Forum Klubu ROVERki.pl :: [SOLVED][R200 1.4Si 97r] Stukanie ciepłego i zimnego silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[SOLVED][R200 1.4Si 97r] Stukanie ciepłego i zimnego silnika

temat już do zamknięcia
Autor Wiadomość
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 07:40   [SOLVED][R200 1.4Si 97r] Stukanie ciepłego i zimnego silnika

Hello.
Jako, że to mój pierwszy post to najpierw się przywitam i przedstawię.
Imię moje brzmi Daniel, latek mam 25, jestem mieszkańcem podwrocławskich Łagiewnik, pracuję oczywiście we Wrocławiu.
Zainteresowania moje wynikają z mojej pracy - a są nimi alarmy do domów, tak więc w razie jakby ktoś z Was potrzebował rady w tych sprawach chętnie służę pomocą.

A że właśnie w sobotę przesiadłem się z omegi na Roverka 200 1.4 16v z 1997 roku, to od razu mam kurcze problem.
Przy kupnie wszystko było cacy, silnik ładnie pracował, trochę głośno ale ma
dziurawy tłumik (doczytałem że dziurawe tłumiki to normalka w Roverkach).
No ale po powrocie do domu, silnik zaczął stukać, klekota prawie jak disel.
Ewidentnie wygląda na to, że stukają zawory więc wymieniłem szybciutko olej
na magnateca 10w/40, ale niestety nadal stuka :-(.
Na dodatek po odkręceniu korka wlewu oleju, wywąchałem smrodek benzynowy
wylatujący z tegoż oto miejsca.

Pytania mam takie:
Czy faktycznie to stukanie to będą zawory?
Jak tak, to ile mnie może taka imprezka kosztować?
A jak nie zawory, to co? Wtryskiwacze?
Auto ma instalację gazową III generacji BRC, zakładaną jeszcze we Włoszech, kilka lat temu.

Czytałem faq ale jakoś nie znalazłem nic o stukaniu jak jest
ciepły silnik (o stukaniu zimnego to znalazłem).

A tak poza tym auto jest super, zwłaszcza ta mała gruba kierownica :-)

Pozdro
Sandal
Ostatnio zmieniony przez rovero Pon Kwi 28, 2008 10:02, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 07:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 09:42   

sandal napisał/a:
Hello.


Witaj :)

sandal napisał/a:
A że właśnie w sobotę przesiadłem się z omegi na Roverka 200 1.4 16v z 1997 roku, to od razu mam kurcze problem.
Przy kupnie wszystko było cacy, silnik ładnie pracował, trochę głośno ale ma
dziurawy tłumik (doczytałem że dziurawe tłumiki to normalka w Roverkach).
No ale po powrocie do domu, silnik zaczął stukać, klekota prawie jak disel.
Ewidentnie wygląda na to, że stukają zawory więc wymieniłem szybciutko olej
na magnateca 10w/40, ale niestety nadal stuka :-( .
Na dodatek po odkręceniu korka wlewu oleju, wywąchałem smrodek benzynowy
wylatujący z tegoż oto miejsca.


Czy autko szarpie na niskich obrotach? nie ma wystarczającej mocy? Spala więcej niż powinno?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 10:42   

rovero napisał/a:

Czy autko szarpie na niskich obrotach? nie ma wystarczającej mocy? Spala więcej niż powinno?


Nie szarpie, działa bardzo płynnie - no poza faktem że na LPG potrafi czasami zgasnąć jak wrzucam luz.
Co do mocy to nie wiem - mam go 2 dni i nie mam porównania, ale wydaje mi się że przyśpiesza prawidłowo.
Spalanie też jeszcze nie znane :-)

Zastanawia mnie fakt, że w momencie kupna nic nie stukało, tak jakby gość coś pokombinował żeby wcisnąć mi auto uszkodzone.

I jeszcze coś, zauważyłem że z lewej strony osłony silnika, pod uszczelką jest lekko mokro.
 
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 11:22   

Posiadam taki sam model Roverka.
Nie jestem znawca, ale tylko teoretykiem i w dodatku kobita ;-) , ale wiem, ze na poczatek powinienes wymienic rozrzad (jesli nie byl wymieniany) z pompa wody, napinaczami i uszczelniaczami i pasek wielkoklinowy, plyny i filtry.
Ostatnio musialam wymienic rowniez uszczelke pod pokrywa silnika, bo zaczela przepuszczac. :grin: :grin:

Zycze zadowolenia z Roverka i szerokiej drogi. :grin: :grin:
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
BismaRcK 



Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1
Skąd: Chorzów



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 12:20   

W zasadzie to mam ten sam problem w Roverku 416. Identyczna sprawa nawet. Też w czasie kupna wszystko było ok, a jak dojechałem do domu, ok 200 km to coś zaczęło łomotać jak w dieslu. To było mniej więcej w październiku. Rozbierałem silnik, robiłem rozrząd i nic. Podejrzenie jest takie że ktoś prędzej kopał przy silniku i zamienił kolejność zaworów. Teraz spróbuję dolać do oleju "Ceramizolu" (wiem że zaraz odradzicie :razz: ) i zobaczymy.
 
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 12:26   

skupa napisał/a:
Posiadam taki sam model Roverka.
Nie jestem znawca, ale tylko teoretykiem i w dodatku kobita ;-) , ale wiem, ze na poczatek powinienes wymienic rozrzad (jesli nie byl wymieniany) z pompa wody, napinaczami i uszczelniaczami i pasek wielkoklinowy, plyny i filtry.
Ostatnio musialam wymienic rowniez uszczelke pod pokrywa silnika, bo zaczela przepuszczac. :grin: :grin:

Zycze zadowolenia z Roverka i szerokiej drogi. :grin: :grin:


No ja wiem, że trzeba wymienić rozrząd - normalna czynność po zakupie auta, ale raczej na 99% jestem pewien że to stukanie to nie jest wina rozrządu, bo to raczej by się objawiało świstem niż stukaniem :-)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 16:42   

Cytat:
dziurawy tłumik (doczytałem że dziurawe tłumiki to normalka w Roverkach).

Eeeeeeee. Skąd?
Tłumiki zużywają się tak samo jak w innych autach.

sandal napisał/a:
No ale po powrocie do domu, silnik zaczął stukać, klekota prawie jak disel.

Tak samo na zimnym i na ciepłym?
Synchronicznie do obrotów silnika?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 16:47   

piter34 napisał/a:

Tak samo na zimnym i na ciepłym?
Synchronicznie do obrotów silnika?


Identycznie na zimnym i na ciepłym, po prostu klekota.
No i synchronicznie do obrotów silnika - na luzie ciszej, w czasie przyśpieszania głośniej.

A tłumik jest dobry, dziura była w rurze, już zrobione - w środku jest ciszej, tylko to klekotanie jest okropne :-(
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 16:48   

Cytat:
Identycznie na zimnym i na ciepłym, po prostu klekota.

Nagraj komórką i wrzuc jako załącznik. :D
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 20:56   

na cieplym powinny ucichnac
mi ostanio kolega pokazal jak odoleic popychacze, po tej czynnosci oczywiscie wszystkie stukaly, jednak po ok 15 min pracy silnika stopniowo ucichly
moze masz zablokowany kanalik olejowy ktorym olej jest transprotowany na gore
moze ktos zmienial uszczelke pod glowica i zastosowal pelny kolek ustalajacy(bez otworu w srodku) tym samym uniemozliwa on doplyw oleju na gore silnika
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 07:38   

Byłem u mechanika, posłuchał i zdiagnozował że to stukają samoregulatory i najpierw kazał mi zmienić olej na 15w/40 - bo 10w może być za rzadki i przez to stuka.

A jak nie pomoże to wymiana samoregulatorów :-(

Pytania
- czy to faktycznie mogą być te samoregulatory?
- ile taka wymiana może mnie kosztować (edit już wiem - ok 40 zł sztuka w tomateam).

Acha gość powiedział że mogę na razie jeździć, nawet kazał mi zrobić kilka tys km na tym oleju 10w/40 bo możliwe że się uspokoi - czy faktycznie to stukanie samoregulatorów jest niegroźne?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 09:40   

sandal napisał/a:
najpierw kazał mi zmienić olej na 15w/40 - bo 10w może być za rzadki i przez to stuka.

Nie zmieniaj oleju na mineralny...
Na 10W40 powinno być wszystko OK.

sandal napisał/a:
czy to faktycznie mogą być te samoregulatory?

Mogą być. Najlepiej nagraj silnik na komórkę i wrzuć tutaj nagranie.

sandal napisał/a:
ile taka wymiana może mnie kosztować (edit już wiem - ok 40 zł sztuka w tomateam).

Robota za to, to pewnie minimum 100-150PLN.
DOlicz sobie jeszcze koszt uszczelki pokrywy wałków (min. 80PLN)

sandal napisał/a:
nawet kazał mi zrobić kilka tys km na tym oleju 10w/40 bo możliwe że się uspokoi

Możliwe... Możesz jeszcze pomyśleć o zmianie oleju na olej innej marki, ale o tych samych parametrach.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 10:41   

piter34 napisał/a:

Mogą być. Najlepiej nagraj silnik na komórkę i wrzuć tutaj nagranie.


No mogę nagrać, ale nie mam jak przesłać nagrania do kompa :-) , dopiero koło piątku będę miał dostęp do kabelka, więc wtedy też pewnie wrzucę, no chyba że uda mi się jakimś cudem wysłać emaila z komórki.
 
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 10:47   

Heh fajnie by to wyglądało w FAQ Techniczny "Jeśli słyszysz taki dzwięk (tu link do pliku audio) to zepsuło się to i to" :mrgreen:

Taki mały OT :oops:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 12:01   

silnik.wav

Wrzuciłem pliczek na swój serwer - udało mi się wysłać emaila z kom ;-)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 12:03   

sandal napisał/a:
Wrzuciłem pliczek na swój serwer - udało mi się wysłać emaila z kom ;-)

To brzmi jak popychacze na zimnym silniku.
Słychać, że obroty są podwyższone.
Nagraj jeszcze raz, ale jak obroty są już jałowe na rozgrzanym silniku (ok. 850rpm)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 12:05   

obroty mam ustawione na jakiś 1000, stukanie jest identyczne na zimnym i ciepłym silniku, nagranie było na silniku zgaszonym 15-20 min wcześniej.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 12:09   

sandal napisał/a:
obroty mam ustawione na jakiś 1000, stukanie jest identyczne na zimnym i ciepłym silniku, nagranie było na silniku zgaszonym 15-20 min wcześniej.

Dla mnie brzmi to jak popychacze hydrauliczne.
Zacząłbym od zmiany oleju na inny...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 12:15   

tyle że zmieniałem olej w poniedziałek - i na poprzednim i na tym też stuka

Mój ojciec dorardził mi żebym wlał do oleju uszczelniacz zaworów, żeby zwiększyć lepkość oleju.

A jaki olej byś mi doradził żeby wlać?
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 12:20   

no faktycznie niezla orkiestra
a jak tam z cisnieniem oleju ??
kontrolka sie swieci po przekreceniu zaplonu ??
rozumiem ze poziom oleju OK
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów SOLVED [R200 1.4 8V 98r] Po HGF dziwne stukanie/klepanie
neoscorpion Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Nie Paź 05, 2008 22:26
AndrewS
Brak nowych postów {R200 2.0} bardzo niskie obroty po odpaleniu zimnego silnika
Tomek555 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Gru 02, 2016 11:52
bociannielot
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R200 SDI 99' ] Stukanie silnika
Przy odpalaniu i "szybszym" ruszaniu stuka...
spin4cz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Mar 04, 2010 19:38
kasjopea
Brak nowych postów [R200 97 1.4 8v] Stukanie silnika - Pomocy
lesio86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Pon Maj 14, 2012 19:02
rovek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink