Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam szanownych kolegów.
Od roku jestem szczęśliwym posiadaczem R75.
Jest to 2.0 CDTI po lifcie z 2005r.
Przeszukałem chyba wszystkie wątki dotyczące usterek wentylatora chłodnicy w tym modelu.
Lecz nie znalazłem w nich odpowiedzi , na usterkę jaka pojawiła się w moim aucie.
Mój przypadek jest dość nie typowy, i dla tego pozwoliłem sobie napisać ten post.
Wentylator załączył się pewnego razu podczas jazdy, mimo że wskaźnik temp. był w połowie zakresu,
i na zewnątrz temperatura lekko na minusie.
Panel sterowania klimy na ECO i temp. ustawiona na 25 st.
Niestety, i już się nie wyłączył.
Po dotarciu do domu , i zgaszeniu silnika, wentylator nadal pracuje na max obrotach.
Pomyślałem , pochodzi chwilę i się wyłączy. Nic z tego , chodzi do czasu, aż rozładuje akumulator.
Nie pomaga wyjęcie bezpiecznika FL 10 oznaczony jako wentylator, w skrzynce w komorze silnika
Nie pomaga również wyjęcie przekaźnika R5
Wentylator pracuje nadal, dopiero odpięcie klemy akumulatora załatwia sprawę.
Zostawiłem auto z odpiętą klemą na noc, ( może komputer coś zgłupiał, to się zresetuje )
Na drugi dzień silnik zimny, podpinam klemę, a wentylator pracuje nadal, i to od razu na maxa.
Niektórzy opisują , że wentylator zaczyna pracować na stałe tuż po uruchomieniu silnika, ale i się wyłącza po zgaszeniu.
U mnie nie muszę nawet wkładać kluczyka w stacyjkę, wystarczy podpiąć akumulator i już chodzi.
Dodam, że panel klimy nie ma tu nic do rzeczy, jest wyłączony , a wentylator chodzi.
Rozpiąłem w końcu obie kostki na wiązce w lewym nadkolu , i to na razie załatwiło sprawę,
gdyż jazda z tym wentylatorem na maxa nie należy do przyjemnych.
Wgląda na jakieś zwarcie, ale gdzie ?
Dla czego wyjęcie bezpiecznika, lub przekaźnika, lub obu na raz, nie przerywa obwodu ?
Proszę o jakieś sugestie , gdzie szukać .
Wiem , że w osłonie, obudowie silnika wentylatora są jeszcze przekaźniki, ale nie mam pewności
czy tam tkwi problem, a rozbierać pół przodu auta bez pewności , że znajdę usterkę ?
Chciał bym tego uniknąć.
Ostatnio zmieniony przez Urban_1969 Pon Kwi 01, 2019 21:06, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 01, 2019 20:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Urban_1969 ! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji
Witaj! jeszcze jedno bym zrobił,odpiąłbym czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji,znajduje się po lewej stronie stojąc przodem do samochodu,a dokładnie przed grodzią a nadkolem.
Witam. Dziękuję za zainteresowanie.
Dziś spiąłem z powrotem kostkę na wiązce idącej do wentylatora, i odpiąłem czujnik
klimatyzacji, tak jak zaproponował czarek236
Niestety bez zmian, wentylator z czujnikiem, czy bez pracuje nadal.
A że dysponuję zapasowym takim czujnikiem, więc podpiąłem ten drugi,
oczywiście tylko do złącza, bez wkręcania w instalację, i to też nic nie zmieniło.
Zapasowy czujnik, jest na 100% sprawny, wyjęty dziś na potrzeby eksperymentu,
z takiego samego R75 tylko o rok starszy, w którym wentylator załącza się tylko przy klimie.
( Już teraz nie będzie, gdyż przy demontażu, cały czynnik poszedł do atmosfery.)
I tego się obawiałem.
Widziałem gdzieś na forum, całą procedurę, jak się dostać do wentylatora.
łatwo nie będzie.
Trzeba brać urlop w pracy, i pruć rowerka.
Witam.
Wentylator naprawiony, teraz działa tak jak powinien, ale po kolei.
Dobrałem się do pacjenta, ( rozbieranie przodu nie jest aż takie straszne )
Po demontażu wentylatora , i dostaniu się do sterownika, okazało się, że już ktoś tam wcześniej
ingerował w sterownik ( a właściwie jego brak )
Zdjęcie DSC.1
Przyczyna ciągłej pracy , sklejone styki przekaźnika.
Wymieniłem cały wentylator na taki ze sterownikiem.
Zdjęcie DSC. 2
lecz okazało się , że brak pierwszego biegu. Spalony rezystor.
Po wymianie na nowy 0,47 ohm wszystko wróciło do normy.
Zdjęcie DSC. 3
Wiem , że rezystor,to nie oryginał ale na szybko tylko taki mogłem dostać, ale jakiś czas zapewne posłuży.
Od wymiany ponad miesiąc, nadal działa.
Dziękuję wszystkim za pomoc, i naprowadzenie mnie gdzie szukać usterki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum