaniem spalania itp. Nie mam i nawet nie wiem jakie koszty/trudność?
Jeżeli mowa o oryginalnym liczniku z LCD to wystarczy tylko przekopiować/przelutować EEPROM ze starego do nowego + wlączyć LCD przy pomocy TOAF'a.
Trochę podrążyłem temat i olałem z racji dużego nakładu "zachodu" w zamian za niepewny efekt. Wyszło na to że:
1. Wymiana tarczy na obecne (jeśli kupisz benzyna do diesla i vice versa)
2. Wylutowanie eepromu i przeprogramowanie go.
3. Ponowne wlutowanie eepromu.
4. Zakup modułu LSM jeśli zegary były >2001r. (ikonka świateł przeciwmgielnych zamiast fotelika)
Natomiast mam pytanie: czy konieczne są powyższe kroki jeśli kupię licznik do swojej wersji auta (czy trzeba programowac eeprom albo go w ogóle przelutowywać)?
Pomijam kwestię stanu wyświetlacza, tutaj stanęło na tym ze można to zrobić za 100-200zł w różnych rejonach Polski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum