Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Sty 13, 2019 13:27 [R25] Podłączenie pod komputer na Podkarpaciu.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam
Szukam kogoś ogarniętego na Podkarpaciu co mógłby podpiąć pod kompa i zdiagnozować usterki w R 25 2.0 itd. Nie pseudo pana Janka który może mu się uda..!!!.
Silnik ma problemy z uruchomieniem i raz pracuję ok a za chwilę kuleje i jest nie ciekawie. Były robione rożne rzeczy, sterownik w pompie, podmiana pompy na inną, przepływomierz, czujnik położenia wału, świece żarowe i nic nie pomogło.
Jako że, już nie jeżdżę R ale autko zostało w rodzinie i czuję sentyment do Roverka i nie chcę żeby skończył na szrocie...
Może ktoś z Was miał podobny problem z silnikiem, każde wskazówki mile widziane...
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 13, 2019 13:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Sty 14, 2019 05:23
Remigiusz, podaj mi dokładne namiary na do Ciebie na PW...
Bo czuję że, nikogo lepszego nie znajdę na tym terenie i będzie ciężko dojechać, bo R nie jest wstanie jechać tylko linka lub laweta
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Sty 18, 2019 20:01
Remigiusz, Sprawa jest taka że, nagranie filmiku jest raczej nie możliwe, ponieważ ja jestem akurat na w innej części kraju....
Autkiem zajmuje się mój ojciec i wiem tylko tyle co mi powie przez tel...
Silnik teraz nie pali....lub pali tak jakby na 2 garki...telepie silnikiem.
Wcześniej nawet palił równo tylko reakcja na gaz skutkowało zdławieniem go i nie wkręcał się na obroty ....dodatkowo biały dym nie spalonej ropy.
Wykręcone 4 wtryski z silnika i sprawdzone przy przykręceniu na sucho do pompy... wtryski pylą, pompa podaje.
Wiem że, był przestawiany kont wtrysku na wałku rozrządu na tzw...czuja, bo nie ma sprzętu programowego do tego...i jak odpalał, pracował ładnie to znowu się nie wkręcał na obroty...i tak w kółko...
Ogólnie lipa....
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
A w jakich naprawach się specjalizujesz?
Ja mam benzynę 214Si 103KM z 1996r. i zawsze to lepiej dać wóz do speca od Roverków niż do ogólnego warsztatu w razie jakiejś konieczności.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Paź 22, 2019 18:45
Hej
Wracam po długiej nieobecności.
Roverek dalej nie pracuje.... czeka go oddanie na szrot niestety.
Zostało zrobione przy nim dosłownie wszystko i nic nie pomogło. Ostateczna diagnoza to to że, jest słabe ciśnienie na cylindrach około 15 Bar...Zrobiona głowica szczelność, planowanie, sprawdzona gładź na cylindrach i pierścienie bez oznak zużycia. Gładź cylindra bez progu i ze śladami po oryginalnym honowaniu ...
I nic po podaniu oleju w cylindry....ciśnienie wzrośnie do 17 bar i spada do 15 i tak się utrzymuje.... ogólnie jedna wielka kicha....
Pompa podaje wtrysk jest....ropa się leje wydechem ...ale nie pali a jak już odpali to tak kaleczy ...kuleje że, tylko defibrylator by się przydał ...
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Będąc na bieżąco z L serią.
Mierzyłeś ciśnienie po wyjęciu wtrysków?
Jeżeli tak, to niezbyt możliwe żeby było takie małe.
Sprawdzałeś rozrząd?
U mnie z wydmuchaną uszczelką, po przebiegu grubo ponad 500k, ciśnienie trzyma wmiarę dobrze.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lis 02, 2019 14:33
bielu000, niezbyt możliwe ale możliwe. Silnik umarł i nie wiadomo tak do końca dlaczego.
Rozrząd daj spokój nie ucz ojca dzieci robić ...
Co to już nie było robione przy tym silniku
Temat do zamknięcia ...
Autko pojechało do krainy wiecznego spoczynku
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Czw Lis 14, 2019 19:32, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli leje ropą z wydechu a nie spala, to na 90% źle ustawiony rozrząd.
Bo niemożliwe żeby nie było kompresji, biorąc pod uwagę że "wszystko" zrobione.
Druga opcja to pompa wtryskowa, ale skoro wtryski rozpylają.
Ściąg przewód od kolektora dolotowego i psikaj plakiem.
Jeżeli nie będzie pracował na plaku to masz problem z rozrządem.
Kup chińskiego kompa Delphi i bedziesz mógł troszkę zdiagnozować błędy.
Lub zamów kogokolwiek z Delphi, autocomem, wow.
daj zdjęcie znaków na rozrządzie.
Jeżeli robiłeś sam, posprawdzaj wszystko co było robione, może się pomyliłeś.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum