Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam Panowie,padł mi akumulator po raz 2-gi( akumulator ma dopiero 2-gi rok firmy Centra Futura 77A).ładowanie jest Ok14,2V sprzedawca podnosi że auto pobiera zbytnio dużo prądu,przy pomiarze wyszło 35mA.
Mam prośbę czy ktoś z kolegów mógłby zmierzyć jaki pobór prądu ma jego auto przy zamkniętych drzwiach wyłączonym zapłonie oraz załączonym alarmie ,moje auto typu combi.
Bardzo dziękuje
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 16, 2017 14:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
35mA to jak najbardziej dobra wartość i nie ma prawa się rozładować przy tym prądzie. No chyba, że zostawisz go na grubo ponad mieisąc.
Nie pamiętam ile mój ma, ale na pewno nie było mniej niż 35mA, a raczej bliżej 100mA, z tym że u mnie czuwają jakieś dodatkowe rzeczy, typu webasto na smsa.
KarolJ masz na myśli alarm samochodu jeśli tak to mam wszystko ok.Napisałem 35mA moim zdaniem to super,i myśle że sprzedający chcę się wymigać od gwarancji stąd jego urojone pomysły,ba mało tego powiedział że nie powinno przekraczać 10 mA i jest to górna granica poboru prądu w stanie spoczynku auta,jak dla mnie to Kobuszewski lepsze bajki opowiadał.
czarek236, cokolwiek może nie przechodzić w tryb uśpienia. Chodzi mi o to, że może się to dziać sporadycznie, a nie akurat wtedy jak mierzyłeś. Jak już pisałem 35mA to dobry pobór prądu i nie powinno rozładować akumulatora przez dłuuuugi czas.
Napisz jeszcze po jakim czasie ten akumulator pada. A sprzedawcę poproś o jakąś dokumentację techniczną, w której ma napisane o tych 10mA
Widzisz to jest tak,jadę w trasę auto stoi na bazie 7 do 10 dni, po powrocie szok brak możliwości otworzenia z pilota,oraz brak możliwości uruchomienia silnika,dojazd do bazy to odcinek 75 km.ostatnim razem abym nie był zaskoczonym odłączyłem aku.Moim zdaniem aku,poległ.
[ Dodano: Sob Lis 18, 2017 13:16 ]
Dzisiaj dodatkowo sprawdziłem u mojego sąsiada w Mazdzie jaki jest pobór w stanie spoczynku115mA.
podpinam się pod temat.
Dziś rano zero na akumulatorze po godzinie ładowania za wiele się nie naładowało. po podpięciu amperomierza wyskoczyło 10A i zaczęło spadać i zatrzymało się na 7,6A.
moje pytanie bo znalazłem bezpiecznik przy silniku prawdopodobnie nr 8 (20A) od podgrzewacza parkingowego. Ale ja nie posiadam ani pilota ani zegara więc nie wiem do czego to jest.
Webasto działa po odpaleniu silnika przy wyciągniętym tym bezpieczniku.
R75 disel
ps. dzień po wymianie wysprzęglika
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lut 23, 2019 20:35
j_zuzia napisał/a:
Dziś rano zero na akumulatorze po godzinie ładowania za wiele się nie naładowało
jeśli aku był na zewnątrz , czyli zmarznięty i ładowany ładowarką bez czujnika temperatury i opcji ładowania na zimno , to można go ładować bez skutku kilka dni. Gdy jest zimno potrzeba wyższego napięcia , np. przy 0 st.C potrzeba ok. 15.5 V , przy -5 st C trzeba około 16 V. Czyli w warunkach zimowych albo ładowanie w ciepłym pomieszczeniu albo ładowarka z trybem " mróz ". Jeśli ładowanie było w ciepłym garażu to inna przyczyna.
[ Dodano: Sob Lut 23, 2019 20:35 ]
j_zuzia napisał/a:
po podpięciu amperomierza wyskoczyło 10A i zaczęło spadać i zatrzymało się na 7,6A.
pewnie chodzi o woltomierz i 10 V , 7.6 V , mierzyłeś chyba napięcie a nie natężenie prądu ładowania.
moj pobiera 0.45A czy ktos wie gdzie moze byc problem, obstawiam alternator wszystko inne juz sprawdzone, nie jestem pewien czy tam by moglo pobierac na lewo jakos? nie mam nic dodatkowego zainstalowanego wszystko oryginalne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum