Forum Klubu ROVERki.pl :: [75] Pali sie kontrolka trakcji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[75] Pali sie kontrolka trakcji
Autor Wiadomość
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



  Wysłany: Pią Mar 08, 2019 09:02   [75] Pali sie kontrolka trakcji
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam.
Wymienilem licznik na dzialajacy z powodu zawieszonej wskazówki predkosciomierza.
Ten drugi licznik dziala ok tylko denerwuje mnie palaca sie caly czas kontrolka trakcji.
W tym starym liczniku nie zapalała sie
Jak usunac ten błąd?
Proszę o porady
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 08, 2019 09:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Mar 08, 2019 10:21   

maras62 napisał/a:
palaca sie caly czas kontrolka trakcji.
uściślij co to znaczy , czy świeci też podczas postoju auta ? , czy jak jest ręcznie włączony ?. Może TC jest ręcznie przyciskiem wyłączony i dlatego świeci. Sprawdziłbym też stary licznik czy była w nim kontrolka bo może ktoś ją unieszkodliwił mając uszkodzony układ TC . Nic nie piszesz czy w poprzednim liczniku kontrolka działała prawidłowo .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Pią Mar 08, 2019 11:01   

W tym aucie nie mam w ogóle kontroli trakcji
W starym liczniku nic takiego nie było
Kontrolka pali sie cały czas jak właczę silnik
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Pią Mar 08, 2019 13:16   

Zmień kodowanie licznika. Usuń w nim opcję kontroli trakcji. Użyj TOAF'a
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Sob Mar 09, 2019 01:12   

Problem rozwiązany.
Uzylem TOAF i nie ma już tej świecącej kontrolki.
Nawiasem mówiąc rewelacyjny program.
Dziekuję wszystkim za wsparcie
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 09, 2019 08:40   

i tak masz farta, bo w Twoim roczniku na wyświetlaczu kilometrów dziennych nie pojawia się po tej operacji ERR zamiast faktycznego kilometrażu ;) Niestety na pewno masz konflikt VIN'ów między modułem licznika a resztą auta i jakąś rozbieżność pomiędzy kilometrami przebiegu całkowitego. Jeśli ta rozbieżność jest niewielka, a Ty nie będziesz w przyszłości sprzedawał auta, to nic wielkiego. Jednak poprawnie pracę wymiany licznika powinno się wykonać podmieniając eeprom lub dopisując zegary na tzw. "dziewiczym" wsadzie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Czw Mar 14, 2019 22:09   

Czy mozna klipsem odczytać zawartosć eeprom i wgrac do nowego licznika zamieniając zawartośc ,czy trzeba wylutowywać eeprom?
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Czw Mar 14, 2019 22:14   

maras62 napisał/a:
Czy mozna klipsem odczytać zawartosć eeprom i wgrac do nowego licznika zamieniając zawartośc ,czy trzeba wylutowywać eeprom?

To zależy co chcesz zrobic. Jeśli chcesz wgrac "virgin" to musisz zrobic to programatorem, nie trzeba wylutowywać jeśli masz klipsa. Jeśli chcesz zmienic tylko kodowanie - nie musisz otwierać licznika.
Przez obd nie zmienisz przebiegu ani numeru VIN.
Po wgraniu "virgin" mozesz ustawić dowolny nr VIN - jeżeli będzie się zgadzał z VINem w LSM - to przebieg zostanie skopiowany z LSM do IPK.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Sro Mar 20, 2019 10:33   

Generalnie zależy mi żeby stan licznika wrócił do poprzedniej wartości czyli tej jaka była faktyczna na poprzednim liczniku bo na tym "nowym" mam o 80 tys km więcej
Dziś przyjdzie programator więc napiszę co wskórałem
Dzięki za rady

[ Dodano: Sro Mar 20, 2019 10:33 ]
Mam pytanie czy to jest ten eeprom z ktorego powininem skopiowac dane?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 20, 2019 14:24   

Przeczytaj oznaczenia z kości...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Sro Mar 20, 2019 16:16   

A82C250
9COS8
9184Y
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Sro Mar 20, 2019 19:12   

maras62 napisał/a:
A82C250

Pierwszy wpis w Google pokazuje że to kontroler CAN.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 21, 2019 04:04   

Czyli to nie eeprom :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Mar 21, 2019 07:28   

eeprom mam z drugiej strony płytki jak dobrze pamiętam po lewej strony od wyświetlacza
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Czw Mar 21, 2019 12:23   

Oznaczenia eeprom z drugiej strony płytki licznika to

92AP
93S56
EM8

z sieci dowiedziałem się ze jest to EEPROM Microwire
niestety mój programator nie zczyta tej kosci.
Chyba pozostaje mi tylko wylutowac eeprom i wlutowac do tego "nowego" licznika
Czy to pojdzie bezproblemowo w sensie działania później tego licznika czy moze zostawic ten zakupiony licznik w aucie bez zadnej ingerencji i dać sobie spokój?
Prosze napisac co o tym sądzicie
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Czw Mar 21, 2019 13:02   

maras62 napisał/a:
Czy to pojdzie bezproblemowo w sensie działania później tego licznika czy moze zostawic ten zakupiony licznik w aucie bez zadnej ingerencji i dać sobie spokój?

Jeżeli nic nie spalisz przy lutowaniu to będzie działało jak należy.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Mar 21, 2019 13:32   

poczytaj
https://www.roverki.eu/zr...dowy-w-r75.html
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Wto Mar 26, 2019 11:06   Re: [75] Pali sie kontrolka trakcji

maras62 napisał/a:
Witam.
Wymienilem licznik na dzialajacy z powodu zawieszonej wskazówki predkosciomierza (...)


Może trochę za późno na porady w tej kwestii, skoro masz już nowe zegary, ale z ciekawości co to znaczy ze wskazówka się zawieszała?

Tam nie ma się co zepsuć, mi się przywieszała wskazówka przy gaszeniu auta a okazało się że napięcie nie dochodziło po przekręceniu stacyjki na 0. Wskazówka mogła też być zbyt blisko od tarczy i tarła o nią.
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Wto Mar 26, 2019 13:26   

Podczas jazdy wlazła na 160 km/h i nie poruszała sie.Ale dziwne bo wyjeżdżałem z parkingu i z taką predkoscią nie jechalem
Tak samo podczas testu zegarów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 75] kontrolka abs kontrolka trakcji kontrolka ręczneg
lukasz-89 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Maj 04, 2022 10:06
lukasz-89
Brak nowych postów [R75]Kontrolka ABS i trakcji
k0nkretny95 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Maj 09, 2021 18:04
SeniorA
Brak nowych postów [R75] kontrolka abs i trakcji
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 48 Czw Paź 20, 2022 09:51
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Kontrolka od trakcji nie gaśnie, dlaczego
tomasz11 Rover serii 75, MG ZT 19 Pią Kwi 28, 2017 15:58
wielebny
Brak nowych postów [R75] kontrolka hamulców, abs i układu kontroli trakcji
amigojwr Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Sie 20, 2012 21:22
amigojwr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink