Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Opinie użytkowników 75-ki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Opinie użytkowników 75-ki
Autor Wiadomość
Hellz 



Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 7



Wysłany: Sob Mar 02, 2019 16:10   [R75]Opinie użytkowników 75-ki
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,

Przymierzam się do zakupu Rovera 75 w benzynie, diesla nie chcę. Szukam szczerych opinii użytkowników tych samochodów, jak wygląda użytkowanie tego auta, czy części są dostępne i czy ich ceny są na poziomie przeciętnego auta klasy D? Jak usterkowość, na co zwrócić uwagę przy zakupie? Mam upatrzony fajny egzemplarz ale niestety tylko 1.8 120km. Czy ten silnik to faktycznie taki muł?
Ostatnie dwa moje samochody to Mazda 6 2005r 1.8 i Alfa Romeo 159r 1.9 jtdm. Oba bardzo przyzwoite, Mazdą jeździłem 2 lata i niewiele w tym aucie robiłem (niestety rdza była problemem), a teraz użytkuję Alfę i gdyby nie wymiana turbiny to byłby ideał jeśli chodzi o niezawodność - oprócz wymiany płynów, filtrów i klocków zupełnie nic nie dotykam. Fajnie byłoby jakby Rover podobnie się sprawował, rocznie robię jakieś 17-18k km, fajnie jakbym przez rok nie musiał dokładać więcej na nieplanowane wydatki (pomijam elementy eksploatacyjne) niż 2000zł. Czy przy tym samochodzie jest to realne? Dodam, że mam na oku auto z dość pewnego źródła, przebieg na 99% oryginalny 165 000 km, rok 2005.

Dzięki za opinie.

Pzdr
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 02, 2019 16:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Sob Mar 02, 2019 16:35   

Przeczytaj
to : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
to : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15124
i wszystkie tematy dotyczące tego silnika z tego działu : https://forum.roverki.eu/viewforum.php?f=45
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Hellz 



Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Mar 03, 2019 10:05   

Dzięki za odpowiedź. Prosiłbym jeszcze o opinie ludzi którzy użytkują lub kiedyś użytkowali te samochody, najlepiej w porównaniu z innymi autami podobnej klasy. Poradnik to jedno, a mi najbardziej zależy na opinii praktyków.
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 842
Skąd: Kielce

Rover 75


Wysłany: Nie Mar 03, 2019 10:33   

Hellz, powiedz proszę czy usterka turbiny to jedyny powód zmiany auta?
 
 
Hellz 



Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Mar 03, 2019 11:31   

Absolutnie nie. Akurat w tych silnikach (1.9 jtdm) turbina jest najsłabszym elementem. Auto jest ogólnie bezawaryjne i sprawia dużo frajdy z jazdy. Niemniej mimo swoich rozmiarów zewnętrznych jest dość małe w środku, bagażnik jak w kompakcie, plus nieskładanie siedzenia... Poza tym mimo ze ma kopa to ja ogólnie nie lubię diesli, kupiłem ja dlatego ze była z pewnego źródła i ogólnie się opłaciło. A najważniejszy powód jest taki ze potrzebuje gotówki, rovera mam do kupienia po pieniądzach a za Alfę na pewno wezmę tyle ile powinienem bo jest w naprawdę super stanie.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Mar 03, 2019 19:25   

rovera albo sie kocha albo nienawidzi. Jak będzie pewne źródło to z dużym prawdopodobieństwem będziesz w pierwszej grupie. Rover jest bardzo wygodnym autem dobrze wytłumionym. Silnik 1.8 faktycznie nie zerwie 1,5 tonowej budy z pod świateł ale jeśli nie jesteś rajdowcem to dasz rade. Pamietaj ze to seria K, inaczej mówiąc albo uszczelkę zrobił ktoś przed tobą albo ty ja zrobisz. Wbrew obiegowym opinia te silniki sa bardzo dobre ale nie idioto odporne jak np cdt. Jeśli bedzieisz dbał i kontrolował to i pojeździsz. 7 lat miałem k serie, teraz juz mija 7 jam mam cdt i chyba znów jako drugie kupie jakąś k :) Malo które silniki tak szybko sie rozgrzewają co jest fajne zimą, latem nigdy nie miałem problemow z przegrzewaniem
75 z silnikiem 1.8 bym nie wybrał bo ja lubię szybko i zrywnie jeździć, ale jesli na tym ci nie zależy to będzie oszczędne auto
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Nie Mar 03, 2019 21:05   

Hellz napisał/a:
Prosiłbym jeszcze o opinie ludzi którzy użytkują lub kiedyś użytkowali te samochody, najlepiej w porównaniu z innymi autami podobnej klasy. Poradnik to jedno, a mi najbardziej zależy na opinii praktyków.

Poradniki powstały na podstawie doświadczeń praktyków - wiec to jest to czego szukasz.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Nie Mar 03, 2019 21:10   

Nigdy więcej Rovera - i tak powiem. Miałem, najadłem się, wystarczy. Sam jestem sobie mechanikiem wszystkich aut które miałem i które będę miał i żadne mi tak nie zbrzydło jak R75. Ale to moja opinia. Więcej na priv jeśli chcesz
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Mar 04, 2019 12:05   

cyborg napisał/a:
Nigdy więcej Rovera

to tylko potwierdza co napisałem wyżej, jedni kochają drudzy nienawidzą
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Pon Mar 04, 2019 13:16   

Dopiszę jeszcze, żeby nie być niesprawiedliwym - jeździ się nim dobrze, jest na pewno bardzo dobrze wyciszony, fotele dość wygodne (jest kilka wygodniejszych aut w tej klasie ale dużo więcej jest mniej wygodnych), stylistyka wnętrza - wiadomo, wszystko ze smakiem. Mocy w 1,8 jest powiedziałbym wystarczająco do normalnej jazdy na codzień - chyba że ma się 20 lat i w głowie GTA to mało który samochód jest wystarczająco mocny;)
Co do reszty - opinia jak wcześniej
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 06, 2019 11:39   

Kiedyś mógłbym się dać pokroić za te auta ;) Kiedyś wywaliłbym każdego użytkownika, który ma czelność psioczyć na nasze piękne wozy :) Dzisiaj, to ja byłbym pierwszy do bana :)

Na dzień dzisiejszy, to stare żużle. Z lepszą bądź gorszą kondycją, ale... żużle.
Nie polecam, ale i tak kupuje się oczami więc...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Mar 06, 2019 22:22   

Przez 10 lat użytkowania mój (ZT190) zdenerwował mnie tylko raz, jak nie mogłem dojść do tego co mu jest ( dwie cewki na raz zaczeły padać) po za tym auto bez problemów, niektóre podzespoły do wymiany jak przy większości aut w tym wieku ale nie można się do niczego przyczepić, jak narazie nigdy mnie nie zawiódł.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Mar 07, 2019 07:53   

Podobna mam opinie jak zedziczek, tyle ze ja lubię nieraz grzebnąć w aucie i mam do tego warunki. Prawie nigdy nie dojeżdżam części do końca aż coś strzeli - często wymieniam dobre na nowe bo tak lubię :) A tak poważnie lubię zmieniać podzespoły żeby sprawdzić jak coś będzie chodzić na nowym. Nieraz sie to kończy rozczarowaniem jak np moja ostatnia wymiana amorów z tylu na kyb ale zawsze jakieś nowe doświadczenie mam
Ma to tez swoje wady - auto jest tak mocno doinwestowane ze nie opłaca mi się go sprzedawać ze 2 czy 3 krotność wartosci podobnych aut "igieł" z olx'a
Wiec pewnie zatrzymam go do czasu aż ruda się za niego weźmie i go zeżre :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 805
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 07, 2019 10:20   

:mrgreen: Rover 75 wzbudza zawsze w człowieku emocje.
Najpierw pozytywne (zazwyczaj przy zakupie) bo co tu dużo mówić kupuje się oczami a wygląd mają niepowtarzalny...
Później już w trakcie użytkowania pojawiają się emocje negatywne :wink: bo te fury potrafią mniej odpornego usera doprowadzić do rozpaczy.
Zazwyczaj wykrzaczają się w trasie z dala od domu. Wyjazd Roverem 75 poza Polskę bez porządnego assistance to jak rosyjska ruletka. Ja wiele lat temu, świeżo po zakupie swojej pierwszej 75 (bez assistance) nieświadomy zjechałem całe południe Europy bez żadnej awarii. Wóz sprawował się świetnie, połykał kilometry w upalne lato klima chodziła bezawaryjnie a tubylcy z podziwem patrzyli na pięknie prezentującą się w słońcu "rządową" limuzynę z przyciemnianymi szybami. Nawet w Chorwacji na promie spotkaliśmy innego Rovera 75 co dało okazję do międzynarodowych znajomości pasjonatów tej marki.
Teraz znając już bardziej ograniczenia R75 bez naprawdę porządnego assistance nie ruszyłbym się poza granice Polski.
Rovery 75 w Polsce właściwie obecnie można podzielić na 2 grupy:
1) totalnie przeinwestowane, ale zadbane wozy pasjonatów marki którzy raczej nie chcą rozstać się ze swoją furą za śmieszne pieniądze po władowaniu w nią naprawdę wielu tysięcy złotych
2) totalne gruzy, których właściciele za wszelką cenę chcą się pozbyć problemu.
Trzeba bardzo uważać przy zakupie żeby nie trafić na dobrze wyglądający na pierwszy rzut oka wóz z grupy 2 :wink:
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Czw Mar 07, 2019 17:08   

christopher7

Mój już zrobił 14 razy trasę UK-PL-UK :) nigdy problemu nie miałem, wypad na ryby przynajmniej 50 razy po 300km :) i też nic ale pewnie po tym zachwalaniu coś wywinie ;) jak dawidd sprawdzam sam auto, wymiana oleju raz w roku, płukanie sprzęgła raz na 2 lata podobnie jak hamulców, filtr paliwa zmieniony, olej w skrzyni też chociaż producent nie przewidywał wymiany :) płyn wspomagania podobnie ale wymieniam chyba co 3 lata.
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 805
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 07, 2019 17:40   

zedziczek
:wink: Ostrożnie z zachwalaniem bo te fury zazwyczaj jak za dobrze o się o nich mówi jakie to są bezawaryjne, etc. to potrafią wtedy przekornie pokazać pazury i wywalić język na właściciela...
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
Andrzej_1272 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 304
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Mar 07, 2019 21:58   

A ja mam,dbam i śmigam. :fura: POZDRAWIAM I POLECAM.A prawda jest taka,nie ma aut bezawaryjnych.Albo jest kogoś na takie auto stać albo...
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 842
Skąd: Kielce

Rover 75


Wysłany: Pią Mar 08, 2019 08:16   

zedziczek napisał/a:
producent nie przewidywał wymiany

Jakby nie przewidział to by nie robił korków spustowego i wlewowego ;)
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Pią Mar 08, 2019 19:51   

0L0 napisał/a:
zedziczek napisał/a:
producent nie przewidywał wymiany

Jakby nie przewidział to by nie robił korków spustowego i wlewowego ;)


Twoim tokiem myślenia to silnik powinien być przyspawany do ramy :p chodziło mi o to, że w instrukcji nie było takich informacji :)
 
 
Hellz 



Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 7



Wysłany: Pon Mar 11, 2019 11:54   

Dziękuję panowie za opinie.
Przy jakim przebiegu można spodziewać się większych awarii? Jasna sprawa, że wszystko zależy jak się użytkuje, ale tak statystycznie - kiedy spodziewać się problemów? Mam możliwość zakupu z potwierdzonym przebiegiem 191 000 km z 2001r, benzyna 1.8.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Potrzebne opinie i porady użytkowników Roverka :)
proroverek Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Wrz 23, 2013 12:53
proroverek
Brak nowych postów [R75] Tuleje wahacza opinie
Gacurro Rover serii 75, MG ZT 18 Pon Lut 19, 2018 12:14
czarek236
Brak nowych postów [R75] Grzejnik samochodowy opinie
markozalko Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lis 20, 2014 23:28
longer86
Brak nowych postów [R75/ZT] - Wysprzęglik TAZU - opinie, spostrzeżenia...
MaReK Rover serii 75, MG ZT 36 Wto Maj 28, 2024 20:45
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Nvox zmieniarka usb mp3, czy ktos ma? opinie?
Fiedia Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Wrz 22, 2024 00:45
maciejk1980



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink