Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 09:18 [R45] Temperatura silnika
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam ,mam pytanko odnośnie temperatury pracy silnika iDT .Wczoraj jeździłem z podłączonym komputerem .Temperatura pracy silnika doszła nawet do 95 st. C.Przy tym dolny wąż chłodnicy ten od termostatu jest zimny i wentylatory nawet nie drgnęły .To jest normalne w tym silniku?
Wentylatory działają jak włączę klimę. Węże są miękkie. Ogrzewanie działa Nie chce mi się po raz kolejny sciągać osłony i spuszczać płynu żeby wyjąć termostat. Jak to jest u was?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 09:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 21:24
Miałem R45 idt 9 lat, węży nigdy nie macałem , ale mówiąc szczerze to nie pamiętam żeby mi się choć raz włączył wentylator bez załączonej klimy , te silniki są wyjątkowo odporne na przegrzanie - wystarcza im widocznie samo otwarcie/uchylenie termostatu.
Jak chcesz sprawdzić czy działa wentylator to czujnik jest chyba ( na 100% pewny nie jestem) w zaznaczonym na zdjęciu miejscu - złącz "na krótko" a dowiesz się czy działa.
Dzięki kolego a napisz mi jeszcze jak u ciebie wskaźnik temperatury stoi bo u mnie jest w połowie może troszkę wyżej . Miałem takiego Civica jak ten rover tyle że 1.4 benzyna to wskaźnik zawsze poniżej połowy stał.
Wentylatory u mnie działają bo naprawiałem przeciętą wiązkę do nich.Wspornik się odkręcił i przeciął kable.Po naprawie testowałem autocomem i było OK.
Dość dziwny jest też temat otwarcia termostatu 92 st C.Dodam że ta temperatura 95 wskoczyła po 20 km jazdy.
W takim wypadku czeka mnie sprawdzenie termostatu.Na stronce hurtowni widzę tylko taki z trzema króćcami, wiecie może gdzie dostać wkład termostatu ktry siedzi w chłodnicy oleju ?
Wczoraj miałem chwile wolnego w pracy , wymieniłem termostat całą operacja jakieś ponad godzinę .Mimo tego że na starym termostacie silnik nagrzewał się do 95 st. nic więcej się nie działo .Stary termostat nie drgną nawet po zalaniu wrzątkiem.
Na nowym termostacie silnik trzyma 84 st. C i przy tej temp. dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły.
Ten silnik jest naprawdę odporny na przegrzanie miałem zacięty termostat i uszkodzoną wiązkę od wentylatorów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum